جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
سکوت ایران هنگام حمله امریکا بر تأسیسات هسته‌ای‌اش
بسم الله الرحمن الرحيم

سکوت ایران هنگام حمله امریکا بر تأسیسات هسته‌ای‌اش

(ترجمه)

به گزارش از آژانس خبری نیویورک تایمز: زمانی‌که در مرکز ایران، بالای سانتریفیوژهای هسته‌ای ایران انفجار صورت گرفت، این سانتریفیوژها بعد از  انفجار در میان خرابه‌ها باقی ماندند. این واضح است که یهودیان در پشت سر این حمله قرار دارند. از پدیدار شدن جنگ‌های طولانی و شدید لفظی میان آمریکا و تهران به نظر می‌رسد؛ مرحله خطرناکی در طول انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به وجود می‌آید. تصاویری‌که از جریان انفجار در نطنز توسط ماهواره‌ها گرفته شده، خسارات بیشتری را نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد.

دوتن از مقامات استخباراتی (امریکایی و یهودی) بعد از خسارات اخیری‌که در انفجار نطنز صورت گرفت، چنین ابراز نظر نمودند که: احتمالاً ایران بخاطر بازگرداندن برنامه هسته‌ای اش، به شکلی‌که قبل از انفجار بود، به دو سال وقت نیاز دارد. نظر به یافته‌های یک نهاد تحقیقی معتبر در این مورد، برای بازگرداندن ظرفیت تولید سانتریفیوژهای ایرانی همانطوری‌که قبل از وقوع این اتفاق بود، تخمین به یک سال یا بیشتر از آن زمان نیاز است.

 انفجار بزرگ دیگری نیز در اوایل روز جمعه ایران را لرزاند و شعله‌های آتش بر آسمان بزرگ تهران دیده می‌شد و تا اکنون هم دلیل اصلی این انفجار واضح نیست؛ اما  به نظر می‌رسد که این حادثه از طرف یک پایگاه موشکی صورت گرفته است.

بنابر این، با وجود محافظت شدیدی‌که آن‌ها از تأسیسات هسته‌ای و موشکی خود داشتند، باز هم این تأسیسات به معرض خطر افتادند. ناگفته نباید گذاشت که ایران توسط دو گروه "میانه‌روها" و "تندروها" کنترول می‌شود که این دو مسئولیت پیشبرد برنامه‌های امریکا را در ایران به عهده دارند.

زمانی‌که آمریکا بخاطر پیشبرد اهدافش در منطقه به ایران احتیاج دارد تا خدماتی را برای امریکا انجام بدهد، آن‌ها هرنوع اعمال تندروانه را تحمل می‌کنند و زمانی‌که امریکا از این کار بی‌نیاز شد و دیگر ضرورتی به خدمات ایران نداشت، ستیزه‌جویان (تندروها) را محدود ساخته و میانه‌روان را اجازه می‌دهد تا روی نقشه‌های بزرگ خود کار کنند.

مترجم: عبدالله حماس

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه