جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
وزیر خارجۀ امریکا و ولیعهد سعودی: ایران دشمن است؛ نه رژیم اسرائیل!
بسم الله الرحمن الرحيم

وزیر خارجۀ امریکا و ولیعهد سعودی: ایران دشمن است؛ نه رژیم اسرائیل!

مایک پامپیو وزیر خارجۀ جدید امریکا، به تاریخ 29 اپریل 2018م، در یک سفر خارجی از سعودی، دولت یهود و اردن دیدار نمود. از بررسی این دیدارها می‌توان به این نتیجه رسید که امریکا در پی امور آتی است: خطر و تهدید جلوه دادن ایران و دور نمودن توجه‌‌ها از دشمن حقیقی(دولت یهود)، فراخواندن به مذاکره با دولت یهود، تحمیل شروط دولت یهود بالای مخالیفنش و هم‌چنان شناساندن دولت یهود به عنوان یک کشور مستقل در منطقه از طریق مزدوران منطقوی‌اش. این همان سیاستی است که امریکا پس از سفر  ترامپ به سعودی در سال گذشته، در پیش گرفته است.

امریکا این سیاست‌اش را بالای نمایندگان 55 کشور-که استعمارگران آن‌ها را در سرزمین‌های اسلامی تعیین نموده اند- تحمیل نموده است. چنان‌چه رئیس جمهور امریکا به تاریخ 21 می 2017م نمایندگان این کشورها را گردهم جمع نموده و در بیانیه‌ای گفت: «دشمن و تهدید اصلی ایران است.» وی برای رویایی و مقابله با ایران استراتیژی خود را مطرح نمود. حال آن‌که ایران هم در مدار تعیین شدۀ امریکا در حرکت بوده و مسئولین ایرانی بر ادامۀ حضور و استمرار اشغال امریکایی در افغانستان و عراق، اعتراف نموده اند و اکنون برای حفظ نفوذ امریکا در سوریه تلاش می ورزند. چنان‌چه با مردم سوریه، که در صدد نابودی نظام سیکولر بشار اسد هستند، می‌جنگند. وزیر خارجۀ امریکا می‌خواهد با بیان این‌که ما در تلاش وضع استراتیژی باز دارندۀ ایران هستیم، حقایق و جنایت‌های امریکا را بپوشاند.

همزمان با این، کانال تلویزیونی 10 دولت یهود به تاریخ 29 اپریل 2018م، اظهارات بن سلمان را که در دیدار با بعضی از سازمان‌های یهودی در امریکا، مطرح نموده بود، به نشر سپرد. در این اظهارات آمده است: «مدت 40 سال است رهبری فلسطینی‌ها فرصت‌های پیش آمده را از دست می‌دهد، و تمام پیشنهادات مطرح شده را رد نموده است. اکنون زمان آن فرا رسیده تا فلسطینی‌ها پیشنهادات مطرح شده را بپذیرند و به میز گفت‌وگوها حاضر شوند، یا این‌که سکوت را اختیار کنند و از شکوه و شکایت دست بردارند.» او در ادامه افزود: «قضیۀ فلسطین از اولویت‌های دولت سعودی ومردم آن نیست، بلکه قضایای مهم‌تری وجود دارد که باید به آن توجه کرد؛ مثل قضیۀ ایران.»

عربستان سعودی ایران را از این جهت دشمن خود گرفته است تا بوسیلۀ آن خیانتی را که در حق مردم مظلوم فلسطین با رها کردن آن‌ها به حال خودشان و پذیرفتن غصب فلسطین توسط یهود، مرتکب گردیده است، بپوشاند. چنان‌چه در خلال صحبت‌هایش گفت: «با وجود این همه‌، پیش از این‌که بتوانیم در جهت عادی‌سازی روابط سعودی و دیگر کشورهای عربی با اسرائیل، کاری انجام دهیم، لازم است با فلسطینی‌ها پیشرفت حقیقی داشته باشیم.» به این معنی که او نمی‌تواند با عادی‌سازی رسمی روابط با دولت یهود، مرتکب خیانت شود، مگر این‌که در گفت‌وگوها با دشمن دولت یهود(فلسطین) پیشرفتی حاصل شود و آن‌چه را که دولت یهود می‌خواهد، برایش تسلیم دهد. از جانب دیگر، رهبری فلسطینی‌ها از 40 سال به این طرف خیانت‌های بزرگی را مرتکب گردیده است و آن‌چه را که امریکا و یهود از آن‌ها خواسته اند، بدون چون و چرا پذیرفته اند، که به رسمیت شناختن دولت یهود و اکتفا کردن به 20درصد از اراضی فلسطین، نمونه‌های از خیانت آن‌هاست. اما موارد دیگری وجود دارد که یهودی‌ها خواهان آن هستند و رهبران فلسطینی شاید آن‌ها را هم بپذیرند(دست برداشتن فلسطینی‌ها از قدس و از حق برگشت دوباره به آن و هرآن‌چه یهود می‌خواهد).

منیب حمیدی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه