سه شنبه, ۰۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
بازداشت شش تن از بانوانان حزب التحریر در قرغیزستان
بسم الله الرحمن الرحيم

بازداشت شش تن از بانوانان حزب التحریر در قرغیزستان

(ترجمه)

خبر

مسئولین کمیتۀ امنیت ملی، شش تن از بانوان را در قرغیزستان به علت سوءظن‌شان، مبنی بر این‌که آنان وابسته به گروه ممنوعه می‌باشند، بازداشت نموده‌اند.

بر اساس معلومات غیررسمی، گمان می‌رود، بانوانی‌که در شهر نارین قرغیزستان زندانی شده‌اند، وابسته به سازمان حزب‌التحریر (بنیادگرا) می‌باشند. هم‌چنین گفته شده است که در هنگام بازرسی منازل‌شان؛ کتاب‌های (بنیادگرا) و دستگاه دیجیتلی‌ای که در آن مواد کمپاین حزب‌التحریر ثبت شده بود، یافت شده است و هم‌چنان دستگاه‌های کمپیوتر و سیم‌کارت‌هایی‌که هم‌راه‌شان بود، هم‌راه با آجنداها؛ ضبط و توقیف شده‌اند تا این‌که بررسی تمام موارد مورد لزوم انجام شود.

بانوان بازداشت شده در مرکز بازداشت موقت شمارۀ 24، در شهر نارین زندانی شده‌اند و به سبب مادۀ "تنظیم گروه بنیادگرا" قانون جنائی جمهوری قرغیزستان محاکمه خواهند شد و اجراآت قبل از محاکمه شروع شده است.

شایان ذکر است که بازداشت این بانوان با همکاری کمیتۀ امنیت ملی و ادارۀ منطقوی امور داخلی نارین انجام شده است. در عین حال، اولان الییف رئیس ادارۀ پولیس منطقوی هیچ‌نوع معلوماتی را در ارتباط به زنان بازداشت شده ارائه نکرده است. (منبع: رادیو آزادلیک)

تبصره

به تاریخ 14 ژوئن 2109م، مجلس سازمان شنگ‌آی در بیشکک پایتخت قرغیزستان به خاطر همکاری برگزار شد و نمایندگان کشورهای عضو به خاطر بررسی مشکلات منطقوی، مخصوصاً بررسی مسایل اقتصادی و امنیتی جمع شدند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در آن کنفرانس حضور داشت و آن را اداره می‌کرد و بر ضرورت مبارزه با تروریسم و بنیادگرایی تأکید ورزید و تأکید به عمل آورد تا همۀ کشورهای منطقه در این مبارزه به طور یکسان اشتراک داشته باشند.

قابل ذکر است که در اثنای کنفرانس سارانبای جانیبیکاف رئیس جمهور قرغیزستان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در عقب دروازه به طور انفرادی و محرمانه باهم صحبت می‌کردند. سازمان شنگ‌آی دورۀ بعدی مذاکرات را در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار نمود و در آن‌جا نیز روی موضوعات امنیتی مربوط به خودش و روی موضوعات بنیادگرایی و مبارزه با تروریسم بحث به عمل آمد.

حکومت قرغیزستان مبارزۀ خود را علیه اسلام و مسلمانان از سال‌های زیادی بدین‌سو تحت نام "مبارزه با تروریسم" اعلام نموده است. بازداشت زنان مسلمان جزئی از برنامه‌اش بوده و در این راستا کوتایی نمی‌کند.

تمام جهان، مخصوصاً حکومت قرغیزستان می‌دانند که حزب‌التحریر یک حزب سیاسی بوده، فقط افکار سیاسی را با خود حمل می‌نماید و به کدام عمل مادی (حمل سلاح) نمی‌پردازد. بازداشت زنان به اتهام  وابستگی‌شان به حزب‌التحریر و ارتباط آن به تروریسم یک نیرنگ بزرگی‌ست. به دلیل این‌که در عین زمان یک یا دو تن نه بلکه شش تن از بانوان به اتهام بنیادگرایی و تروریسم بازداشت شده‌اند و این نشان می‌دهد که حکومت قرغیزستان اوامر باداران خود را در بالاترین سطح اجراء می‌نماید.

زمانی‌که علت ممنوعیت فعالیت حزب‌التحریر در روسیه پرسیده شد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور جماهیر شوروی برای دفتر خبرگزاری ریا گفت: «اجرای ممنوعیت تعیین شده بر فعالیت‌های سازمان اسلامی حزب‌التحریر در روسیه که نیروهای مسلح اتحاد جماهیر شوروی آن را تروریسم می‌خوانند، بالای سرزمین‌های روسیه الزامی می‌باشد؛ چون‌ ایدیولوژی این سازمان عملاً منجر به عواقب وخیمی شده است. به عنون مثال می‌توان به رد نمودن انتقال خون برای اطفال که حیات‌شان در گرو آن می‌باشد، اشاره نمود!»

بلی، کفار برای مبارزه با حق از بیان سبب‌های ناروا و پوچ دریغ نمی‌ورزند. با وجود این‌که آنان اهدف اساسی حزب‌التحریر را می‌دانند؛ ولی حق را با باطل خلط می‌نمایند.

حزب‌التحریر بیانات خود را در سایت‌های رسمی انترنتی منتشر می‌نماید و در آن‌جا می‌توان از افکار و برنامه‌های آن آگاهی حاصل نمود. علاوه بر این، وی در تمام منشورات و کتاب‌های خود تأکید می‌ورزد که وی بر اساس منهج رسول اللهﷺ فعالیت کرده و به طور مداوم به آن پایبند می‌باشد. با وجود این، واقعاً جای تعجب است که حکام دست‌نشاندۀ کشورهای آسیای میانه اصرار بر این دارند که حزب‌التحریر یک حزب بنیادگرا می‌باشد و ادعا دارند که در هنگام بازرسی منازل‌شان اسلحه یافته‌اند!

حکومت قرغیزستان به تعقیب و محاکمۀ اعضای حزب‌التحریر به دلایل دروغین و به اتهامات تهیه شده و ناپایدار ادامه داده است. الله متعال در کتاب مجیدش به ما خبر داده است که مشرکین و یهود هرگز برای ما دوست نمی‌شوند؛ بلکه آنان دشمنان ما می‌باشند. الله متعال چنین می‌فرماید:

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاء بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ﴾ [مائدة: 51]

ترجمه:ای مومنان! یهودیان و مسیحیان را به دوستی نگیرید (و به طریق اولی آنان را به سرپرستی نگیرید). ایشان برخی دوست برخی دیگرند (و در دشمنی با شما یکسان و برابرند). هرکس از شما با آنان دوستی ورزد (و آنان را به سرپرستی بپذیرد) بی‌گمان او از زمره آنان به شمار می‌رود. شکی نیست که الله (سبحانه وتعالی) افراد ستمگر را (به سوی ایمان) هدایت نمی‌کند.

به إذن الله سبحانه وتعالی، دولت اسلامی در آیندۀ نه چندان دور تأسیس خواهد شد و در آن هنگام این حکام خیانتکار برای محاسبۀشان به خاطر جنایت‌هایی‌که انجام داده‌اند، به پنجۀ قانون سپرده خواهند شد و در آن روز باداران‌شان مثل پوتین، لاوروف و ترامپ هرگز نمی‌توانند آنان را رهایی بخشند؛ چون‌ آنان مصروف رهایی خودشان خواهند بود.

نویسنده: مخلصه اوزبکی

مترجم: محمد "مزمل"

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه