پنجشنبه, ۰۸ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
حاکمان پاکستان  هنوز هم تلاش دارند تا اتهامات امریکا علیه پاکستان را اثبات کنند
بسم الله الرحمن الرحيم

حاکمان پاکستان هنوز هم تلاش دارند تا اتهامات امریکا علیه پاکستان را اثبات کنند

(ترجمه)

خبر

رهبری نظامی پاکستان در ۱۳ اکتوبر ۲۰۱۷م، نجات یک خانواده کانادایی را که توسط یک گروه وابسته به طالبان بازداشت شده بود، اعلام کرد. رهبری نظامی گفت: «عملیات نجات پس از آن صورت گرفت که آن‎ها اطلاعات را از جانب ایالات متحده امریکا مبنی بر انتقال این خانواده به مناطق قبیله‏‎‎‎ای از مرز افغانستان دریافت نمودند.» جنرال مجگین آصف غفور در یک برنامه تلویزیونی گفت: «قرار اطلاعات امریکا روز چهارشنبه ساعت چهار بعد از ظهر، گروگانان در حال انتقال بودند که نیروهای ما موتر حامل آن‎ها را طبق اطلاعات ردیابی شده، ساحه را زیر پوشش قرار دادند تا این‎که بالآخره موفق به نجات این خانواده شدند.»

تبصره

پس از سخنرانی ترامپ در ۲۱ اگست ۲۰۱۷م، فضاء قسمی توسط این رژیم ایجاد شد تا اظهار نماید که رهبری نظامی و سیاسی پاکستان طبق دساتیر امریکا عمل کرده است و در عین حال تلاش می‎نماید تا سیاست خارجی پاکستان را تغییر داده و اهداف امریکا را در منطقه تأمین کند.

ترامپ گفت: «پاکستان باید برای کمک به پیروزی امریکا در افغانستان بیشتر تلاش کند.» هم‎چنان افزود: «آن‎ها دقیقاً همان تروریست‎هایی اند که ما در حال حاضر با آن‎ها در جنگ قرار داریم؛ ولی این پالیسی باید تغییر کند و بلافاصله تغییر خواهد کرد.» بدین اساس در پاسخ به رویکرد خصمانۀ ادارۀ ترامپ در رابطه به پاکستان، رژیم پاکستان با به تعویق انداختن ملاقات وزیر خارجه این کشور با امریکا، می‎خواهد افکار عامه را تغییر دهد؛ اما بر عکس وزیر خارجه پاکستان به روسیه، چین، ترکیه و ایران فرستاده شد تا باشد که اظهارات طرفداران پاکستان را از کشورهای مربوطه دریافت کند. هر چند جنرال قمر باجوا بسیار زود واضح ساخت که این کار طبق معمول با امریکا صورت می‎گیرد. هم‎چنان او سعی کرد تا طوری جلوه نماید که توجه نیروهای مسلح ضد امریکایی را به خود جلب کند.

هنگامی‎که باجوا با دیوید هیل، سفیر امریکا در ۲۳ اگست ۲۰۱۷م دیدار نمود، گفت: «ما هیچ‎گونه توقعی مالی و نظامی از سوی امریکا نداریم و نیازی نمی‎بینیم که امریکا ما را در این راستا همکاری کند؛ بل ما نیازمند اعتماد، درک و تصدیق همکاری‎های خود از جانب امریکا می‎باشیم.»

پس از یک ماه خود نمایی‎ها و نیرنگ‎ها، وزیر خارجه پاکستان به تاریخ ۱۰ اکتوبر ۲۰۱۷م، اظهار نمود که: «اسلام آباد حاضر است تا امریکا را در زمینه عملیات مشترک علیه شبکه حقانی همکاری نماید.» او هم‎چنان علاوه نمود که: «جنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان یک ماه قبل در دیدارش با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان عین طرح را در میان گذاشته است.» پس جای تعجب نبود که رهبران سیاسی و نظامی پاکستان بدون هیچ نوع دلهره طبق اطلاعات امریکا عمل نموده و شهروندان کانادایی را نجات دادند. با انجام این کار، حکام پاکستان اتهاماتی را که ترامپ علیه پاکستان به کار بست، که همانا شورشیان افغان در خاک پاکستان پناهگاه امن دارند و لذا پاکستان باید بیشتر کار کند، تأیید نمودند.

بناً این نمایشنامه نجات در خاک پاکستان همانا بازتاب واقعه ایبت آباد در ماه می۲۰۱۱م، می‎باشد. از این‎رو، سران سیاسی و نظامی پاکستان به امریکا کمک کردند تا یک بار دیگر اتهامات را علیه پاکستان اثبات کنند. این در حالی است که آن‎ها اجازه حمله امریکا به ایبت آباد را برای گرفتن اسامه بن لادن دادند و مردم هم می‎دانستند که سناریوی اجرا شده کاملاً از طرف امریکا بود. پس بدون شک امریکا می‎توانست زوجی که در طول پنج سال گذشته در افغانستان بود، ردیابی کند؛ ولی چنین نکرد تا این‎که چند روز پیش به طور ناگهانی پاکستان را از جریان آگاه می‎سازد که اسیران آن‎ها در حال انتقال به پاکستان اند. امریکا هیچ‎گونه تلاشی را به خرچ نداد تا آن‎ها را در خاک افغانستان نجات دهد؛ بل انتظار فرصتی را داشت تا به طور کامل به سوی دیگری هدایت شوند.

بیانیه ترامپ بیانگر این امر است، او نجات این خانواده را در کاخ سفید اعلام نمود که همکاری دولت پاکستان نشان می‎دهد، امریکا توقع دارد تا تلاش بیشتری را در راستای تأمین امنیت در منطقه نماید. بنابرین، رهبری سیاسی و نظامی پاکستان تنها کسانی را نجات می‎دهد که در تطبیق پالیسی خارجی امریکا در این منطقه همکاری نماید. این همه در حالی است که نسبت به خواسته‎های صدها تن از کسانی‎که به اسلام و قضیه سرنوشت ساز(خلافت) امت را فرا می‎خوانند و در عین حال خواستار نقض هماهنگی با امریکا می‎باشند، هیچ‎گونه توجهی صورت نمی‎گیرد. چنان‎چه در ماه می ۲۰۱۲م، نوید بت سخنگوی حزب التحریر-ولایه پاکستان به طوری غیرقانونی ربوده شد و هیچ کس به ادعای خانواده این داعیان از ربودن غیر قانونی آن‎ها گوش نکرد.

هیچ شکی نیست که امریکا بدون کمک پاکستان توانایی اجرای اهداف سیاست خارجی خود را در منطقه داشته باشد. پس باید گفت: به محض این‎که خلافت بر منهج نبوت تأسیس شود، دست حامیان امریکا قطع خواهد شد و نیروهای مسلح ما و سازمان‎های اطلاعاتی به سوی امریکا حرکت داده خواهد شد تا آن‎ها را ذلیل نموده از منطقه عقب برانند.

﴿قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِينَ﴾

[توبه: ۱۴]

ترجمه: با آن ها بجنگید تاالله(سبحانه وتعالی) با دستان شما عذاب شان کند، آنان را رسوا سازد، شما را بر آن ها پیروزی دهد و سينه ای گروهی مؤمنان راشفا می بخشد.

نویسنده: شهزاد شیخ

معاون سخنگوی رسمی حزب التحریر-ولایه پاکستان

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه