پنجشنبه, ۰۸ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
افتضاح جنسی در پار لمان انگلیس نمایانگر شکست نظام سیکولر
بسم الله الرحمن الرحيم

افتضاح جنسی در پار لمان انگلیس نمایانگر شکست نظام سیکولر

(ترجمه)

خبر:

روز دوشنبه به تاریخ ۶ نومبر، رهبران احزاب سیاسی در انگلیس ضمن دیدار، در بارۀ کاهش بحران جنسی که از دو هفته قبل بدین‎سو موضوع داغ پارلمان این کشور و سیاستمداران این کشور گردیده، بحث نمودند. آنها بعد از گفتگوی زیاد بدین نتیجه رسیدند که افراد بیشتری را مؤظف نماییم تا به متضررین جنسی و افرادی‎که از آزار و اذیت رنج میبرند، همکاری نموده تا این مشکل حل گردد.

در ضمن، از دو هفته گذشته بدینسو شمار زیاد افراد بداخلاق، شهوتپرست و  متجاوزین جنسی به شمول بعضی اعضای احزاب سیاسی؛ مانند: وزیر تجارت بین الملل، سکرتر نخست وزیر و سکرتر وزارت دفاع بازداشت شدند که به همین دلیل از وظیفه خویش کنار رفتند. این رسوایی نشان میدهد که سوء رفتار و بداخلاقی چقدر مشکل بزرگ در داخل پارلمان کشور انگلیس است. "جرمی کوربین" رهبر حزب کارگر چنین بیان میدارد:‌ «فرهنگ بداخلاقی و آزار و اذیت جنسی در داخل پارلمان این کشور افزایش یافته است.» (منبع: روزنامه اندپندنت)

تبصره:

بداخلاقی تنها یکی از میوههای فاسد درخت نظام سیکولری است که فرهنگ بیعفتی زنان را میان مردها به میان آورده؛ همچنان باعث آشفتگی و انحراف میان روابط مردان و زنان گردیده است. این حقیقت انکار ناپذیر است که تجاوز جنسی، شهوتپرستی و بداخلاقی در جامعههای سیکولری و آزاد، همهگیر و شایع بوده و تمام بخشهای زندگی را؛ از قبیل: سیاست، رسانهها، انستیتیوتهای تعلیمی، ساحۀ طبابت و حتی ارتش را فاسد، متضرر و متأثر میسازد. قبولیت ارزشهای آزادی و قوانین سیکولری در حقیقت این چنین بحرانها را دارا بوده و جالب است که با وجود این چنین فساد‎ها هیچ کس ارزشهای دموکرات را زیر سؤال نمیبرد.

اتحایه کانگرس تاجران در سال ۲۰۱۶م سرویی را به نشر سپرد و پروژۀ "افریدی سکزیزم" در نتیجۀ تحقیقاتش دریافت که در حدود ۵۲ درصد زنان انگلستان در محل کارشان مورد تجاوز جنسی قرار گرفته، و در میان زنان و دختران سنین ۱۶ الی ۲۴ سال میزان گزارش اذیت و آزار جنسی به ۶۳ درصد  افزایش پیدا کرده است. مطابق به این سروی، از میان ۸ زن تنها گزارش یک زن تجاوز شده ثبت گردیده و ۱ درصد دیگر گفتهاند که آنها به شکل فاحش در جای کارشان مورد حملۀ جنسی قرار گرفته است. با وجودی‎که بر اساس قانون "اکوالیتی اکت" قبل از سال ۲۰۱۰م موضوع اذیت و آزار جنسی منحیث تبعیض نامشروع رده بندی شد و افرادی‎که عامل این نوع تجاوزها باشد، توسط قانون محاکمه خواهند شد؛ اما بازهم این همه نتایج ناگوار بدست آمده است.

این نتایج واضح میسازد که مستحکمسازی نظم و قوانین، پروسیجرهای نادرست و مجازات قضایی هیچ کدام نتوانسته است تا فرهنگ احترام و ارج گذاشتن به زنان را به میان آورد. برعکس، جامعههای دموکرات نیاز مبرم دارند تا درک کنند که افزایش آزادیهای جنسی، تشویق  زنان به مسایل جنسی در جامعه از طریق تفریحات، اعلانات و دیگر موارد تجارتی، یقیناً که تأثیر منفی بالای ذهنیت مردان در رفتارشان با زنان دارند. اکثریت زنان نمیتوانند که شکایات مبنی بر اذیت و آزار جنسی خویش را از ترس از دست دادن وظیفه و یا عدم ترفیع در وظیفه درج نمایند و این نمایانگر اینست که جامعههای مبنی بر آزادیها چگونه عزت و شرف زنان را پامال میسازد.

در سرویی که اتحادیۀ کانگرس تاجران انجام دادهاند، بیان شده است که از ۵ زن ۴ تن آنها گزارش تجاوز جنسی خویش را به رئیسهای خویش به دلیل ترس اینکه مبادا روابط آنها خراب شوند و یا از توجه رئیس خویش دور شوند، نگفتهاند. در واقع ترس آنها بیجا نیست؛ اگر وضعیت شرمآور پارلمان انگلیس را مد نظر گیریم، هنگامی‎که  زنان توسط اعضای ارشد احزاب مورد تجاوز قرار گرفتند، آنها رسماً شکایت خویش را درج نمودند؛ ولی متأسفانه از شکایات آنها چشمپوشی گردیده حتی تهدید به ترک وظیفه گردیدند. بطور مثال: یکی از فعالان حزب کارگر مسمی بر"بیکس بیلی" زمانی‎که در سال ۲۰۱۱م  توسط یکی از اعضای حزب مورد تجاوز قرار گرفته بود، چنین گفت: «هنگامی‎که من همین موضوع را با مقامات ارشد این حزب در میان گذاشتم، برایم گفته شد که اگر این را گزارش دهم از وظیفه برکنار خواهم شد.»

تمام این حقایق نشان دهنده اینست که جامعههای دموکرات از جنایات سیاسیون قدرتمند، چشمپوشی نموده و یا منفعت سیاسیون را بر عزت و عفت زنان ترجیح میدهند. در حقیقت سخنان مقنین اعضای پارلمان انگلیس برخلاف عملکردشان میباشند. از یک طرف گفته میشود که متجاوزین جنسی باید مطابق قانون مجازات شوند و از طرف دیگر شهوترانی و داشتن روابط نامشروع را صمیمیت بین کارمندان میدانند. فردگرایی و عدم روشن بدون خطوط قرمز در جامعههای دموکرات، عوامل دیگریاند که تعامل بینالبین میان زنان و مردان را مبهم ساخته و نمیتوانند توسط عقل خویش تصمیم درست را اتخاذ نمایند.

 در نتیجه مباحثات اعضای پارلمان؛ زنانی‎که جبراً مورد تجاوز قرار گرفتهاند، ملقب به زنان هرزه گردیده و بنابر افزون بودن آنها موضوع قابل تشویش و جدی قلمداد نگردید.

برای جلوگیری از حملات جنسی زنان؛ افراد جامعه نیازمند باورها، ارزشها و قوانینی است که از شرف و عزت همه زنان جامعه محافظت کرده و سبب ایجاد حس احترام در میان افراد گردد. در حقیقت تنها نظام اجتماعی اسلام است که همچنین باورها، ارزشها و قوانین را در جامعه مجسم ساخته و مردها را مکلف نموده است تا همیشه با زنان رفتار نیک و به دیدۀ احترام بنگرند. تطبیق نظام اجتماعی اسلام از هر نوع سوء استفاده زنان و یا تجاوز بالای آنها جلوگیری کرده و برخلاف نظام سیکولری، عزت و شرف زنان را نسبت به هر چیز دیگر مادی ترجیح میدهد.

دین اسلام موجودیت آزادیهای جنسی را نمیپذیرد و در عوض قوانین واضح و مؤثر را میان روابط زنان و مردان وضع نموده است، تا بدون استثنی از همه اشکال اختلاط جنسی زن و مرد اطمینان حاصل کرده و تنها راه یکجا شدن زن و مرد را برای اشباع غریزه آنها، ازدواج قرار داده است. در ضمن، هر کسی‎که عزت و عفت زنان را تهدید نماید؛ حتی سخنی گوید که شرف آن‎ها را خدشه‎دار سازد، اسلام با تطبیق قوانینش مجازات سنگینی را وضع کرده است. تطبیق نظام اجتماعی در جامعه زمینه روابط حسنه و مؤثر را میان زنان و مردان ایجاد کرده و نیز زمینه‎های کار، تعلیم و تربیه، سفر و زندگی بدون خطر از تجاوز و حملات جنسی را مهیا می‎سازد.

نسرین نواز

رئیس بخش زنان دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

 

Last modified onدوشنبه, 27 نوامبر 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه