جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
دموکراسی؛ سقوط کاخ کنگرۀ آمریکا!
بسم الله الرحمن الرحيم

دموکراسی؛ سقوط کاخ کنگرۀ آمریکا!

آن‌چه را که امروز جهان مشاهده نمود در واقع یک سقوط بنیادی رهبری و یک نظام شکست خورده‌ای بود که به‌ عوض مراقبت از امور مردم، بیشتر برای نفع سیاسی(خودش) می‌پرداخت. این حادثه شکست‌های نهادی نظام امریکا را در تمامی سطوح برملا نمود:

  • نهادینه شدن نژادپرستی؛

  • نهادینه شدن بیگانه‌ستیزی؛

  • نهادینه شدن نابرابری ثروت؛

  • نهادینه شدن منافع شرکت‌های بزرگ؛

  • نهادینه شدن عدم دسترسی برای خدمات صحی/بهداشتی.

ما باید درک کنیم که ترامپ در واقع "چهره حقیقی" امریکاست و یک انحراف یافته نیست. ترامپ پیامد نظام فاسد دموکراسی‌ آمریکایی، سکولاریسم و سرمایه‌داری است که متداوماً عدالت را انکار و زیر پای نموده و از مسوولیت‌های مهم هم‌چو رسیده‌گی بر امور مردم‌اش کوتاهی می‌نماید.

دهه‌های بی‌تفاوتی سیاسی به بی‌اعتمادی نسبت به نظام و سقوط یک جامعه متفرق، تبدیل شده است. آمریکا یک ملت متفرق در میان خطوط سیاسی، اقتصادی، نژادی و فرهنگی است و روز به روز از درزگاهش ضعیف‌ و پاره شده می‌رود.

دموکراسی آمریکایی در نظر مردمش و جهان تخریب و بدنام شده است. آمریکا به یک "جمهوری کیله‌فروش می‌ماند و در ساختار تشبه آن‌چه در مناطق مختلف جهان ایجاد کرده، است؛ طوری‌که آنان می‌گویند: «مرغ‌ها به خانه آمده اند تا پیامد بد بیاورند.»

اکنون وقت مناسب برای جهان‌ست تا نظام بدیل را بپذیرد. فلهذا، اسلام این بدیل را پیشنهاد می‌کند. بناءً تمدن اسلامی که توسط دولت خلافت تطبیق شد، رکورد محکم و ثابتی  در متحد ساختن مردم از جمعیت کثیر نژادها و قومیت‌ها، ارتقای مردم از فقر، عزت بخشیدن برای آن‌ها، خدمات صحی/بهداشتی، صلح، امنیت و عدالت ثبت کرد. میلیاردها انسان در سراسر جهان نیازمند نظامی هستند که منشه‌ آن نظامی الهی است تا از امور شان مراقب نماید. الله سبحانه وتعالی در سوره الفتح می‌فرماید:

﴿هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَكَفَى بِاللَّهِ شَهِيداً﴾ [فتح: 28]

ترجمه: الله است که پیامبر خود را همراه با رهنمون و دین راستین (اسلام به سوی جملگی مردمان) روانه کرده است تا آن را بر همه‌ی آئین‌ها پیروز گرداند. کافی است که الله گواه (این چنین سخن و مسأله‌ای) باشد.

حزب التحریر-امریکا

مترجم: داکتر زکریا

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه