جمعه, ۱۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
زمامدار واقعی از کسی فرصت نمی گیرد؛ بلکه فرصت می دهد!
بسم الله الرحمن الرحيم

زمامدار واقعی از کسی فرصت نمی گیرد؛ بلکه فرصت می دهد!

بسم الله الرحمن الرحیم

(ترجمه)

خبر:

رییس جمهور اردوغان در نشست ناتو در بروکسل پایتخت بلژیک اشتراک نموده و برای روزنامه نگاران در این مورد چنین توضیح داد که در این جا به بعضی از نکات قابل ملاحضه آن اشاره می گردد: «ما با آن ها یک دیدار مثبت به منظور ارایه سرعت در پروسه عضویت اتحادیه اروپا را داشتیم. رویدادهایی که در جریان فرایند ریفراندوم رخ داده است باید پشت سر گذاشته شود. حالا ضرورت به فرایند جدید است که توسط دونالد تسک-رئیس شورای اتحادیه‌ی اروپا- و ژان کلود جانکر-رئیس کمیسیون اروپا- طرح می شود. آن ها بعضی از کارهایی را انجام داده اند و حالا ما برای انجام کارهایی که آن ها آغاز نموده اند ۱۲ ماه فرصت داریم. ما در این مدت با وزارتخانه ها و اتحادیه اروپا کار نموده و با توجه به آن اقدامات را انجام خواهیم داد.» (منبع: (hurriyetdailynews.com

تبصره:

رییس جمهور اردوغان یک پروژه جدید را از طرف اتحادیه اروپا دریافت نموده و اتحادیه اروپا ۱۲ماه فرصت برای انجام این وظیفه برای ترکیه تعیین کرده است. حکام واقعی و حقیقی برخلاف حکام امروزی که از دیگران فرصت دریافت می کنند، برای دیگران فرصت می دادند و تاریخ اسلام گواه این گونه مثال هاست. بسیاری از زمامداران صحابه در عهد حاکمیت خویش برای ایران و بیزانس فرصت می دادند تا به اسلام روی آورده و اسلام را بپذیرند. خلیفه مسلمین سلطان سلیمان با شکوه و اقتدار، نامه ذیل را به فرانسوا پادشاه فرانسه در مورد عملکرد گروهی از رقاصه ها بنام والتز در فرانسه نوشته و گفت: «باتوجه به گزارش که از طرف سفیرم در فرانسه دریافت نموده ام؛ من از مردان و زنان که چسپیده باهم رقص می کردند شنیدم و نگران هستم که مبادا این مرض به سرزمین من سرایت کند. اگر شما فوراً این مرض-عمل شنیع- را از بین نبرید من با اردوی خودم برای از بین بردن شما خواهم آمد.» به قول جوزف فون همر تاریخدان غربی، والتز-نوع رقص مختلط مرد و زن در محضر عام- سال ها پس از این نامه غیر ممکن بود که در فرانسه انجام شود.  

حالا باید به روزهای کنونی برګردیم، امروزه حکام در بروکسل-که می گفتند تمام کشورهای اروپایی دشمنان ترکیه هستند و نیز یک ماه قبل آن ها را صلیبیون خطاب نموده بودند- خوشحال هستند که ۱۲ماه فرصت از طرف اتحادیه اروپا برای انجام پروژه عضویت به اتحادیه اروپا را دریافت کرده اند. در حقیقت آن ها ریفراندوم ۱۶ اپریل را به یک جنک صلیبی هلال مبدل نمودند.

چندی قبل رییس جمهور اردوغان در مورد گزارش تهیه شده از جانب اروپا در قبال ترکیه چنین ارایه نموده و گفت: «گزارشی که از جانب هانس و جیورج تهیه گردیده، مربوط ما نمی شود بلکه گزارش احمد، محمد، ایشی و فاطمه مورد قبول ماست. او هم چنان بیانات ذیل را ارایه داشت که: ما پس از ۱۶ اپریل با اروپا نشست و صحبت می کنیم چرا که این مسایل دیگر مانند گذشته نمی باشد.» (منبع: رویترز)

حالا چی اتفاق افتاده است؟ یک فرایند جدید با اتحادیه اروپا آغاز گردیده و رییس جمهور اردغان ۱۲ماه فرصت جدیدی را دریافت نموده است. آیا شما نمی پرسید؟ من می پرسم: آقای رییس جمهور این چیزی است که شما دیروز گفتید، چی چیزی شما را مشتاق ساخت تا فرصتی را که از جانب اتحادیه اروپا برای انجام این پروژه بدست آورده اید، انجام دهید؟ بخاطر الله سبحانه وتعالی، این چه نوع چرخش است؟ در تاریخ دوره خلافت عثمانی خلیفه سلطان سلیمان(که شما ادعا می کنید که بسیار دوستش دارید) نگران بود که یک رسوایی در خاک فرانسه(نه در خاک خودش) می تواند به سرزمین تحت سیطره خلافت عثمانی نفوذ نماید و برای شان فرصت داد تا این کثافت را نابود سازد و الی خود با لشکر عظیمش برای نابودی آن خواهد شتافت.

اما شما فرصت رفتن به هرزه گی های سرزمین غرب تحت قوانین کفری اتحادیه اروپا را دریافت می کنید. حال آن که در موارد بالا شما غرب را دشمن و صلیبیون را فریبکار خواندید! آیا شما بخاطری که جامعه را احمق می سازید نمی شرمید؟ شما خوب می دانید که نفرت واقعی غرب نسبت به شخصیت تان نه، بلکه نسبت به اسلام و امت مسلمه است. چون زمانی که شما با آن ها یکجا شوید آن ها را دوست می خوانید و زمانی که شما در میان مسلمانان قرار گیرید آن ها را دشمن می خوانید. واضح بگویید کی ها دوست و کی ها شمن هستند؟

ما می دانیم کی دوست و کی دشمن است، مسلمانان هرگز غرب را به عنوان دوست نگرفته اند و هرگز هم نمی گیرند و کفار نیز مسلمانان را هرگز به دوستی نمی پذیرند؛ بخاطری که آن ها(کفار) دوستان همدیگر هستند. تا چی زمانی به دروغ و فریب دادن مسلمانان ادامه می دهید؟

نویسنده: محمود کار

رییس دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه ترکیه

Last modified onپنج شنبه, 15 جون 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه