سه شنبه, ۰۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
گناه کودکان روهینگیا بر عهدۀ حکام عرب و عجم مسلمان‌هاست!
بسم الله الرحمن الرحيم

گناه کودکان روهینگیا بر عهدۀ حکام عرب و عجم مسلمان‌هاست!

(ترجمه)

خبر:

سازمان‌ملل‌ از ضایع شدن یک نسل از کودکان مسلمین در روهینگیا هشدار داده می‌گوید: «نیم‌میلیون انسان در خیمه‌های پناهنده‌گان در بنگله‌دیش باخطرهایی؛ چون: غرق‌شدن و ابتلاء به امراض گوناگون مواجه اند. در همین حال، آنانی‌که هنوز در میانمار به‌سر می‌برند، از فرصت‌های تعلیمی مناسب بازمانده اند. بعد از گذشت یک سال از فرار هفتصدهزار تن از روهینگیای‌ها در ولایت اراکان(شمال میانمار) به‌سوی بنگله‌دیش به علت حملات خشونت‌بار نظامیان میانمار، اینک سازمان‌ملل برای کودکان(یونیسف) آیندۀ کودکان روهینگیا را در دو طرف مرزهای بنگله‌دیش و میانمار تیره و تار ارزیابی می‌کند. سایمون انگرام سخنگوی یونیسف در یک کنفرانس مطبوعاتی در سویس گفته است که بیم نابودی یک نسل کامل از کودکان روهینگیا و جود دارد.

تبصره:

نسل‌کشی اطفال مسلمین در مقابل چشم و گوش امت دو میلیاردی، خطرات نابودی نسل کاملی از برادران روهینگیایی به‌جای این‌که حاکمی از حکام مسلمان‌ها برای نصرت و نجات‌ این مسلمانان قدمی بردارد، برعکس حتی این حاکمان سرزمین‌های اسلامی چنان بی‌شرمانه بر اریکه‌های قدرت تکیه زده اند که انگار آب از آب تکان نخورده و تمام امت اسلامی در رفاه و امنیت کامل به‌سر می‌برند. درین امر، عدم حرکت حکام مسلمین برای نصرت و یاری برادران روهینگیایی، کودکان، زنان و پیران‌شان دو سبب دارد:

1. حاکمان مسلمانان بازیچۀ دولت‌های استعماری اند که جز خدمت به باداران‌شان(انگلیس و امریکا) مسئولیت دیگری ندارند. به همین سبب جای‌تعجب نیست که اگر آنان مثل عادت همیشگی‌شان برای یاری رساندن مسلمانان حرکت نکنند؛ زیرا آن‌ها در اصل از طرف دولت‌های غربی به‌قدرت رسیده اند تا استعمار قدیم را در سرزمین‌های ما استحکام بخشیده و مانع وحدت مسلمین در زیر سایۀ یک دولت واحد، قوی و قدرت‌مندی همانند گذشته قرار گیرند؛ پس این حاکمان، مزدوران اند و به‌همین سبب برای یاری رساندن امت حضرت محمد صلی الله علیه وسلم در نقاط دور و یا نزدیک  هیچ تحرکی از خود نشان نمی‌دهند.

2. اما سبب دوم به‌خود مسلمانان بر می‌گردد که برای خلاص‌شدن از شر این حکام مزدور، گام بر نمی‌دارند. به همین دلیل است که منکرات  هم‌چنان باقی مانده، واقعیت فاسد ریشه دوانده و مسلمانان بدون تکیه‌گاه و یاور مانده‌اند. اینست اساس درد و بلایی‌که دامن‌گیر ما مسلمانان شده است. باید دانست که حکام مسلمانان هرگز برای نجات امت دست به ‌کار نخواهند شد، زیرا آنان مزدورانی بیش نیستند که در خدمت دولت‌های غربی قرار دارند، اما ما مسلمانان تا چه زمانی باید سردرگم به‌سر برده و ناآگاهانه فعالیت نمائیم؛ فعالیت‌هایی‌که فرجام آن مرگ زود‌هنگام خواهد بود؟!

وقت آن رسیده تا امت اسلامی خودرا از زیر حاکمیت حاکمان خائن و مؤسسات جاسوسی غرب، که برای به زانو در آوردن امت دو میلیاردی حضرت محمد صلی الله علیه وسلم توظیف گردیده اند، رهائی بخشد. خوشبختانه راهکاری را که پرودگارمان برای رهائی از چنین مشکلاتی فرو فرستاده و در آن شفا و دوای همه مشکلات نهاده شده، تر و تازه در میان ما وجود دارد و حزب التحریر چگونگی چنگ‌زدن به منهج الهی را برای نجات از شر کفار و مزدوران‌شان برای امت به وضوح ترسیم نموده است. پس از الله سبحانه وتعالی بترسید و برای رهایی خود و کودکان روهینگیا و سایر مسلمانان مظلوم دست به‌کار شوید.

برگرفته از صفحۀ نشرات مطبوعاتی خبر و تبصره

نویسنده: دوکتور فرج ممدوح

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه