جمعه, ۱۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :28 شوال 1440
تاریخ میلادی : دوشنبه، 01 جولای 2019م

شماره صدور:15/ 1440

دفتر مطبوعاتی
ولايه ترکیه

اعلامیه مطبوعاتی

کمپاین حملات علیه مسلمانان سوریه غیر قابل قبول است!

(ترجمه)

اتهامات مربوط به آزار و اذیت جنسی یک دختر نوجوان توسط یک پسر نوجوان مهاجر سوری در روز 29 ژوئیه 2019 باعث حوادث غم‌انگيز در ناحیه کوچک چکمجه در ولایت/استان استانبول شده است. بر اساس این اتهامات بی‌اساس که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، گروهی از جوانان این منطقه بالای دانشجویان بی‌گناه سوری با چاقو یورش برده و محلات کاری مردم سوریه را تخریب کردند. با این‌حال، سخن‌گوی دولت استانبول در بیانیۀ خود اظهار نمود که این اتهامات بی‌اساس بوده و روند قانونی بالای شرکت کنندگان در این رویداد اعمال شده است.

باید یادآور شد که این‌گونه حملات در برخی شهرهای ترکیه، عمدتاً در استانبول افزایش یافته است، و خصومت نسبت به مردم سوریه به‌طور کلی به حوادث آزار و شکنجه تبدیل شده است. بیانیه‌های سیاست‌مداران ناسیونالیست و سیکولار مسائل را بدتر و نزاع‌ها را تقویت نموده و باعث گردیده تا اصل مسئولیت فردی را نادیده گرفته و مهاجران، مسئول جرم فردی تلقی شوند. این ذهنیت‌ها هم‌چنین طوری جلوه داده می‌شوند که بحران اقتصادیی که ترکیه در حال تجربه آن است، ناشی از موجودیت سوری‌ها در این سرزمین است. گفتار نفرت‌انگیز و اذیت زبانی مال آن عده کسانی است که این ذهنیت را نمایندگی می‌کنند؛ طوری‌که آن‌ها  در مورد برادری مهاجران و انصار که اسلام به ما آموخته است، اصلاً چیزی نمی‌دانند و یا هم خود را در این مورد مسئول نمی‌دانند . آن‌ها به خوبی می‌دانند که آزار و اذیت جنسی و حملات ناخوشایند در ترکیه قبل از ورود مهاجران مسلمان سوری در ترکیه رخ داده است؛ بناءً، سخنان نفرت‌انگیز و خصمانه این افراد در اصل بیان‌گر دیدگاه و نفرت آن‌ها از اسلام و مسلمانان است. اگر اسد قاتل و خون‌خوار برادران و خواهران سوری ما را آواره نموده و آن‌ها را از مال و دارائی‌شان محروم می‌کند، این به دلیل آن است که آن‌ها مسلمان هستند. با این‌حال، این سیکولارها و ناسیونالیست‌ها در ترکیه با ذهنیت مشابهی حرکت کرده و این رویکرد بی‌رحمانه را بدون هیچ‌گونه شرم ارائه می‌کنند.

و اگر موقف طبقه ناسیونالیست و سیکولار این‌گونه باشد و در دشمنی با اسلام و مسلمین سپری شود؛ پس ما به حزب حاکم و نمایندگان آن در قدرت که در این آواخر تقویت ناسیونالیسم را دنبال نموده و از موقف مورد نیاز برای انجام دشمنی علیه آن‌ها پرهیز کرده و در خصوص این امر؛ مانند سکوت قبرستان خاموش مانده‌اند، چه بگوئیم؟! آیا کسانی‌که شعار برادری "مهاجران و انصار" را مطرح می‌کردند؛ زمانی‌که انقلاب سوریه در اوج خود بود و اکنون تهدید به خروج سوری‌ها می‌کنند، آیا آن‌ها در این کمپاین تحریک و حملات نقش دارند؟! آیا شکست در انتخابات استانبول در این سکوت نقش مهمی دارد؟ حقیقت این است که این سیاست دولت ترکیه نسبت به سوریه که با سیاست‌های آمریکا هماهنگ است، موجب ناامیدی و ناکامی شده است. امواج مهاجرین که از سوریه آمده‌اند مدیریتی‌که برای مسلمانان مناسب است دریافت نکردند و جامعه در ترکیه از ارزش‌های اسلامی و برادری محروم شده است. این طبیعی است که هرکسی به جرم و جنایت بپردازد؛ اما اتهام جرم فردی به خانواده و یا مردمش از مفاهیم عدالت، حقیقت و انصاف به دور است. متأسفانه کسانی‌که حکم کردن بر اساس اسلام را ترک کرده‌اند، در قضاوت‌شان از اصل عدالت و انسانیت به دور افتاده‌اند. جامعه‌ای که توسط نظام‌های کفری اداره می‌شود، اساساً تبدیل به یک باتلاق می‌شود که توسط ارتشاء و فساد اداره شده و ناهنجاری‌ها و انحرافات در آن گسترش می‌یابد. بنابراین، هرازگاهی‌که این حکومت سیکولار و نظام فاسد تغییر نماید و یا هم ناپدید شود، همه‌چیز به اذن الله سبحانه‌وتعالی به طور بنیادی تغییر خواهد کرد.

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر ولایه-ترکیه

مترجم: کریم خان

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه