جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :13 ربیع الاول 1442
تاریخ میلادی : جمعه، 30 اکتبر 2020م

شماره صدور:H.T.L 1442 / 02

دفتر مطبوعاتی
ولایه لبنان

اعلامیه مطبوعاتی

حزب التحریر-ولایه لبنان تظاهراتی را در حمایت از اسلام و پیامبر اسلام در مقابل سفارت فرانسه در بیروت راه‌اندازی کرد!

(ترجمه)

حزب التحریر-ولایه لبنان تظاهراتی را بعد از ادای نماز جمعه بتاریخ ۱۳ ربیع الاول که مصادف با ۳۰ اکتوبر ۲۰۲۰ است راه اندازی کرد. این تظاهرات از مسجد عبدالناصر در المزرعه آغاز و تا مرکز فرماندهی اسبق فرانسه استعمارگر که فعلاً سفارت فرانسه در آن قرار دارد، رسید. مظاهره‌کننده‌گان شعارهایی را سر می‌دادند که بیان‌گر محبت آن‌ها نسبت اسلام و پیا‌مبر محبوب‌شان بود و علی‌رغم شعارهای شان کفار استعمارگری غربی که در راس آن فرانسه و مکرون قرار دارد را تقبیح نمودند. در اخیر تجمع، بیانیه‌ای توسط شیخ داکتر محمد ابراهیم مسئول دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه لبنان ارائه گردید. وی در بیانیه‌ای خود مقام و جایگاه حضرت محمد صلی الله علیه وسلم را که در قلب مسلمانان جای دارد اظهار نموده و ضمناً از تلاش‌های مقامات دولتی لبنان مبنی بر این که مبادا این تظاهرات راه اندازی گردد انتقاد نموده و هم‌چنان حکومت فرانسه را که یک حکومت نژادپرست و متکبر می‌باشد را رأس فتنه در این خصوص عنوان نمود. شیخ ابراهیم فرانسه و در کل کفار را مخاطب قرار داده گفت که بخاطر اسلام و رسول الله صلی الله علیه وسلم ما حاضریم جان، مال و فرزندان خود را فدا کنیم.                                                                                                     

یک صحنه‌ای که نعره‌های تکبیر و یادآوری از محمد صلی الله علی‌ه وسلم طنین انداز بود و  پرچم های لوا و رایه در اهتزاز قرار داشت؛ این صحنه چهرۀ واقعی بیروت را نشان می‌داد. و اما بیشتر از آن مردم ار هر گوشه و کناری بخاطر اشتراک در این گردهمایی جمع شدند و به دعوت حزب‌التحریر بخاطر حمایت از اسلام و پیامبر معظم اسلام لبیک گفتند.

با این حال، مقامات لبنان اصرار نمودند تا فساد و جدایی شان را از نشان دهند و اقداماتی را پیرامون منطقه که در آن مظاهره کننده‌گان قرار داشتند، روی دست گرفتند. به نظر می‌رسد برخی از سیاستمداران اوباش به اتاق‌های سیاه دستور دادند تا اقدامات انسدادی را علیه مظاهره کننده‌گان انجام دهند! ایست های بازرسی در ورودی‌های شهر از جنوب و شمال قرار داده شده بود و در فاصله زیادی از محل تجمع، اتوبوس‌ها را  تلاشی می‌کردند و ساعت‌ها مانع حرکت آن‌ها می‌شدند. در واقع، این همان مرجع ایست که علیرغم بحرانی‌که از آن عبور می‌کند، هم‌چنان بر جنگ علیه الله سبحانه‌وتعالی، پیامبر صلی الله علیه وسلم و مؤمنان اصرار می‌ورزد تا رضایت غرب کافر استعمارگر حاصل گردیده و با آن نزدیکی صورت بگیرد حتی اگر این امر به قیمت الله و رسولش هم که می‌بود. با این حال، الله سبحانه‌وتعالی کردار آن‌ها را خنثی کرد و مکر شان علیه خود شان بکار بست و به جای یک جمعیت، دو جمعیت از جنوب و شمال آن وارد منطقه شدند. 

این سیاسیون هم‌چنین سعی کردند که بالای برخی از ارازل و اوباشان‌شان فشار وارد کنند تا کار را خراب کنند؛ ولی عقلانیت و خردمندی اعضای نظم و دسپلین و ثابت قدمی آن‌ها اوباشان را وادار به از دست دادن این فرصت کردند. در واقع نام حزب‌التحریر پاک و دست نخورده است و همگی از دور و نزدیک آن را خوب می‌شناسند و این امر باعث شد که حتی نیروهای امنیتی متوجه شوند که واکنش‌های بی‌نظم از ویژگی اعضای این حزب نیست و نه هم از ویژگی‌های کاری آن می‌باشد که تأثیر به سزایی در کار خود جهت رسیدن به هدفش دارد که همانا رسانیدن صدای واقعی مردم در دفاع از دین و از پیامبرشان می‌باشد. در یک صحنه‌ای که رسانه‌های جمعی -که حضور گسترده داشتند- نمی‌توانستند آن را به شکل متمدنانه توصیف و شکل دهند. الله سبحانه‌وتعالی یک بار دیگر پلان‌های شان را علیه خودشان برگرداند؛ نه آن‌ها و نه هم استادان شان را توان بر آن است که واقعیت کار را همراه با افتخار و تصویر طبیعی و دست‌نخوردۀ آن خراب نمایند.

خدا را بابت فضل و کرم بی‌پایانش سپاس‌گزاریم. او سبحانه‌وتعالی می‌داند که ما هرگز بخاطر آرزوهای دنیوی این کار را به پیش نمی‌بریم و نه هم بخاطر موقف که در صدد آنیم. خدا می‌داند که قطعاً بخاطر جلب رضایت کدام حاکم یا سیاست‌مدار این کار را به پیش نمی‌بریم؛ بلکه بر عکس خاص بخاطر دفاع از اسلام و مقدسات آن و امر به معروف و نهی از منکر به این کار مبادرت می‌ورزیم و ان شاء الله محافظین مخلص و صادق اسلام باقی خواهیم ماند. در برابر هر متکبر و سرکش صدای حق را بلند خواهیم کرد و حاکمیتی را خواهانیم که قوانین شریعت در چهارچوب دولت خلافت راشده ثانی بر منهج نبوت تطبیق گردد و پیوسته در مسیر خود یا این که خدا جان‌های مان را می‌گیرد و یاهم بدون آن هلاک می‌شویم، ثابت قدم خواهیم ماند.                                                                                        

﴿ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْراً

[طلاق: ۳]

ترجمه: الله (سبحانه‌وتعالی) فرمان خود را به انجام می‌رساند؛ و الله برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است!

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر - ولایه لبنان

مترجم: ابوزید

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه