جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
آزار جنسی مانع آزادی‏ های مدنی است یا مزایایی آن!
بسم الله الرحمن الرحيم

آزار جنسی مانع آزادی‏ های مدنی است یا مزایایی آن!

خبر:

به‏ گزارش بی بی سی فارسی: آزار و اذیت جنسی یکی از مشکلات عمده دختر خانم‏ های افغان است که در مسیر آزادی‏ های مدنی گام می ‏گذارند. به‏ اساس این گزارش آنچه ‏که مانع رسیدن خانم‏ ها به ‏‏آزادی ‏های شان می ‏شود، خیابان آزاری می ‏باشد. پس برای رفع این مشکل باید جلوی خیابان آزاری گرفته ‏شود تا این طبقه ‏ی مشخص به ‏حقوق شان نایل آیند.(منبع: بی بی سی فارسی)

تبصره:

این تفکیک در حال‏ صورت گرفته ‏است‏ که آزار جنسی و جنسیتی خود زاده ی همین آزادی ‏های مدنی است. کشورهای ‏که اتباع آن‏ ها به ‏آزادی‏ های خویش اقناع کرده ‏اند، بالاترین میزان خشونت و تبعیض علیه خانم ‏ها را انجام می ‏دهند. به‏ طور نمونه: کشورهای ‏که بالاترین میزان تجاوز را در خود ثبت نموده است، ذکر می ‏نمایم.

امریکا: طبق بررسی مرکز ملی خشونت علیه زنان، یک نفر از ۶ زن و یک نفر از ۳۳ مرد امریکایی، یک مورد تجاوز جنسی را در زندگی ‌‏شان تجربه کرده ‌‏اند. بیش از یک چهارم زنان در سن نوجوانی اعلام کرده‌ اند که بعد از ۱۴‌سالگی، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته ‌اند.

سویدن: سویدن بیشترین میزان وقوع تجاوز جنسی گزارش شده در اروپا را به‏ خود اختصاص داده است. یک نفر از چهار زن در سویدن قربانی تجاوز جنسی می ‌شود. این کشور سومین رتبه میزان تجاوز جنسی در دنیا را داراست، و این آمار در حال رشد است.

هند: تجاوز جنسی در هند یکی از رایج ‌ترین جرائم علیه زنان محسوب می ‌شود. طبق دفتر سوابق جرائم ملی در‌ سال ۲۰۱۲م به ۲۴۹۲۳ مورد تجاوز جنسی در هند گزارش شده، اما کارشناسان بر این باورند که تعداد موارد گزارش نشده خشونت‌ های جنسی بسیار بیش از اینهاست. از این تعداد، ۲۴۴۷۰ مورد از سوی خانواده، والدین، بسته‏ گان، همسایه ‌ها و سایر افراد آشنا رخ داده‏، که ۹۸ ‌درصد موارد تجاوزهای گزارش شده توسط مردان آشنا انجام شده است. آخرین براورد نشان می ‌دهد که در هر ۲۲ دقیقه یک مورد تجاوز جدید در هند گزارش می ‌شود.

آلمان: آلمان به‌ عنوان یکی از کشورهای توسعه ‌یافته با تعداد کل تجاوزهای گزارش شده، ۶۵۰۷۳۹۴ مورد، رتبه ششم تجاوز جنسی را داراست. کاتولیک های آلمانی به ‏قربانیان اجازه داده ‌اند قرص ‌های ضد بارداری مصرف کنند.

کانادا: ۲۵۱۶۹۱۸ مورد تجاوز جنسی در این کشور گزارش شده‏ است که فقط ۶‌ درصد کل موارد تجاوز محسوب می ‌شود. طبق گزارش‌ ها بیش از یک زن از هر سه زن تجربه حمله جنسی را داشته و فقط ۶ ‌درصد خشونت ‌های جنسی به ‏پولیس گزارش شده‌ اند.(1)

این در حالی‏ است ‏که آزادی ‏های مدنی و سایر آزادی ‏های عامه در کشورهای مذکور کاملاً رعایت می ‏شود. با آنهم بالاترین آمار خشونت و آزار جنسی در این کشورها صورت می ‏گیرد. دیده می‏ شود که آزار جنسی از مزایا و جزء لاینفک آزادی ‏های مدنی است، نه مانع رسیدن به‏ آن!

پس راه بیرون رفت از این مشکل رعایت نمودن آزادی‏ های مدنی نبوده؛ بلکه حاکمیت نظام الهی و مراعات نمودن شریعت اسلام در این خصوص می‏ باشد.

 

منبع:

1-       http://www.irinn.ir/news/8

فیصل سائس

 

Last modified onیکشنبه, 05 فوریه 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه