شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :29 رجب 1441
تاریخ میلادی : دوشنبه، 28 اکتبر 2019م

شماره صدور:۱۴۴۱ AH / ۰۵

دفتر مطبوعاتی
بريطانيا

اعلامیه مطبوعاتی

کنفرانس حزب‌التحریر–بریتانیا، واقعیت کشمیر را آشکار و باورهای غلط در مورد آن را افشاء می‌کند

(ترجمه)

چهار سخنرانی و یک برگۀ طویل پرسش و پاسخ که به زبان‌های انگلیسی و اردو تهیه شده‌بود، واقعیت تجاوز اخیر ارتش هند به کشمیر اشغالی را افشاء کرد، و بر بسیاری از باورهای غلط روشنی انداخت. کشمیر در محراق نقشۀ امریکا برای تسلط بر منطقه قرار دارد. سخنرانان در این کنفرانس گفتند که ما در یک دورۀ بی‌پیشینۀ انتقال قدرت از غرب به شرق به‌سر می‌بریم، طوری‌که امریکا چین را بزرگ‌ترین رقیب استراتیژیک‌اش می‌پندارد. بناءً، امروزه نظم جهانی را جنگ برای کسب قدرت تعیین می‌کند.

پاکستان، در عوض هند، به متحد کلیدی امریکا علیه چین در منطقه تبدیل شده‌است. در واقع، تمرکز بر پاکستان و منازعۀ کشمیر، برنامۀ فریبندۀ امریکا است؛ تا این‌گونه ادارۀ ترامپ بتواند، یک‌بار برای همیشه، کشمیر را تجزیه کند. یکی از سخنرانان در پاسخ به پرسشی در مورد جایگاه چین به‌عنوان یک همکار بالقوه چنین گفت: «ما باید به روابط کشندۀ خود همراه با قدرت‌های جهانی شکارچی خاتمه دهیم. ما نمی‌خواهیم از سرباز امریکا به بردۀ چین بدل شویم. (باید راه‌حل دیگری انتخاب شود)»

برعلاوه، در خصوص باورهای غلط در مورد ضعف پاکستان و قدرت هند نیز صحبت شد؛ طوری‌که سخنرانان مدارک متعددی از تجهیزات کهنۀ ارتش هند، خدمۀ بی‌تجربه‌اش، و وابستگی این کشور به واردات نفت از سرزمین‌های اسلامی را ارائه کردند. این باور غلط که امت مسلمه ضعیف است و توان ایستادگی در برابر تجاوز را ندارد، نیز نادرست گفته شد. امت مسلمه نه فقیر است و نه ضعیف، و نه به کمبود منابع دچار است، بلکه به رهبری نیاز دارد که این منابع را به خدمت امت بگذارد، نه به خدمت امریکا.

همچنان، در این کنفرانس گفته‌شد که قضیۀ کشمیر نه تنها قضیۀ کشمیری‌ها و پاکستانی‌ها، بلکه قضیۀ تمام مسلمانان است. امروزه رهبران کشورهای اسلامی سیاست‌های ضد و نقیضی را درپیش گرفته‌اند؛ آنان برای‌مان می‌گویند ارتش پاکستان نمی‌تواند از مرز به‌داخل کشمیر عبور کند، چون این در هماهنگی با نقشۀ امریکا برای منطقه قرار ندارد؛ حال‌آن‌که، برای پیش‌بردن اهداف امریکا در داخل افغانستان توان عبور از مرز را دارد.

برعلاوه، انتشار این باور غلط که باید تسلیم شرایط فعلی شویم، نه به رهایی مسلمانان کشمیر اشغالی کمک می‌کند، و نه ایدیولوژی هندوتوای مودی را تهدیدی فراتر از کشمیر می‌داند. همان‌طورکه در سینکیانگ، میانمار، سوریه و فلسطین مشاهده می‌کنیم اوضاع، بدون یک تغییر سیاسی، روز به روز بدتر می‌شود. کشمیر تنها یک نمونه از یک مشکل بسا حاد است، قسمی‌که مسلمانان باوجود ثروت و منابع طبیعی و بشری که در اختیار دارند، در صحنۀ جهانی تنها تماشاگرانی به‌شمار می‌روند که حتی کوچک‌ترین اقدامی می‌تواند به وخامت وضع‌شان بیفزاید.

سرانجام، کنفرانس به این نتیجه دست یافت که ما این همه درد و رنج را تنها به‌دلیل نبود خلافت متحمل می‌شویم. در واقع، خلافت تهدابی است که دیگر ستون‌های اسلام بر آن استوار می‌باشد، و یگانه راهی است که می‌توان شریعت را در زندگی حاکم و عدالت را بر تمام مردم، اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان، حاکم کرد. حکام پاکستان با خدمت به منافع امریکای استعمارگر، عملاً دشمنی‌شان را با مردم اعلان کرده‌اند؛ حال‌آن‌که خلافت تنها به شهروندان‌اش خدمت می‌کند، و امت را از یوغ و نفوذ دولت‌های خارجی می‌رهاند.

آخر امر، دعا کردند تا الله سبحانه و تعالی بر قدرت مسلمانان علیه دشمنان‌شان بیفزاید، و هر مسلمانی که این پیام را می‌شنود در راه حمل آن گام بردارد تا هنگامی‌که این حقیقت همانند آفتاب روشن شود.

یحیی نسبت

نماینده مطبوعاتی حزب‌التحریر – بریتانیا

مترجم: محمد حارث پویا

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه