سه شنبه, ۰۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
رژیم اسرائیل تصمیم دارد حکومت قومی بسازد؛ حکام مسلمانان می‌خواهند چه کنند؟!
بسم الله الرحمن الرحيم

رژیم اسرائیل تصمیم دارد حکومت قومی بسازد؛ حکام مسلمانان می‌خواهند چه کنند؟!

(ترجمه)

پارلمان اسرائیل در نشستی که به‌تاریخ 19 آگست 2018م برگزار نموده بود، موافقت خود را با اکثریت 62 رای بر طرح یهودی‌سازی حکومت اعلام نمود. این تصمیم بر یهودی و یا نژادی کردن حکومت تصریح می‌دارد، چنان‌چه واضح است، توسعۀ شهرک‌سازی یهود جزء ارزش‌های ملی بوده و رژیم اسرائیل بر تشویق و حمایت از تأسیس آن، کار خواهد نمود. بعد از اعتراف بر این تصمیم به‌صورت مستقیم، نخست وزیر اسرائیل به ایراد سخن پرداخت و از اعضای پارلمان ابراز امتنان نموده، گفت: «این کار در تاریخ دولت اسرائیل و حرکت صهیونستی یک لحظۀ فراموش ناشدنی است.»

بناً اهداف آیندۀ این تصمیم سیاسی، نسبت به رژیم اسرائیل و روند موسوم به صلح در خصوص قضیۀ فلسطین چه بوده و موقف حکام مسلمانان نسبت به تصامیم خطرناک صهیونستی چیست؟! این تصمیم که در اصل آرزوی دیرین یهودیان بود، چنان‌چه نخست وزیر اسرائیل در قالب طرح صهیونستی در منطقه از آن یاد نمود، در اصل از آرزوی دیرین یهودیان بود و هدف‌اش بیرون کردن فلسطینیان از این سرزمین در آینده می‌باشد. اما نسبت به‌روند صلح، این طرح با نظر یهود در روند صلح، کسانی‌که ادعای نماینده‌گی مردم فلسطین را دارند و سازمان‌هایی که در سرزمین مبارک فلسطین زیست دارند، موافقت دارد. دید یهود، تأسیس حکومت شکلی و مقطعی برای مردم فلسطین می‌باشد، به‌گونه‌یی که زیربنای اهداف آیندۀ صهیونیست‌ها و طرح صهیونستی را فراهم نماید که هیچ تناقض و مخالفت با او نداشته باشد.

واقعیت این است که این  اولین و آخرین تصمیم در مورد خدمت کردن به طرح صهیونستی برای تسلط بر سرزمین مبارک فلسطین و بیرون راندن مردم آن در آینده از آن نیست، بلکه این طرح سال 2018م و سال گذشته 2017م، پروژه‌های دیگری را گذرانده است که از جمله تصمیم حزب حاکم(لکود) در حکومت اسرائیل  به تاریخ 31 دسمبر 2018م به اکثریت قاطع بر طرحی که حکم به لزوم قانون یهود بر ساخت شهرک‌ها می‌نمود و امتداد آن‌ها به کرانۀ غربی(مناطق ج) که قدس در آن موقعیت دارد، می‌رسد. این طرح به پارلمان پیشکش شد که بر آن اعتراف نمایند؛ اما نتنیاهو بخاطر تفاصیل قضایای جدید امریکا در خصوص معاملۀ قرن خواستار تأخیر رأی دادن به آن شد.

به‌تاریخ 2 جنوری 2018م رأی‌گیری در پارلمان در خصوص لزوم دست‌یابی بر هر تصمیم در عقب نشینی از اراضی‌یی که رژیم یهود آن را جزء از شهر قدس می‌داند، با موافقت ثلث اعضاء انجامید. علاوه بر آن، قانون اجازۀ تغییر تعریف شهر قدس را نیز داده است. یعنی ممکن است قسمت‌های از آن بنابر اعلامیه‌یی که از پارلمان صادر شده است جدا اعلام شود. به‌تاریخ 14 می 2018م اعلامیۀ عملی انتقال سفارت امریکا به قدس در یک مراسم رسمی که تعداد از کشورها به شمول  نمایندۀ حکومت امریکا نیز حضور داشتند به اتمام رسید. بعد از آن این تصمیم که قومی‌سازی حکومت روی دست گرفته شد و در ماه‌های آینده تصمیم پیوستن(مناطق ج) و شهرک سازی‌ها اتخاذ خواهد شد که پارلمان در مورد آن رأی گیری نماید.

این است تصمیم یهود در مقابل قدس، مقدسات و سرزمین مبارک فلسطین، اما حکام مسلمانان در مقابل این امر بزرگ و خطرناک چه اقدام خواهند کرد؟ آیا حکام سرزمین‌های اسلامی به قطع روابط و اخراج سفرای یهود اقدام نمودند؟ آیا به تحریک اردو برای نصرت اقصی و مردم آن اقدام کردند؟ آیا اقدام به لغو مذاکرات با یهود داشتند؟ آیا به رسمیت شناختن رژیم یهود بر اساس اجلاس سال 2002م در بیروت و اجلاس الظهران در سال 2018م و اجلاس استانبول در 2018م را لغو نمودند؟ آیا اقدام به لغو تمامی توافقنامه‌هایی که همراۀ رژیم یهود در کمپ دوید، اوسلو و وادی عربة بسته بودند، کردند؟

این حکام هیچ‌کاری برای قدس و مقدسات اسلامی نخواهند نمود، بلکه در توطئۀ شان همراۀ یهود در قضیۀ فلسطین در شعار موسوم به معاملۀ قرن ادامه خواهند داد و به حمایت اقتصادی و سیاسی به این طرح موافقت می‌کنند. حکامی که سرزمین مبارک فلسطین را رها نموده و علیه آن از زمان پیمان سایکس-پیکو، پیمان بلفور، غصب فلسطین توسط انگلیس بعد از این‌که حکام مسلمین بر سقوط خلافت عثمانی که حافظ آن بود و این چنین حکام دست نشانده علیه آن توطئه کردند و بعد از جنگ‌های ساختگی در سال‌های 48، 56 و 1967م که اساس برپائی رژیم یهود را بر سرزمین مقدس فلسطین پایه‌گذاری کرد و معاهدات موسوم به صلح و اعترافات در بیروت، الظهران و استانبول و غیره در می‌یابیم، حکامی که چنین وضعیت و تاریخ را داشته باشند در دایرۀ خیانت شان تا به وقوع پیوستن پلان‌های آینده باقی خواهند ماند که تخلیۀ سرزمین مبارک فلسطین برای تطبیق طرح‌های صهیونستی می‌باشد، توطیۀ دیگری نیز خواهند کرد.

سرزمین مبارک فلسطین نیاز به رهبران بزرگ؛ چون: ابوعبیده، صلاح‌الدین ایوبی و ظاهر بیبرس دارد که آزاد کننده‌گان بیت‌المقدس از پلیدی صلیبی‌ها و مغول‌ها بودند. و این کار جز در زیر سایۀ خلافت راشده و از بین بردن خائنین و توطئه کننده‌گان بر قضایای امت اسلامی ممکن نیست. آن زمان است که فلسطین بر اصل خود بر می‌گردد تا این‌که مصداق حدیث رسول الله صل الله علیه و سلم قرار گیرد که بشارت ظهور دوبارۀ خلافت را در آخر زمان دادند.

«اذا رئیت الخلافة قد نزلت الارض المقدسةفقد دنت الزلازل والبلابل والامور العظام والساعةیومئذ اقرب من الناس من ید هذه من راسک.»

ترجمه: وقتی که دیدی خلافت به سرزمین مقدس نزول کرد یقیناً که زلزله، بلاها و امور بزرگ نزدیک می‌شود و قیامت در آن روز از دست به سر نزدیک‌تر است.

و در روایتی که ابن عسکری در تاریخ خود آورده است، گفته است:

«هذا الامر کائن بعدی با المدینة ثم بالشام ثم بالجزیرة ثم بالعراق ثم بالمدینة ثم ببیت المقدس فاذا کان ببیت المقدس فثم عقر دارها و لن یخرجها قوم فتعود الیهم ابدا.»

ترجمه: این امر بعد از من در مدینه ثابت است بعد از آن در شام، جزیرۀ عرب، عراق و سپس در مدینه و بعداً در بیت المقدس، زمانی‌که در بیت‌المقدس بود آن‌جا مرکز آن است و هر قومی که از آن بیرون شود دیگر هرگز بر نمی‌گردد.

از الله سبحانه وتعالی می‌خواهیم که امت اسلامی را با از بین بردن حکام دون مایه و تأسیس خلافت راشده عزت بخشد، تا این‌که شر، فساد و پروژه‌های سیاسی یهود در خصوص قضیۀ فلسطین از بین برود.

نویسنده: احمد طیب

مترجم: رامین بارز

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه