جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
کودکان یمنی به دلیل جنگ و بحران موادسوخت کودکی خویش را از دست داده و آیندۀشان فلج گردیده است
بسم الله الرحمن الرحيم

کودکان یمنی به دلیل جنگ و بحران موادسوخت کودکی خویش را از دست داده و آیندۀشان فلج گردیده است

(ترجمه)

 خبر:

بی‌بی‌سی در هژدهم جنوری سال روان گزارش داد ‌که جنگ در یمن باعث شده تا جمعیت یکی از قریه‌‌جات این کشور را نابود کند؛ در حالی‌که آن‌ها بطور مستقیم در جنگ دخیل نبودند. هم‌چنان، افزایش قیمت موادسوخت برای شهروندان مناطق کوهستانی این کشور، استفاده از وسایل نقلیه را غیرممکن ساخته و آن‌ها از دست‌رسی به کمک‌های اولیه؛ از قبیل خدمات صحی‌‌ و داشتن وسایل برای حمل و نقل و آب و غذا، محروم مانده اند. از طرفی، بسیاری از کودکان مجبور به کمک با خانواده‌های خویش در حمل و نقل محموله‌های سنگین بوده که معمولاً 5 ساعت را در روز پیاده‌روی می‌کنند؛ این امر آن‌ها را در معرض خطر آسیب دیدن، بازماندن از تحصیلات و فشارهای روانی قرار می‌دهد؛ زیرا آن‌ها با جسم کوچک خویش بار سنگین زندگی و مشکلات خانواده را حمل می‌کنند. هم‌چنان، بسیاری از دختران از پیاده‌روی در نواحی دورافتاده در معرض خطر قرار دارند.

تبصره:

این حقیقت، که یک ملت غنی از ذخایر نفتی مانند یمن با بحران موادسوخت مواجه است، مردم را در شرایط مشابه با قرون وسطی قرار داده و این بحران یک فاجعۀ غیرقابل انکار بوده که توسط کشورهای غربی با کمک حکام سرزمین‌های اسلامی سازمان‌دهی شده است. در نتیجۀ کار اجباری کودکان، میلیون‌ها دختر و پسر، نوجوانی خود را از دست داده و هرگز نمی‌توانند سال‌های تحصیلی و فرصت‌های از دست رفتۀ خویش را بدست آورند. سازمان‌های بین‌المللی کمک‌رسانی هیچ مؤثریت در بهبود بخشیدن زندگی ازدست‌رفتۀ این کودکان مظلوم نداشته و سال‌هاست که آن‌ها چنین حالاتی را مشاهده کرده و تنها به روی اوراق آمار مرگ و میر و ویرانی ناشی از جنگ و ظلم و ستم کشورهای غربی را ثابت نموده، بدون این‌که عاملین را به جزای اعمال‌شان برسانند.

غرب کافر زندگی کودکان مسلمان را عمداً به عنوان سپر جنگی استفاده می‌کند؛ چون زندگی کودک مسلمان نزد آن هیچ ارزش و اهمیتی نداشته و تنها بدست آوردن منافع اقتصادی برای آن ارزش‌مند است. هم‌‌چنان، رهبران سرزمین‌های اسلامی برای نوجوانان بی‌گناهی‌که در اثر غفلت سیاسی آن‌ها، روزانه تحت فشارهای غیرقابل تحمل  قرار می‌گیرند، هیچ نوع ترحم و دلسوزی نمی‌کنند. همین‌طور، میلیون‌ها کودک در معرض بدترین شیوع بیماری وبا یا کولرا، که از طریق آب و غذای ناپاک انتقال می‌یابد‌، هستند؛ زیرا آن‌ها هیچ گزینه‌ای برای رفع حاجات خویش به جز از مصرف آب‌های غیرصحی و ناپاک ندارند. از طرفی، ثروت، قدرت و ارتش سرزمین‌های‌‌ اسلامی برای کمک و تسکین درد و اندوه نیازمندان در یمن ارسال نمی‌شود؛ بلکه برای  بمباردمان و وضع نمودن تحریم‌ها به منظور تشدید ترس و وحشت و نگرانی استفاده می‌شود.

بناءً نباید دیگر این همه بی‌عدالتی‌ها را تحمل نماییم. منحیث مسلمان می‌توانیم صدای خود را بخاطر زدودن غم و اندوه کودکان عزیز مان بلند نماییم. تا چی وقت این کودکان رنج کشیده محموله‌های سنگین را از کوه‌ها بالا و پائین ببرند؛ در حالی‌که نظام کامل الهی هرگز نمی‌پسندد که یک حاکم واقعی همانند خلفای راشیدین، به حقوق رعیت خویش پشت کند؛ زیرا برای کسی‌که به محاسبۀ روز آخرت ایمان دارد، این نوع عمل باید شرم‌آور و غیرقابل تحمل ‌باشد. چنانچه تحت حاکمیت حکام فعلی هیچ‌گونه شرم و حیاء از مشارکت در قتل و گرسنگی کودکان و زنان وجود ندارد؛ در حالی‌که ثروت عظیمی از امت مسلمه در حساب‌های شخصی آن‌ها و یا در حساب باداران غربی‌شان سرازیر می‌شود. همین‌طور، قرآن کریم ما را از خیانت حکام هشدار داده است. در حقیقت ما در چنین زمانی‌که خیانت و بی‌عدالتی حکام بیداد می‌کند، بسر می‌بریم؛ چنانچه در حدیث ذیل از پیامبر گرامی صلی الله علیه وسلم نیز ذکر شده است:

«مَا مِنْ عَبْدٍ يَسْتَرْعِيهِ اللهُ رَعِيَّةً، يَمُوتُ يَوْمَ يَمُوتُ وَهُوَ غَاشٌّ لِرَعِيَّتِهِ، إِلَّا حَرَّمَ اللهُ عَلَيْهِ الْجَنَّةَ»

ترجمه: هر بنده‌ای را که الله(سبحانه وتعالی) مأمور و مسئول تعدادی از بندگان خود قرار دهد، اگر آن بنده(مسئول)  در حالی بمیرد که در حق زیر دستان خو‌د کوتاهی کرده باشد، الله(سبحان وتعالی) بهشت را بر او حرام می‌کند.

محاصرۀ کنونی شهرها و قریه‌جات یمن توسط دولت سعودی سبب مسدود شدن جاده‌ها و ازبین رفتن ارتباطات حمل و نقل گردیده است؛ طوری‌که کودکان و زنان قادر به دسترسی خدمات صحی نمی‌باشند‌‌. روستائیان مجبور به حمل مریضان به وسیلۀ وسایل دستی خویش هستند. اغلباً پائین و بالا شدن از کوه‌ها استندردهای زندگی مدرن قرن 21 را برملا می‌سازد. تنها با بازگشت خلافت اسلامی، چنین مشکلات ویرانگر وجود نخواهد داشت و مسلمانان از مشکلاتی هم‌چو ترس از گرسنگی، بیماری و فقر رها خواهند شد. بناءً از مسلمانان سراسر جهان می‌خواهیم که بخاطر بازگشت دولت اسلامی باهم واحد شوند و از بارگاه الهی استدعاء می‌نماییم که به زودی  پیروزی را نصیب مان گرداند.

نویسنده: عمرانه محمد

عضو دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه