چهارشنبه, ۰۷ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :26 ذولحجه 1438
تاریخ میلادی : یکشنبه، 17 سبتامبر 2017م

شماره صدور:۰۷/۳۸

دفتر مطبوعاتی

اعلامیه مطبوعاتی

تقسیم کشور تحت عنوان خودمختاری حرام می باشد

بارزانی طرح های دشمنان را تحت سایه پارلمان اجراء می کند

(ترجمه)

پارلمان کردستان روز جمعه ۱۵ سپتمبر ۲۰۱۷م همه پرسی در مورد جدایی طلبی و ایجاد دولت مورد ادعای کردها را در شمال عراق تحت عنوان حق تعیین سرنوشت انجام داد! این اقدام در پاسخ به خواست بارزانی و تایید تاریخ برنامه ریزی شده(۲۵ سپتمبر ۲۰۱۷م) توسط او، و چشم پوشی او در مورد موقف های منطقوی و بین المللی در مورد ناممکن بودن تکیه کردن به نتایج همه پرسی در این حالت، ولو اگر مثبت هم باشد، بخصوص به این دلیل که ایالات متحده از همان روز اول، که بارزانی خواست خود را برای اجراء همه پرسی آماده کند، این همه پرسی را رد کرده است. برت مک گورک، نماینده ویژه ریاست جمهوری ایالات متحده به ائتلاف بین المللی برای مبارز علیه داعش، گفت: «ما فکر می کنیم که برگزاری همه پرسی در چنین زمان بندی سریع، به خصوص در مناطق مورد مشاجره به طور قابل ملاحظه بی ثبات کننده خواهد بود.» (منبع: خبر گزاری فرانسه-AFP- ۰۸/۰۶/۲۰۱۷م)

بعد از آن ریکس تیلرسون وزیر امور خارجه ایالات متحده، بارزانی را به تاریخ ۱۱ اگست ۲۰۱۷م از طریق تماس تلیفونی در رابطه به خواست واشنگتن در مورد به تعویق انداختن همه پرسی آگاه ساخت: «این موضع جهانی است.» طوری که در مورد موضع منطقه ای بارزانی مطمئن است که اعلام یک دولت کردی در مرزهای منطقۀ کردستان متوقف نخواهد شد و بطور خودکار در عقب خود جنبش های قوی کردها را به همراه خواهد داشت. این یک ضربه دردناک بر امریکا و نماینده هایش در ترکیه، ایران و سوریه است و این باعث به هم خوردن اوضاع و ایجاد حرکات غیر قابل کنترول به ویژه در منطقۀ کردستان خواهد شد و طوری که بیان کردیم نه فقط زیان اخلاقی و سیاسی، بلکه مادی نیز به همراه خواهد داشت. بنابر این، تصمیم بارزانی برای برگزاری همه پرسی برای ایجاد یک دولت مستقل، به نفع دشمنان است و بخشی از درگیری های بین المللی در منطقه می باشد. این کار منجر به باز شدن درب تجزیه و تقسیم بندی، درب اختلاف و نزاع داخلی، هم چنان ضررهای سیاسی و اقتصادی خواهد شد. و آن از زنده گی کردن کردها همراه با مسلمانان دیگر تحت یک دولت واحد جلوگیری می کند. سرزمین کردستان بستر داغ برای استعمار شده و باعث می شود ثروتی را که الله سبحان وتعالی برای شان داده است به غارت برود. سرزمین شان میدان های هوایی و پایگاه های نظامی برای کشورهای آشوبگر تبدیل خواهد شد.

عراق یک سرزمین اشغال شده توسط نیروهای استعمارگر می باشد. این کشور آزادی اش را در اثر اشغال از دست داده است، حاکمیت اش از دست رفته است و تصمیم گیرنده های آن اشغالگران خارجی هستند که به عقیدۀ متفاوت از اعتقاد مسلمانان در عراق اعتقاد دارند و دیدگاه زنده گی شان متفاوت از دیدگاه زنده گی مسلمانان عراق می باشد. این تصمیم گیرنده ها هستند که شوراهای حکومتی و اعضای آن را انتخاب می کنند، و این ها کسانی هستند که که فقط به منافع شخصی خود شان فکر می کنند و مردم عراق بالای آن ها اعتماد ندارند و به بی صداقتی و وابسته بودن آن ها را متهم می کنند. فراتر از آن، این که آن ها تصمیم گیرنده گان نیستند، بلکه تصمیم در دست نیروهای اشغالگر استعماری است. چیزی که باعث ناراحتی می شود این است که برخی از فرزندان مسلمان در عراق که تحت تأثیر و فشارهای ناسیونالیستی، فرقه ای و قومی قرار گرفته اند، عمداً روی پارچه شدن این کشور به نواحی ضعیف تحت شعار اتحاد یا فدراسیون یا حق تعیین سرنوشت کار می کنند. به عنوان مقدمه ای برای جداسازی این واحدها به ایالت های مستقل، که همه ای آن ها را تضعیف می کند، و یک بار دیگر تحت یوغ استعمار قرار می گیرند.

در بین النهرین که برای مدت طولانی پایتخت خلافت و محل تولد رهبران بزرگ مسلمان بود، چه جریان دارد؟ کسانی که حملات مغول ها و تاتارها را دفع کردند و بیت المقدس را از صلیبیان آزاد کردند، یعنی زمانی که مسلمانان به هم دیگر نمی گفتند که من یک عرب یا کُرد هستم، بلکه می گفتند من یک مسلمان هستم(گواهی می دهم که هیچ معبودی برحق نیست جزء الله و محمد رسول او است). اما پس از نفوذ ملیت گرایی قومی و فرقه گرایی شنیع، مردم تقسیم و ناسازگار شدند. کفار استعمارگر این نام های شنیع را به وجود آوردند و ادارۀ سرزمین و خود شان را بدست گرفتند و کسانی را آوردند که بالای آن ها به دستور استعمارگران حکومت کنند.

با توجه به این موضع ها، ما حقایق زیر را اعلام می کنیم:

۱- بارزانی در موجودیت چنین مخالفت های منطقه ای و بین المللی که فوقاً ذکر شد، توان اعلان برگزاری همه پرسی را ندارد، مگر این که یک دولت بزرگ یعنی بریتانیا از او حمایت و او را تشویق نکند، از آن جا که خانوادۀ بارزانی از اواخر امپراتوری عثمانی با آن کشور ارتباط داشته اند. بریتانیا در مورد همه پرسی موضع مثبت دارد، چنان چه توسط فرانک بیکر سفیر بریتانیا در دیدار با رئیس این اقلیم به تاریخ ۲۴ اگست ۲۰۱۷م تذکر رفت. به تعقیب آن بعد از دیدار مقامات کُرد، با الیستیر برت نماینده دولت بریتانیا در امور خاور میانه و شمال افریقا در اربیل و فلاح مصطفی مسئول روابط خارجی در منطقه، اعلان کردند که: «بریتانیا مخالف همه پرسی نیست، و با آرمان کُردها مخالفت نمی کند.» (منبع: کردستان ۲۴ اربیل؛ ۰۵/۰۹/۲۰۱۷م)

۲- اصرار بارزانی برای حرکت به این جهت شامل اهداف خانواده گی و حزبی اش می شود؛ مانند ماندن در قدرت با وجود تقاضای مخالفان برای دور شدن او از قدرت به دلیل پایان یافتن دوره قانونی می باشد. برای پوشش پرونده های فساد در دولت او پس از درخواست صورت حساب از وجوه دریافت شده از دولت مرکزی و نشان دادن پرداخت آن ها و...، اما او به آن پاسخ نداد. بارزانی در حال حاضر نماینده انگلیس است و حزب و خانواده اش در میان توده هایی که از بی عدالتی، ظلم، ستم، استثمار پول و موقعیت شان شکایت دارند، در موقعیت ضعیف قرار دارند و مخالفتی قوی با آن ها وجود دارد. بنابر این، او می خواهد موقعیت خود و موقعیت کسانی که با او هستند را حفاظت کند، و برای این که خود را منحیث مؤسس دولت کُردستان در تاریخ ثبت کند، در حالی که در عین زمان نماینده انگلیس است که پروژه ها و برنامه های امریکا را مختل می سازد.

۳- مسلمانان در طول تاریخ خود نمی دانستند که فدرالیزم چیست، و آن یعنی نظام به هم پیوسته است، اما دولت اسلامی یکی و واحد بود که بر اساس نظام واحد استوار است نه فدرال. بطور مثال: فدرالیزم دولت متمرکز و اداره غیرمتمرکز است. دولت اسلامی از لحاظ جغرافیایی از اندلس تا غرب، تا سرحدات چین در شرق تحت یک خلیفه و یک واحد پولی بود. این خلیفه بود که والی ها را مقرر و عزل می کرد. او کسی است که ارتش را بسیج کرده و سرزمین ها را فتح می کند. او قاصدان را به پادشاهان و سران کشورها فرستاده و سفیران آن ها را می پذیرد. حکم قوانین اسلام واضح می سازد که تعیین یک خلیفه بالای مسلمانان فرض است و این که دستورات او اطاعت شود و در داخل و خارج از کشور تطبیق گردد. او کسی است که احکام شرعی را تبنی می کند که به عنوان قوانین اجراء می شوند. زبان اصلی زبان عربی بوده، زیرا زبان قرآن و روش درک اسلام است و اجتهاد در شرع نمی تواند بدون آن صورت گیرد. مسلمانان این همه را با قلب های باز پذیرفتند و هزاران نفر از دانشمندان فارسی، کُرد، ترک و مغول در زمینه های علوم، قانون گذاری و زبان عربی ظهور کردند، که خلفاء، فرمان داران، سلطان ها و جنرال های ارتش از جملۀ آن ها بودند. این همه قبل از این بود که کفار استعمارگر وحدت مسلمانان را با استفاده از فراخوانی جاهلیت؛ مانند فراخوانی به ملیت گرایی فاسد پارچه پارچه کردند که رسول الله صلی علی علیه وسلم ما را قبلاً با این فرمودۀ شان در مورد آن هشدار داده بودند: 

«دَعُوهَا فَإِنَّهَا مُنْتِنَةٌ.»

ترجمه: آن را ترک کنید چون فاسد(گندیده) است.

در واقع اسلام غصب هر بخشی از سرزمین مسلمانان را ممنوع قرار داده است و عاملان و یا طرفداران آن چه به نام "منطقه گرايی" يا "فدراليزم" يا "خود مختاری" باشد، صرف نظر از مبنای آن، که چه نژادی و يا فرقه ای يا هر مبنای ديگر باشد، مورد مجازات قرار می گیرد. و آن توسط این حدیث پیامبر صلی علی علیه و سلم ثابت گردیده است:

«فمَن أرادَ أنْ يُفرِّقَ أمرَ هذهِ الأمَّةِ وهيَ جَميعٌ فاضرِبُوه بالسَّيفِ كائِناً مَن كان.»

(رواه مسلم)

ترجمه: هر کسی که بخواهد این امت را در زمانی که متحد است تقسیم کند، با شمشیر به او حمله کنید، مهم نیست که او چه کسی است.

این با اجماع ثابت شده که دعوت کننده به تقسیم و تفرقه باید با هرگونه ممکن جلوگیری شود، بخاطری که این مخالف امنیت و مضر برای مسلمانان است. و اگر به جزء از به جنگیدن با او از کارش پرهیز نکند، پس با او باید جنگید، و اگر هر چیزی دیگری برای ممانعت او ضرورت باشد، پس در مقابل او استفاده می شود تا این که او شر و آسیب اش را متوقف سازد. و این برای ما حساسیت اسلام را در مورد وحدت مردم برای جلوگیری از هرج و مرج ثابت می سازد. بر این اساس، اسلام به طور قطعی فدرالیزم را رد کرده است، زیرا بر اساس جدایی و تقسیم دولت به ایالت های جداگانه که هر کدام از آن ها دارای خودمختاری و قوانین خاص خود است، می باشد. اگر در حکومت کلی ادغام می شود، اما نهادهای مستقل در اکثر امورات آن است و تحت قوانین دولت مرکزی قرار نمی گیرد مگر در بعضی موارد. این تقسیم بندی حرام است زیرا این اولین گام در راه تقسیم دولت به ایالت ها و نهادهای کوچک است که دشمنان کافر به آن اعتبار نمی دهند و هیچ اهمیتی قایل نیستند؛ طوری که بارزانی امروز خواستار اعلام منطقۀ کردستان به یک کشور مستقل به بهانه عدم امکان همزیستی و حق تعیین سرنوشت از طریق استقلال است.

۴- ما اطمینان داریم که مردم مسلمان کُردستان هنوز هم آموزۀ واضح اسلام را حمل می کنند که اجازه نمی دهند کُردها به کفار استعمارگر کمک کنند تا وحدت مسلمانان را از بین ببرند و برادران عرب و ترکمن شان را از آن ها دور سازند؛ بعد از آن که الله سبحانه وتعالی قلب های شان را با هم نزدیک ساخت و چنان چه آن ها در طول تاریخ اسلامی یک امت واحد شدند.

الله سبحانه وتعالی می فرماید:

﴿إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ﴾

[حجرات: ۱۰]

ترجمه: در واقع مسلمانان برادران یکدیگر اند.

چرا چنین نباشد در حالی که کُردها فرزندان صلاح الدین ایوبی، که آزاد کننده مسجد مقدس الاقصی از پلیدی صلیبی ها بود، هستند؛ صلاح الدین ایوبی کسی که برای حفظ وحدت سرزمین های اسلامی مبارزه کرد.

ما از شما می خواهیم تا به دنبال فریب سیاست مداران فاسد نروید و این همه پرسی برنامه ریزی شده را تحریم نمایید، که به عنوان یکی از وحشتناک ترین توطئه ها در عموم برای مسلمانان و خصوصاً برای عراق به حساب می آید.

سرنوشت شما در اتحاد با برادران مسلمان تان، اعراب و ترکمن ها در یک دولت خواهد بود که در آن حاکمیت برای شریعت و اقتدار برای امت خواهد بود. و با هم در برابر برنامه های دشمنان و طرح های استعماری آن ها و تلاش برای پایان دادن به نفوذ شان و قطع دستان شان، یک دست باشید؛ طوری که رسول الله صلی علی علیه وسلم‌ شرح داده اند:

«كَالْبُنْيَانِ يَشُدُّ بَعْضُهُ بَعْضًا»

ترجمه: به تحقیق مسلمانان مانند یک ساختار(بدن) هستند، هر یکی دیگری را تقویت می کند.

کفار استعمارگر زود یا دیر به طرف سقوط روان هستند، و این که امت مسلمه از شرق تا غرب آماده هستند تا خود شان را از زیر یوغ استعمار، قوانین و اقتدار آن آزاد سازند، که به منظور تقسیم امت و نقض حاکمیت اسلام اختصاص یافته است. به زودی دولت خلافت راشده در منهج نبوت اعلان خواهد شد و زمین را، پس از آن که با کفر و استبداد پر شده، دوباره با نور خود روشن می سازد.

ای مسلمانان کُرد! با حقیقت یکجا شوید ولو در هر جای باشد، و هدف خود را رضای الله سبحانه وتعالی و تطبیق شرعیت و خواست تان را حکم روایی توسط آن چه الله سبحانه وتعالی نازل کرده است، قرار دهید و نگذارید شیطان به نیت و هدف خود برسد و دسیسه هایش را در مقابل خودش استفاده کنید. سخن حقیقت را با صدای بلند اعلان کنید که حاکمیت برای هیچ کس جزء الله سبحانه وتعالی نیست؛ نه برای ملی گرایی، نه برای فدرالیزم، نه برای فرقه گرایی و نه برای به اصطلاح خود مختاری.

بلی، حاکمیت برای الله سبحانه وتعالی و برای کسانی که به اساس چیزی که الله سبحانه وتعالی فرستاده است فیصله می کنند(چه شیعه و یا سنی باشد و یا عرب یا ترکمن)، می باشد.

﴿وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ﴾

[حج: ۴۰]

ترجمه: و به طور مسلم الله ياری می دهد كسانی را كه او را ياری دهند. الله نيرومند و چيره است.

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه عراق

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه