شنبه, ۲۴ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
فراخواندن نیروهای مسلح امت برای آزادسازی تمام فلسطین باید هم‌چنان ادامه یابد!
بسم الله الرحمن الرحيم

فراخواندن نیروهای مسلح امت برای آزادسازی تمام فلسطین باید هم‌چنان ادامه یابد!

(ترجمه)

خبر:

وزارت خارجۀ پاکستان به تاریخ 16 اپریل 2024م بیانیه‌ای را در خصوص دیدار وزیر خارجه پاکستان و عربستان سعودی منتشر نموده و در آن نوشت: «دو وزیر خارجه از متشنج شدن اوضاع در خاورمیانه ابراز نگرانی نموده و تأکید کردند که متوقف شدن درگیری‌ها در غزه و پایان دادن به جنایت‌های (اسرائیل) در آن‌جا یک نیاز فوری و جدی است. (منبع: سایت انترنتی وزارت خارجۀ پاکستان)

تبصره:

متوقف شدن جنگ هرگز منجر به آزادی فلسطین نخواهد گردید؛ بلکه باعث خواهد شد مناطق بیشتری از فلسطین تسلیم یهودیان اشغالگر شود؛ همان یهودیانی‌که دشمنی شان را با الله سبحانه وتعالی و رسولش صلی الله علیه وسلم و مؤمنین ادامه خواهند داد. امت اسلامی این واقعیت را می‌داند و تمام تلاش خود را برای تضعیف نمودن اشغال به کار خواهد گرفت. چنان‌چه عکس‌العمل فوری امت اسلامی در برابر حملات وحشیانۀ یهود این بود که استفاده از تولیدات شرکت‌هایی را که رژیم یهود را حمایت می‌نماید، ممنوع نمود. اینک با مرور زمان، مسلمانان جهان رفته‌رفته و به گونۀ روزافزون از نیروهای مسلح خویش می‌خواهند برای نصرت دادن به غزه آماد شده و دست به کار شوند. مسلمانان در حالی این فراخوان را مطرح می‌نمایند که حکام برحال مسلمانان هرگز اجازه نمی‌دهند نیروهای مسلح زیر فرمان‌شان فراتر از مرزهای دولت‌های ملی و دولت‌‌ملت‌ها اقدامی نموده و دست به فعالیتی بزنند؛ مگر پس از موافقیت دولت‌های استعمارگر غربی.

اما کمپاین تحریم استفاده از تولیدات شرکت‌های حامی یهود از همان ابتدا موفق بود؛ چنان‌چه روزنامۀ پاکستانی "فجر" که با زبان انگلیسی منتشر می‌شود و در پاکستان از شهرت زیادی برخوردار می‌باشد، گزارشی را به تاریخ 3 دسمبر 2023م زیر عنوان "تحریم تولیدات نمودن تولیدات غربی باعث رونق تولیدات داخلی گردیده" نشر نمود. بنا به گزارش مذکور، در تحقیقی‌که در همین خصوص در 12 بزرگ شهر پاکستان صورت گرفته، از هر ده نفری‌که در همه‌پرسی شرکت نمودند، هشت نفر با تحریم نمودن علامات تجارتی "مارک‌های تجاریت" شرکت‌های چند ملیتی و غربی موافقت نشان دادند. هفت نفر از هر ده نفر گفته اند که عملاً این تحریم را شروع کرده اند و باید گفت که روند کمپاین تحریم هنوز فروکش نکرده. پرسش اینست که این کار چگونه صورت گرفت؟ مادران و محصلان از این کمپاین حمایت می‌نمایند و مسلمانان پیوسته می‌کوشند سطح درک مردم را با استفاده از رسانه‌های اجتماعی در مورد اهمیت این تحریم بالا ببرند؛ در حدی‌که وارد کانال‌های فروش کالاهای تجارتی بیگانه شده و مسلمانان را تشویق می‌کنند به تحریم بپیوندند و این تحریم تأکید دارد که استقامت در این کار، به خواست الله کلید پیروزی خواهد بود.

و اما فراخوان نیروهای مسلح مسلمانان نیز تا زمان به حرکت آمدن لشکرهای مسلمانان واجب است که هم‌چنان ادامه یابد. بنابر این، مسلمانانِ پاکستان، مصر، اردن، ترکیه، ایران و اندونیزیا مکلف اند مصرانه از نیروهای مسلح خود بخواهند دست به کار شده و برای نصرت غزه وارد عمل شوند. ما موظف استیم سطح آگاهی مسلمانان را در مورد اهمیت آمادگی و دخالت نیروهای مسلح بالا ببریم، با دوستان و اقارب مان که در نیروهای مسلح وظیفه دارند، دیدار نموده و مصرانه آنان را متوجه مسئولیت شرعی که در برابر الله سبحانه وتعالی دارند، بنماییم و به آنان یادآوری کنیم که نصرت دادن به مظلومین و آزادسازی مسجدالاقصی چه اهمیت فراوانی دارد. ما باید پاداش و اجر فراوانی‌ را که نیروهای مسلح پس از وارد شدن به سرزمین انبیاء علیهم السلام به عنوان فاتح نصیب خواهند شد به یاد آنان بدهیم و به آنان بفهمانیم که دعای خیر امت در دنیا همواره رفیق راه آنان خواهد بود و اجر و پاداش اخروی بی‌حد را نصیب خواهند گردید.

این را نیز باید به نیروهای مسلح خویش تذکر دهیم که اگر به این حالتِ بی‌پروایی خود ادامه دهند و برای آزادی فلسطین دست به کار نشوند، قطعاً با خشم و عذاب الهی مواجه خواهند گردید. ما باید بی‌وقفه آنان را تشویق و ترغیب نمائیم تا این فراخوان را استجابت نمایند؛ بدون توجه به این‌که واکنش آنان چه و چگونه خواهد بود. چنان‌چه رسول الله صلی الله علیه وسلم کسانی را که توانایی جنگیدن داشتند مصرانه به ادای مسؤولیت شان فرا می‌خواند و بارها خواهان نصرت دادن به اسلام گردید؛ هرچند مکرراً درخواست وی صلی الله علیه وسلم رد می‌گردید؛ اما او علیه السلام به درخواست خود ادامه داد تا آن‌که قبیله‌های اوس و خزرج پذیرفتند و به وی نصرت دادند. شکی نیست که توکل به الله متعال، صبر و پشتکار یگانه کلید موفقیت مان در به حرکت در آوردن لشکرهای مان به شمار می‌رود و ما باید به گونۀ خستگی‌ناپذیر از نیروهای مسلح خویش بخواهیم هرچه زودتر دست به کار شوند.

ما باید از نیروهای مسلح خویش بخواهیم هرچه زودتر حکامی را ‌که مانع دست به کار شدن و تحرک‌شان به جانب فلسطین می‌شوند، از اریکه‌های قدرت به زیر آورده و دولت خلافت را به جای حاکمیت‌های مزدور غرب برپا دارند. آنان باید زیر رهبری خلیفۀ راشد به جانب غزه حرکت نموده و آن را از چنگال ظالمان نجات دهند. ما باید بدانیم که الله متعال هرگز تلاش‌های مان برای دنیا و آخرت را هدر نخواهد داد. او تعالی می‌فرماید:

﴿وَاصْبِرْ فَاِنَّ اللهَ لاَ يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ﴾ [هود: 115]

ترجمه: و پايدار باش، كه همانا الله پاداش نيكوكاران را ضايع نمى‌كند.

نویسنده: شهزاد شیخ – ولایه پاکستان

مترجم: عبدالله دانشجو

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه