چهارشنبه, ۲۷ ذیحجه ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۰۳م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :18 شعبان 1438
تاریخ میلادی : دوشنبه، 15 می 2017م

شماره صدور:TR-BA-2017-MB-TR-008

دفتر مطبوعاتی
ولايه ترکیه

اعلامیه مطبوعاتی

کجاست آن هایی که می گفتند ترکیه برای افراد مظلوم پناهگاه امن است؟

(ترجمه)

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه به منظور اشتراک در نشست "کمر بند جاده یی برای همکاری بین المللی" در سفر به بیجینگ پایتخت چین با رییس جمهور این کشور به مدت ۴۵ دقیقه در جلو رسانه ها ملاقت نمود. در میان نماینده های هردو کشور، توافقاتی در بارۀ "تبادلۀ مجرمین میان هر دو جانب، حمل و نقل توسط راه های بین المللی و ایجاد مراکز دوجانبۀ فرهنگی با جمهوری خلق چین" صورت گرفت. رییس جمهور ترکیه در جواب به پرسشی یکی از خبرنگاران در مورد "تبادلۀ مجرمین میان هردو جانب" که پرسیده شد: «آیا کدام تبادلۀ مشخصی صورت خواهد گرفت؟» بیان داشت: «بیایید که مشخص نکنیم، چرا که در این میان کسانی اند که ما قبلاً از آن ها نام برده بودیم. و آن ها کسانی هستند که در حصار ادارۀ عالی مهاجرین سازمان ملل و اتحادیه ی اروپا بوده و افرادی که جدا از این ها اند در بحث تبادله اولویت داده خواهند شد. جدا از این همه، اگر کسی واجد شرایط بر تبادله باشد، تبادله خواهند شد و در غیر آن، آن ها می توانند بازگشتانده شوند.»

دولت ظالم و خونخوار چین از سال ها بدین سو مسلمانان ترکستان را قتل عام کرده، از تمامی اوامر اسلام ممانعت می کند و اعمال منکر را با فشار و شکنجه بالای مسلمانان این منطقه روا داشته که در حال حاضر آن ها به دو انتخاب روبرو هستند: یا زندان، شکنجه و مرگ و یا این که مملکتی امنی را برای خود  پیدا کنند. پس اگر آن ها بتوانند با عبور از بحرها در کشوری هم چون ترکیه پناهنده شوند، آن جا اردوغان این دروازۀ ورودی را در مقابل مسلمانان ترکستان که دو روز قبل می خواستند با گریز از حکومت مستبد چین به زنده گی با عزتی به سر ببرند، بسته کرد. در حالی که رییس جمهور اردوغان تقریباً دوماه قبل گفته بود: «اناتولی، سرزمین مهاجرین است. و برای قرن ها این بلاد جای امنی برای مردم مظلوم بوده است.»

بناً این توافق نامه با جمهوری خلق چین به چی منظور است؟ آیا اردوغان نمی داند که دولت چین یک دولت ظالم و خونخوار است؟ آیا او این را درک نکرده که دولت چین مسلمانان ترکستان شرقی را "تروریست " یا "مجرم" می داند؟ آیا ترکیه کسانی را که با امیدهای خوب آمده اند و بخاطر دین شان سرزمین های شان را ترک گفته اند، طبق این توافق به دولت قاتل تسلیم خواهد کرد؟ آیا می شود ترکیه جای امن برای مظلومین باشد؟ این چه نوع توافق و چه نوع معامله است؟

جدا از این موضوع، ۲۱ تن از مسلمانان ترکستان شرقی به شمول مردان، زنان و اطفال قبل از رسیدن به ترکیه، خواسته شده اند تا دوباره به کشور چین تحویل داده شوند. وقتی مردم عامه علیه این موضوع عکس العمل نشان دادند، این تصمیم موقتاً معطل شد. در عین حال، عملیات و دستگیری ها زیر نام داعش علیه کسانی که از ساحۀ ترکستان به ترکیه می آیند شروع شده تا با این طرفند مهاجرین مسلمان را تسلیم کفار نمایند.

ما از شما می پرسیم! چطور شما بر زن ۸۰ ساله تاپۀ تروریست را می زنید؟ به چه دلیلی شما اطفال چهل روزه را در توقیف قرار می دهید؟ چه وقت شما از قربانی کردن مسلمانان در توافقات بین المللی تان به اساس سیاست کاذب تان دست بردار خواهید شد؟

ای مسلمانان! توافق ترکیه با چین یک خیانت بزرگ در حق مسلمانان ترکستان است. رسول الله صلی الله علیه وسلم فرموده اند:

«المُسْلِمُ أَخُو المُسْلِمِ، لا يظْلِمُه، وَلاَ يُسْلِمهُ.»

(رواه بخاری)

ترجمه: مسلمان برادر مسلمان است، نه بالای آن ظلم می کند و نه او را تسلیم می کند.

پس برادری تان را در قبال شان نشان دهید. رسول الله صلی الله علیه وسلم فرموده اند:

«إِنَّ النَّاسَ إِذَا رَأَوا الظَّالِمَ فَلَمْ يَأْخُذُوا عَلَى يَدَيْهِ أَوْشَكَ أَنْ يَعُمَّهُمُ اللَّه بِعِقَابٍ مِنْهُ.»

(رواه ترمزی)

ترجمه: اگر مردم ظالم را ببینند مگر دست او را از ظلم نگیرند، سپس الله سبحانه وتعالی تمام شان راعذاب خواهد کرد.

 پس مهم نیست که آزار و اذیت توسط کی صورت می گیرد و بر ما است که این ظلم را پایان ببخشیم!

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه ترکیه

شمارۀ صدور: TR-BA-2017-MB-TR-008

1 comment

  • mohammad haris poya
    mohammad haris poya پنج شنبه، 08 جون 2017 Comment Link

    حیف اعتماد بی مورد و جاهلانه یی که مردم به ترکیه و خصوصا اردوغان دارند.

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه