یکشنبه, ۱۵ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
خیر القرون
بسم الله الرحمن الرحيم

خیر القرون

(ترجمه)

عبدالله بن مسعود رضی‌الله عنه از رسول الله صلی‌الله علیه وسلم روایت می‌کند که فرمودند:

«خير الناس قرني ثم الذين يلونهم ثم الذين يلونهم.» (رواه البخاري)

ترجمه: بهترین مردم، کسانی هستند که در عهد و زمان من زندگی می‌کنند (صحابه) و بعد، کسانی که بعد از آن‌ها می‌آیند (تابعین) و سپس کسانی که پس از آن‌ها می‌آیند (تبع تابعین)

بهترین مردم صحابه، تابعین و تبع تابعین هستند که دین اسلام را به ما رسانیدند. از این‌رو رسول الله صلی الله علیه وسلم آنان را ستوده و حتی عهد و زمانی را که در آن می‌زیستند، نیز توصیف نموده است؛ زیرا صدق و صلاح آن‌ها به معنای نیکی دوران‌شان است. این همان چیزی است که تابعی بزرگ، قاسم بن مخیمره رحمه الله به وضوح بیان کرد است. او فرمود: «صلاح دوران شما متناسب به صلاح حکومت شماست. بنابراین،  هرگاه حکومت شما صالح باشد، زمان شما نیز صالح است و هرگاه حکومت شما فاسد باشد زمان شما نیز فاسد است.» به این خاطر است که عزت انتقال این دین نصیب آنان شد.

حقیقتی که در این حدیث شریف بیان شده، این روزها با چشمان خود شاهدش هستیم. زیرا در این قرن‌ها هیچ خیریتی باقی نمانده و به چنان وضعیت ناگواری دچار شده‌ایم که فقط الله از حقیقت آن آگاه است.

پس وقتی که می‌بینیم علماء و مفکران امروزی امت اسلامی، خودشان را به شیطان‌های خود فروخته‌اند، نباید تعجب کنیم؛ زیرا در وجود کسی‌که در مقابل دعوت‌گران راه حق و بهترین امتی که برای هدایت مردم بیرون شده است، به مبارزه می‌پردازد، چه خیری وجود دارد؟

خیر بودن این روزها در چیست؛ در حالی‌که قرآن مهجور قرار گرفته و به آن عمل نمی‌شود؟ در این قرن‌ها چه خیری وجود دارد، حال آن‌که عزت و شکوه امت اسلامی به سبب حُکام آن به لجن‌زار فساد افکنده شده و امت تابع دشمن خود شده و از دستورات آن پیروی می‌کند؟  

در قرنی‌که حکام امت به دشمن آن تبدیل شده و علیه آن مکر و حیله می‌کند، چه خیری وجود دارد؟ خیر در کجاست، حال آن‌که امت اسلامی یک قرن است بدون خلیفه به سر می‌برد، خلیفه ای که پشت سر او جنگیده شده و به آن پناه جسته می‌شود؟

پروردگارا! خلافت راشده بر منهج نبوت را بر ما عنایت فرما تا به وسیلهٔ آن مشکلات و دشواری‌های مسلمانان بهبود یافته و بلاها و مصیبت‌ها از آنان برطرف گردد! پروردگارا! زمین را با نور وجه کریمت منور گردان! اللهم آمین آمین!

مترجم: عبدالرحمن مستنصر

Last modified onچهارشنبه, 05 جون 2024

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه