شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
سکولاران، مسلمانان ترکیه 100% نظام خلافت را می‌پسندند!
بسم الله الرحمن الرحيم

سکولاران، مسلمانان ترکیه 100% نظام خلافت را می‌پسندند!

(ترجمه)

خبر

نظرسنجی‌ای‌که در ترکیه صورت گرفت، بیش از 42% از مردم ترکیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را دوست ندارند و از این‌که اکثریت تُرک‌ها نظام پارلمانی را ترجیح می‌دهند، پرده برداشت.  برعلاوۀ مخالفت گستردۀ مردمی در برگذاری زود هنگام انتخابات. (منبع: شبکۀ العربیه)

تبصره

از عموم مسلمانانی‌که گمان دارند اردوغان بر تطبیق اسلام حریص است؛ همان‌طوری‌که خودشان بر تطبیق فرایض و مکلفیت‌های فردی خود حریص می‌باشند، یک نظرسنجی صورت گرفته است، بعضی از آنان از واقعیت افعال اردوغان آگاهی نداشته و به آن تمایل نشان داده‌اند و بعضی دیگر گمان بر این دارند که خلل در حکومت ریاستی وجود داشته و راه‌حل هم در نظام پارلمانی می‌باشد و این چشمان‌‌شان را بسیار کور نموده است و بعضی هم واقعیت اردوغان را شناخته و نه به اردوغان تمایل دارند و نه هم به نظام ریاستی و پارلمانی... آن‌چه که از آن تذکر به عمل آمد در قسمت نظرسنجی در ارتباط به نوع حکومت بود و اما در قسمت جواز نظرسنجی پیرامون نوعیت حکومت: شکل حکومت‌داری در اسلام فقط یک نوع واحد بوده و آن خلافت می‌باشد و نوع دومی در کار نیست؛ نه نظام پارلمانی و نه هم هیچ نوع نظام دیگری از انواع حکومت‌داری صلاحیت و اعتبار حاکمیت را نداشته و برای بشر جواز ندارد که به آن حکمرانی کنند؛ پس چه نیاز به نظرسنجی؟!

این یک نظرسنجی‌ای است که در ارتباط به افرادی‌که به غیر ما انزل‌الله حکم می‌کنند و در ارتباط به انواع حکومت‌هایی‌که هیچ نوع وابستگی به اسلام ندارند، انجام پذیرفته است، در نتیجه این نظرسنجی در اموری صورت گرفته است که شیرین‌ترین آن باز هم تلخ می‌باشد.

اگر از شما خواسته شود که در بین مردم نظرسنجی کنید که آیا سکولاریزم را می‌خواهند یا اسلام واقعی‌ای‌که برای صدها سال در ترکیه حاکم بود است؛ نه اسلام اردوغانی، راستش را بگوئید آیا نتیجۀ نظرسنجی را می‌پذیرید؟ و ما از شما هرگز این‌ کار را نمی‌خواهیم؛ چون‌که در قدم نخست نظرسنجی در ارتباط به آن‌چه که الله سبحانه و تعالی حکم کرده است، جواز ندارد و ثانیاً این نظرسنجی شما، مردم را گمراه نموده و از حق و آن‌چه که حکم کردن به آن و تطبیق آن بالای مردم واجب است، دور می‌گرداند.

﴿وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْراً أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالاً مُّبِين﴾

[الاحزاب: 36]

ترجمه: هیچ مرد و زن مؤمنی، در کاری‌که الله (سبحانه و تعالی) و پیغمبرش داوری کرده باشند (و آن را مقرر نموده باشند) اختیاری از خود در آن ندارند (و خواستۀ ایشان باید تابع خواستۀ الله متعال و پیغمبرش باشد) و هرکسی‌که از الله (سبحانه و تعالی) و از پیغمبرش نافرمانی کند؛ قطعاً که دچار گمراهی آشکاری گردیده است.

نویسنده: سوزان المجرات – از سرزمین مبارک فلسطین

مترجم: محمد مزمل

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه