جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
زیارت اردوغان از مقبرۀ جنایتکار عصر؛ مصطفی کمال اتاترک!
بسم الله الرحمن الرحيم

زیارت اردوغان از مقبرۀ جنایتکار عصر؛ مصطفی کمال اتاترک!

(ترجمه)

خبر

اردوغان به تاریخ 23/07/2020م در رأس شورای نظامی از مقبرۀ مصطفی کمال دیدن نمود و در کتابچۀ مخصوص روی مقبرۀ زمامدار ترکی (اتاترک) نوشت: «اتاترک عزیز! ما اعضای این شورای نظامی به مناسبت گردهمایی شورای عالی نظامی سال2020م در جلو قبرت می‌ایستیم و به خاطر عملی کردن اهداف تعیین شدۀ سال 2023م در ترکیه؛ همان اهدافی را که شما اساس‌گذاری نمودید و بعداً برای ما سپردید؛ پیوسته فعالیت خواهیم نمود.» و در جریان مراسم بعد از آن‌که اردوغان یک دستۀ گل به شکل پرچم ترکیه را بر روی قبر اتاترک می‌گذارد و به احترامش یک دقیقه سکوت می‌نمایند. (منبع: العربیه(CNN            

تبصره

هنوز آنانی‌که در شناخت واقعیت اردوغان به اشتباه رفته‌اند، به دست‌آوردهای‌ش افتخار می‌کنند و رسانه‌ها هنوز هم به نفعش تبیلغات و داد و فریاد می‌کنند، و وی از بازگو نمودن دست‌آوردهایش خسته نمی‌شود تا جائی‌که خودش فکر می‌کند که راست می‌گوید و جاهلان نیز او را تصدیق می‌کنند.

اردوغان می‌گوید که: «دست‌آوردهای تاریخی که در جبهات مختلف به آن دست یافتیم؛ از سوریه و لیبیا شروع تا به شرق دریای مدیترانه و مبارزه با تروریسم؛ به وضوح قدرت کشور ما را و نیرومندی ارتش ما را نشان می‌دهد.» اردوغان از کدام قدرت سخن می‌راند: آیا از قدرتی سخن می‌گوید که بواسطه آن نظام شریک خود بشار اسد جنایتکار را استحکام بخشیده است، یا از دخالت در لیبیا بخه اطر تحقّق منافع امریکا؟!

پرسش‌هایی است که ناگزیر باید در این‌جا یادآور شد تا بعضی‌ها از خواب غفلت‌شان بیدار شوند و واقعیت اتاترک را بشناسند:

-          آیا آن‌که خلافت را سقوط داد، به خلفایش اهانت نمود و آن‌ها را تبعید کرد و خوارشان گردانید، مصطفی‌کمال جنایت‌کار نبود؟!

-          آیا همین جنایت‌کار نبود که تمام مظاهر دینی را از آذان گرفته تا به پوشیدن حجاب و تعلیم زبان عربی لغو نمود؟!

-          آیا همین خائن نبود که دروازه‌های ترکیه را برای ورود نیروهای اشغالگر و استعمارگر باز نمود تا بعد از دسیسه‌سازی‌های بر ضد دولت عثمانی آن را تخریب نماید و سقوطش دهد؟!

-          آیا وی خودش اساسات سکولاریزم را استحکام نبخشید و دولت جدیدی برای ترکیه بر اساس جدایی دین از سیاست، و کنار زدن دین از تمام مظاهر زندگی تأسیس ننمود؟!

-          آیا او همان کسی نیست که هر مسلمان صبح و شام او را به خاطر بدی‌های که به دین مقدس اسلام و به جناب رسول الله صلی علیه و سلم و خلفاءاش نموده لعنت می‌کند؟!

بلی؛ به خاطر همین چیزهاست که تو ای اردوغان! جنایت‌کار عصر را تمجید می‌کنی و بر پیروی از گام‌های او اصرار می‌ورزی و بعضی‌ها خواهند گفت که این یک تکتیک و یک مهارت سیاسی است؛ اما... در کتاب الله چیزی جز این را نیافتیم: کسی‌که حکم بما انزل‌الله نکند یا کافر است یا فاسق است و یا هم ظالم و در کتاب الله نمی‌توان یافت: کسی‌که حکم بما انزل الله نکند؛ هوشمند و یا با فراست خوانده شده باشد!!

اردوغان! از ارتش‌ات چه خبر؟!

-          برای آزادسازی و یا رفع ظلم از مسلمانان روهینگییا در میانمار چه کردی؟

-          برای رفع خشونت و خواری مسلمانان ایغور در ترکستان شرقی چه کردی؟

-          با ارتش خود در راه آزادسازی مسجدالاقصی و بیرون راندن یهود از سرزمین مقدس چه کردی؟

-          با همسایگانه مصیبت‌زده و رنجیدۀ خود (مردم سوریه) از سوی خون‌خوارانِ بشار اسد چه کردی؟

-          در عراق و یمن چه کردی؟

-          کجاست فعالیت تو؟ چه کردی؟ و هزار چه...؟

ساده‌لوحان خواهند گفت که؛ آیا می‌خواهی که اردوغان با جهان بجنگد؟ در این‌جا این سوال اشتباه است، زیرا اگر وی خالصانه برای الله سبحانه وتعالی و امت اسلامی فعالیت کند و نظام سکولاریزم و میهن‌پرستی را از خود دور کند و دین اسلام و مسلمانان مستضعف را یاری رساند؛ هرگز به تنهایی خود با جهان نجنگیده؛ بلکه تمام امت همرایش دوش‌به‌دوش خواهند جنگید و آنگاه هیچ‌کس نخواهد توانست که در برابر نیرو و قدرت امت ایستادگی نماید؛ نه در شرق و نه هم در غرب.

اما به این شرف و بزرگواری کسی نخواهد توانست که برسد، جز آن کسی را که الله سبحانه وتعالی انتخاب نماید و او را برگزیند تا که نصرت دهنده و یاری رساننده باشد، عین سعد بن معاذ رضی الله عنه که به مرگش عرش خدای رحمن به اهتزار درآمد.

اردوغان! تو جز یک پلنگ کاغذی چیزی بیش نیستی! تو جمال ناصر را که بت قوم‌گرایان عرب بود را به یاد ما می‌دهی! او هلاک شده است و تو هم ناگزیر هلاک خواهی شد! کمی بیندیش که چه چیز را در پیشگاه الله سبحانه وتعالی تقدیم می‌کنی و تو این قدرتی را که همیشه به زبان می‌آوری، در واقعیت با روی آوردن به سوی امت به نفعش استفاده کن و امت را پذیرا باش و آن را یاری کن!

نویسنده: یوسف سلامة – المانیا

مترجم: محمد "مزمل"

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه