جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ترامپ: شاه سعودی بدون کمک امریکا "دو هفته" دوام نخواهد آورد
بسم الله الرحمن الرحيم

ترامپ: شاه سعودی بدون کمک امریکا "دو هفته" دوام نخواهد آورد

(ترجمه)

خبر:

دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور امریکا به روز سه‌شنبه در یک سخنرانی برای هوادارانش در ایالت میسی‌سیپی گفت: «متحدین نزدیک عربستان سعودی و شاه سعودی بدون پیشتبانی نظامی امریکا "دو هفته" دوام نخواهند آورد.» رئیس جمهور با صدای بلند در یک گردهمایی گفت: «ما عربستان سعودی را محافظت می‌کنیم. آیا شما فکر می‌کنید که آن‌ها ثروتمند هستند و من شخصاً شاه سلمان را دوست دارم؟ مگر به شاه گفتم: ما از شما حفاظت می‌کنیم؛ بدون امریکا، شما شاید دو هفته هم در آنجا دوام نخواهید آورد و شما باید هزینه‌های نظامی را بپردازید.»  ترامپ هنگامی‌که آن اظهارات را به شاه سعودی تحمیل می‌کرد، تنها به این منظور بود که آن‌ها اکنون در معرض افزایش قیمت نفت در امریکا قرار دارند.

عربستان سعودی بزرگ‌ترین صادر کنندۀ نفت و نیز رهبر دی‌فکتو(de facto) مجموعه بلوک تولید نفت "اوپیک" در جهان است، که بخاطر افزایش بهایی نفت با انتقاد شدید ترامپ روبرو شد.

 تبصره:

بعضی اوقات، حتی دروغگویان به خود نیز یاری رسانده نمی‌‌توانند. ‏حتی کفار به صراحت بیان می‌دارند که این حکام خائن تنها به این دلیل در اریکۀ قدرت باقی می‌مانند که دست نشاندۀ امریکا می‌باشند. ‏سعودی، امارات متحده عرب و بحرین نه تنها مدیون امریکا هستند، بلکه آن‌ها در واقع متحدین نزدیک دولت یهودی نیز هستند. در سوی دیگر، حکام ایران کم از این‌ها نیستند، زیرا آن‌ها قصابان سوریه را در قتل عام مسلمانان کمک می‌کنند و همواره ایران امریکا را "شیطان بزرگ" لقب می‌داد، اما دور از چشم امت، ایران همراه امریکا توافق دوستی ۶۰ساله داشته است. ‏زمانی این واقعیت برملا شد که امریکا با لغو "توافق دوستی" آن را بر رخ ایران کشید. 

چرا این چنین است که به اصطلاح حکام ما غلام حقله به گوش قدرت‌های غربی اند و از الله سبحانه‌و‌تعالی اعراض می‌ورزند؟ آن‌ها کسانی اند که از الله سبحانه‌وتعالی پروا نمی‌کنند.

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِم بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ كَفَرُوا بِمَا جَاءَكُم مِّنَ الْحَقِّ يُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِيَّاكُمْ أَن تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّكُمْ﴾

[ممتحنه: ۱]

ترجمه: ‏‏ای مؤمنان! دشمنان من و دشمنان خويش را به دوستی نگيريد؛ شما نسبت بديشان محبت می‌كنيد و مودت می‌ورزيد، در حالی‌كه آنان به حق و حقيقتی ايمان ندارند كه برای شما آمده است. پيامبر(ﷺ) و شما را به خاطر ايمان آوردن به الله(سبحانه‌و‌تعالی) كه پروردگارتان است (از شهر و ديارتان) بيرون می‌رانند؛ اگر شما برای جهاد در راه من و طلب خوشنوديم(هجرت كرده‌ ايد و از زادگاه خويشتن) بيرون آمده‌ ايد(با ايشان پيوند دوستی برقرار نسازيد)؛ در نهان با آنان دوستی می‌كنيد، در حالی‌كه من نسبت به هرچه پنهان می‌داريد يا آشكار می‌سازيد(از همگان) مطلع‌تر و آگاه‌تر هستم؛ هر كس از شما چنين كاری را بكند، از راستای راه منحرف گشته است.!

این خیانت آمیخته از یک واقعیتی است که اقتصاد غرب با جنگ در سرزمین‌های ما طی خریداری اسلحه توسط حکام فاسد ما تغذیه می‌شود. ‏در همین حال، ما را متفرق و ضعیف می‌گردانند و کفار را قادر می‌سازند که بخاطر منافع شان بیایند و محافظ جان و ثروت ما باشند. پلان طویل مدت اقتصادی آن‌ها شامل، غارت ذخایر هایدروکاربن حجاز، ساحل و صحراء، ثروت دست نخوردۀ افریقا، و بالآخره تا به اندونیزیا است. ‏آیا پلان اقتصادی امت منابع غربی را مورد اکتشاف و استثمار خود قرار داده است؟ گذشته از این، کفار پایگاه‌های نظامی خود را نه بخاطر حفاظت ما؛ بلکه برای تأمین منافع خودشان لانه‌گذاری کرده اند. استعمار از بین نرفته است، بلکه چهرۀ آن تبدیل شده و حال در چهرۀ نماینده‌گان مردم تظاهر یافته اند و اکنون در زنجیر غلامی استعمار بند هستند.

چگونه می‌توانیم این فاجعه را خاتمه دهیم که سرزمین ما را به سقوط مواجه ساخته است؟ چگونه خود را از دست نشانده‌های غربی برهانیم که بالای ما حکومت می‌کند؟ ‏چی باعث شده این گرگ‌ها بر پشت و گردن ما حمله کنند؟ کپیتلیزم و سیکولریزم حفاظت کننده‌گان ما نشدند. به عوض، همدستی با "حکام غربی" طوری معلوم می‌شود که صرف به خود غرب مؤثر تمام می‌شود.

لذا تنها نظام اسلام است که ما را متحد و سرزمین‌های ما را محافظت می‌کند و بالای ما حکامی را مقرر می‌نماید که از امور ما باخبر می‌باشند؛ نه مانند حکام فعلی که از ما نفرت دارند و به ما ضرر می‌رسانند و ستم روا می‌دارند. بر ما لازم است که اسلام را منحیث یک نظام جامع در زنده‌گی خود مجدداً تأسیس و مورد اجراء قرار دهیم. اگر ما در این امر سستی کنیم و ناکام شویم، تمام تلاش‌های مان به حدر خواهد رفت. الله سبحانه وتعالی به ما هشدار داده است:

﴿إِن يَثْقَفُوكُمْ يَكُونُوا لَكُمْ أَعْدَاءً وَيَبْسُطُوا إِلَيْكُمْ أَيْدِيَهُمْ وَأَلْسِنَتَهُم بِالسُّوءِ وَوَدُّوا لَوْ تَكْفُرُونَ﴾

[ممتحنه: ۲]

ترجمه: ‏‏اگر بر شما دست يابند، دشمنان شما می‌گردند و دست تعدی به سوي‌تان دراز می‌كنند و زبان را در حق شما به بدی می‌گشايند و آرزو می‌كنند كه كاش می‌شد كافر شوید!‏

فلهذا ما باید به ندای الله سبحانه‌و‌تعالی و پیامبرش محمد صلی الله علیه و آله وسلم، امت و جهانی‌که نیاز به آن دارد، پاسخ دهیم.

نویسنده: همزه محمد

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه