شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
پروردگارا؛ من روزه دارم! (نفاق)
بسم الله الرحمن الرحيم

پروردگارا؛ من روزه دارم! (نفاق)

(ترجمه)

بنام الله بخشایندۀ مهربان و سلام و درود بر رسول وی ﷺ و بر خاندان، یاران و پیروان‌اش! امت اسلامی در آتش مرگ‌بار و خطرناکی‌که دامنه‌اش بسیار وسیع است، گیر افتاده و بسان کِرم لای درخت، که زندگی درخت را نابود می‌کند، این مرض(نفاق) نیز زندگی امت اسلامی را تهدید می‌کند؛ مرضی‌که الله سبحانه وتعالی همواره ما را از مبتلا شدن به آن هشدار داده است؛ ولی مهم‌ترین دلایل نفاق چیست؟ الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ فَزَادَهُمُ اللّهُ مَرَضاً وَلَهُم عَذَابٌ أَلِیمٌ بِمَا كَانُوا یكْذِبُونَ ‏

{بقره:10}

ترجمه: در دل‌های‌شان بیماری (حسودی و كینهتوزی با مؤمنان) است و الله (نیز با یاری دادن و پیروز گرداندن حق) بیماری ایشان را فزونی میبخشد و عذاب دردناكی (در دنیا و آخرت) به سبب دروغگوئی و انكارشان در انتظارشان میباشد.

شاید شما هم متوجه شده باشید که از مهم‌ترین دلایل نفاق، مرض قلب است و قلبی دچار این مرض می‌شود که از ایمان و اطاعت الله سبحانه وتعالی تهی باشد که این خود، قلب را محل مناسبی برای رشد نفاق و یا "دو روئی" با مردم تعامل کردن، می‌گرداند. پیامبر صلی الله علیه وسلم می‌فرماید:

«وتجدون شر الناس ذا الوجهین»

ترجمه: بدترین مردم را انسان‌های دو رو، درخواهی یافت.

در عصر ما، انسان‌های دو رو زیاد شده‌اند؛ از جمله تعداد زیادی‌که تلاش نمودند تا مهندسی انقلاب شام را در دست گرفته و بالای آن تسلط داشته باشند؛ چون در داخل رویۀشان با مسلمانان این بود که تظاهر نمایند که خواهان اسلام، اطاعت الله سبحانه وتعالی و رسول‌اشﷺ و تطبیق شریعت الله سبحانه وتعالی اند؛ ولی همراه غرب نیز طوری تعامل می‌نمایند که غرب از ایشان راضی باشد. این در حالی‌ست که الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْیهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِی وَلاَ نَصِیرٍ

{بقره: 120} ‏

ترجمه: ‏یهودیان و مسیحیان هرگز از تو خوشنود نخواهند شد، مگر این كه از آئین (تحریف شده و خواست‌های نادرست) ایشان پیروی كنی. بگو: تنها هدایت الله هدایت است و اگر از خواست‌ها و آرزوهای ایشان پیروی كنی، بعد از آن‌كه علم و آگاهی یافتهای (و با دریافت وحی الهی، یقین و اطمینان به تو دست داده است)، هیچ سرپرست و یاوری از جانب الله(سبحانه وتعالی) برای تو نخواهد بود (و الله تو را كمك و یاری نخواهد كرد).‏

 الله سبحانه وتعالی ما و شما را از شر نفاق و منافقین در پناه خویش داشته باشد! مصیبت این امت را با یاری رساندن خود برای برپائی خلافت بر منهج نبوت، برطرف کند؛ زیرا اوتعالی بر هرآن‌چه بخواهد، توانا است.

نویسنده: عامر سالم

Last modified onچهارشنبه, 29 می 2019

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه