جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
مقامات چینی امر جمع آوری قرآن‎کریم و جای نمازهای مسلمانان آیغور را صادر کرد!
بسم الله الرحمن الرحيم

مقامات چینی امر جمع آوری قرآن‎کریم و جای نمازهای مسلمانان آیغور را صادر کرد!

بر اساس گزارش نشر شده، مقامات چینی امر به جمع آوری قرآن‎کریم، جای نمازها و آن چه مرتبط به امور دینی مسلمانان آیغور  است، صادر کرد. مسلمانان آیغور در منطقه سینکیانگ واقع در شمال غرب چین زنده گی دارند که تحت عنوان مخالفان، از سوی دولت چین به برخورد شدید مواجه خواهند شد.

هم چنان، بنابر گزارش صفحۀ خبری "اندپندنت انگلیسی" از منابع آیغور، که چنین نقل شده است: «مقامات چینی در ماه اپریل گذشته اقدامات جدی را بر اقلیم "سینکیانگ" در پیوند به آن چه تحت نام مبارزه با تروریزم و افراط گرایی نامیده شده بود، نیز صادر کرده اند.» این اقدامات شامل: منع گذاشتن ریش، دور کردن حجاب زنان مسلمان در مکان های عامه و تحت پیگرد قرار دادن کسانی‎که مشاهده تلویزیون دولتی را رد می‎کنند، می باشد.

حکومت چین با تلاش در منع نمودن انجام شعائر دینی؛ از قبیل: مسدود نمودن بیش از صدها مسجد، شکنجه و تعذیب زنانی که دارای حجاب اسلامی اند و نیز جلوگیری از روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان، می خواهد هویت اسلامی آنان را  ریشه کن سازد.

تراژیدی مسلمانان ترکستان شرقی از ساحه اقلیمی، به تجاوز و حتی تراژیدی جهانی مبدل گردیده است. درد و رنج اهل مان در ترکستان شرقی، سرزمین مبارک شام، یمن و سایر سرزمین های مسلمانان، همه بیانگر یک واقعیت است. این عمل تروریستی نظام های بین المللی حاکم در برابر مسلمانان، بیانگر داشتن نظر واحد آن ها مبنی بر دشمنی مطلق علیه اسلام و آن چه بدیل نظام های حاکم است، پیشکش می شود.

این در حالی است که حکام افغانستان و پاکستان با دید خوش بینانه به حکومت ظالم چین نگریسته و بر خلاف عقیده اسلامی با آن ها روابط نیک و حسنه دارند. اینست احساس برادری و دوستی حکام مزدور که جزء منافع چیز دیگر را نمی شناسد.


ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه