جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :17 ربیع الثانی 1442
تاریخ میلادی : چهارشنبه، 02 دسامبر 2020م

شماره صدور:HTL / ۱۴۴۲ / ۰۴

دفتر مطبوعاتی
ولايه لبنان

اعلامیه مطبوعاتی

کدام حزب لبنان و مردم‌اش را باخته‌است؟!

(ترجمه)

اگرچه ما در حزب‌التحریر کاری به رهبران احزاب سیاسی مسلمانان یا غیرمسلمانان، چه در لبنان و دیگر سرزمین‌ها، که یا قدرت را در دست دارند و یا بخشی از طبقۀ سیاسی فاسد استند نداریم، لیکن اگر لازم باشد در برابرشان به مبارزه می‌ایستیم و واقعیت‌شان را افشا می‌کنیم، یا به آنان دعوت‌نامه می‌فرستیم و برای آن عده که شایسته‌گی‌اش را داشته‌باشند نصیحت می‌کنیم. شما همان مسیحیانی استید که سال‌ها و سال‌ها در لبنان و سراسر سرزمین‌های اسلامی در کنارمان زنده‌گی کردید، بدون این‌که مجبور شوید دین‌تان را ترک کنید. ما نگران و غم‌خوار شما نیز استیم و دربارۀتان فکر می‌کنیم؛ چون همان‌گونه که از دستور رسول الله صلی الله علیه و سلم درخصوص حق یک مسلمان اطاعت می‌کنیم، که فرمودند:

«من آذى مسلِماً فقد آذاني، ومن آذاني فقد آذى اللَّهَ»
[این حدیث به روایت از انس بن مالک است و اسویوتی در جامع الصغیر به آن درجۀ حسن داده‌است]

ترجمه: کسی‌که مسلمانی را بیازارد من را آزرده است، و کسی‌که من را بیازارد، الله (سبحانه و تعالی) را آزرده است.

به‌همین ترتیب، از حقوق شما نیز مطابق این حدیث او صلی الله علیه و سلم اطاعت خواهیم کرد:

«من ظلم معاهداً، أو انتقصه حقاً، أو كلفه فوق طاقته، أو أخذ منه شيئاً بغير طيب نفس منه، فأنا حجيجه يوم القيامة»
[این حدیث به روایت از چندین صحابه است و ابن هجر در تخریج المصابیح آن را حسن دانسته‌است]

ترجمه: بدانید که اگر کسی به یک شخص معاهد ظلم کند، یا از حق‌اش بکاهد، یا از او بیش از حد توان‌اش کار بکشد ویا از وی بدون اجازه‌اش چیزی بستاند، من در روز حساب از او (معاهد) دفاع خواهم کرد.

 شما نیز از این سرزمین استید و سالیان دراز با مسمانان رابطه‌ای خوب و واقعی داشته‌اید؛ لیکن کسانی‌که از آن‌سوی دریاها و با قلب‌هایی پُر از کینۀ رژیم‌های تفتیش‌گر خود آمدند و یک طبقۀ سیاسی از خود به‌جا گذاشتند، که عقاید، نژادپرستی و نفرت‌شان را حمل کند، آنان از شما نیستند و شما نیز از آنان نیستید. آن‌ها کسانی اند که تنها در صورت مختنق یافتن اوضاع برای خود، به اصول مسیحیت و سکولاریزم دست می‌زنند.

بنابرین، اول‌تر از همه بایستی بدانید که چه‌کسی با صداقت و بی‌مداهنه با شما سخن می‌گوید. حزب‌التحریر یک حزب سیاسی است که:

-          عقیدۀ اسلامی را همراه با احکام سیاسی، اجتماعی و اقتصادی‌اش برای خلاص کردن امت مسلمه و تمام مردم لبنان از چنگال فساد، سکولاریزم و جنگ‌سالاران مسلمانان و غیرمسلمانان حمل می‌کند.

-          مبارزۀ فکری و سیاسی‌اش را در روشنایی طریقه و سیاست رسول الله صلی الله علیه و سلم به‌پیش می‌برد.

-          منافع امت را، به شمول مردم لبنان، به‌دوش می‌کشد تا امنیت و ثبات‌شان را زیر چتر دولت خلافت راشده به‌طریقۀ رسول الله صلی الله علیه و سلم تأمین کند؛ دولتی‌که امنیت و آرامش جان، مال، فرزندان و عقاید پیشینیان‌تان را تضمین کرده‌بود.

-          قانون اساسی‌یی را برای دولت اسلامی در دست دارد که حقوق مسیحیان و سایر غیرمسلمانان لبنان و دیگر نقاط را به بهترین شکل تأمین می‌کند.

می‌دانیم که اگر مسیر بین ما و شما از این طبقۀ سیاسی – که فسادشان برای هر دوی‌مان آشکار است – پاک شود، بسیاری از شما خواهید توانست اعمال خوب انجام دهید، و کلام الله سبحانه و تعالی بر کسانی‌که چنین عمل کند تطبیق خواهد شد:

﴿وَإِنَّ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ لَمَن يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَمَا أُنزِلَ إِلَيْكُمْ وَمَا أُنزِلَ إِلَيْهِمْ خَاشِعِينَ لِلَّهِ لَا يَشْتَرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ ثَمَناً قَلِيلاً أُولَٰئِكَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ إِنَّ اللَّهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ﴾ 
(آل عمران: ۱۹۹)

ترجمه: و از اهل کتاب، کسانی هستند که به الله (سبحانه و تعالی) و آن‌چه بر شما نازل شده‌است و آن‌چه بر خودشان نازل شده‌بود ایمان دارند، در برابر (فرمان) الله (سبحانه و تعالی)خاضع اند و آیات الله (سبحانه و تعالی) را به بهای ناچیزی نمی‌فروشند. پاداش آن‌ها نزد پروردگارشان است. الله (سبحانه و تعالی) سریع الحساب است.

اما استثناءً بعضی اوقات اشخاصی پیدا می‌شوند که می‌خواهند بین ما و شما فتنه بیندازد و روابط‌مان را زهرآگین کند، چون فعلاً سمیر جعجع رئیس کمیتۀ اجرایی نیروهای لبنان و یکی از برجسته‌ترین رهبران جنگ داخلی لبنان است. آنان بیانیه‌هایی مملو از فرقه‌گرایی را برایش می‌نویسند، طوری‌که به نقل از آن‌چه وب‌سایت بین‌المللی LBC در ۳۰ نومبر/نوامبر ۲۰۲۰ م از صحبت‌های او در مورد مناظره‌ای دربارۀ پارلمان قانون انتخابات منتشر کرده‌است گفت: «... این موافقت‌نامه برای نماینده‌گان مسیحی تعدادی چوکی/صندلی مشخص، فارغ از تعداد آماری، را در نظر گرفته‌است که قابل برگشت نیست و نمی‌توان به‌شکل غیرمستقیم ربود، مثلاً این‌که نخست وزیر حریری بخواهد با تصویب یک قانون انتخاباتی خاص، ۷ یا ۸ چوکی/صندلی را از مسیحیان بگیرد. حتی اگر نخست وزیر حریری هم به همراه‌تان بگوید آنان بازنده نخواهند شد، پاسخ‌ام این است که آنان همین اکنون همراه نخست وزیر حریری اند؛ ولی اگر فردا حزب‌التحریر به‌عنوان حزب نخست جامعۀ سنی‌ها سرکار بیاید، در آن‌صورت حتماً خواهند باخت.»

ما با الفاظی صریح و ساده به سمیر جعجع تذکر می‌دهیم که حزب‌التحریر:

-          حزبی نیست که در جنگ داخلی جنگیده و خون مردم‌اش را، اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان، ریختانده باشد، و هرگز چنین نخواهد کرد.

-          حزبی نیست که مخالفان‌اش را به زور اسلحه و تمسک خون‌ریزی محو کند، هرگز چنین نخواهد کرد.

-          هرگز شریک حکومت فاسدی که مدام برای پول و قدرت با یکدیگر سروکله می‌زنند نبوده‌است و نخواهد بود.

-          از منافع مردم همچون کارت/بلیت سیاسی برای منافع حلقۀ کوچک حامیان‌اش استفاده نمی‌کند، و هرگز استفاده نخواهد کرد، ان‌شاءالله.

اکنون خطاب به سمیر جعجع و دارودسته‌اش، و سفارت‌ها و اتاق‌های تاریک پشت‌پردۀشان، که از اظهارات فکری و غیرنظامی حزب‌التحریر هراسیده‌اند می‌گوییم:

-          ای مرد عاقل! چه‌کسی موجب گمراهی مسلمانان و غیرمسلمانان می‌شود: حزب‌التحریر یا گروهی‌که تاریخ‌اش گواه این است؟!

-          کی مردم لبنان را از دست خواهد داد: حزب‌التحریر، که مردم را به ایجاد یک حکومت عادل و عاقل دعوت می‌کند یا آنانی‌که به زنده‌گی تحت فرقه‌گرایی و محاکم عقیده‌تی پافشاری دارند؟!

-          کی مردم لبنان را خواهد باخت: حزب‌التحریر، که از هنگام شکل‌گیری‌اش تاکنون حتی یک انچ هم از مسیر خود منحرف نشده‌است، یا احزاب و گروه‌هایی‌که سمت و سوی‌شان را با تغییر شرایط منطقه‌وی و بین‌المللی تغییر می‌دهند؟!

ای مرد خرد! حزب‌التحریر – ولایه لبنان شما را به مطالعۀ دقیق و عقلانی تاریخ حاکمیت اسلام، تاریخ فعالیت حزب‌التحریر و کتاب‌های حزب‌التحریر دعوت می‌کند، مطالعه‌ای دقیق و عقلانی که شما را به حقیقت می‌رساند، باشد که راه‌تان را پیدا کنید و فرق میان حاملین حقیقت و آنان‌که به حمل حقیقت وانمود می‌کنند را دریابید.

بلی، ان‌شاءالله به‌زودی حزب‌التحریر نخستین حزب سیاسی لبنان، منطقه و جهان خواهد شد و به همۀ مردم، اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان، شفقت و عدالت اسلام را از طریق دولت‌اش، یعنی خلافت راشدۀ ثانی بر منهج نبوت، نشان خواهد داد – دولتی‌که تمام ساکنین آسمان‌ها و زمین با بازگشت‌اش شادمان خواهند شد. آسمان باران‌اش را سرازیر و زمین برکت‌هایش را بیرون خواهد کرد، تا خانه‌ای برای آن‌عده از مردم لبنان و مسلمانان گوشه و کنارشان شود که در جستجوی امنیت، عدالت و مراقبت اند، مخصوصاً پس از آن‌که در شرایط سخت و عذاب‌آور سال‌های حاکمیت‌تان زنده‌گی کرده‌اند. بناءً، عدالت در میان مردم، تمام مردم، باز خواهد گشت، درست همان‌گونه که الله سبحانه و تعالی در کلام‌اش توصیف کرده‌است:

﴿إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ سَمِيعاً بَصِيراً﴾ 
[نساء: ۵۸]

ترجمه: الله (سبحانه و تعالی) به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبان‌اش بدهید، و هنگامی‌که میان مردم داوری می‌کنید به عدالت داوری کنید. الله (سبحانه و تعالی) اندرزهای خوبی به شما می‌دهد، الله (سبحانه و تعالی) شنوا و بیناست.

دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر – ولایه لبنان

مترجم: محمد حارث پویا

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه