سه شنبه, ۲۴ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۳۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :26 ذولحجه 1440
تاریخ میلادی : پنج شنبه، 06 سبتامبر 2018م

شماره صدور:014-MB-TR-2018TR-BA-

دفتر مطبوعاتی
ولايه ترکیه

اعلامیه مطبوعاتی

جوانبی‌که در جنگ ادلب در یک نبرد خونین گیرمانده‌اند: کفار، کشورهای متحدشان و مسلمانان مخلص

(ترجمه)

بعد از ۲۲ روز، روسیه به حملات هوایی‌اش در ادلب، روز سه‌شنبه۴ سپتمبر ۲۰۱۸م مکرراً ادامه داد. این حملات که روستاها و شهرها را در ادلب آماج حمله قرارداد، صدها شهروند آن را کشت و دوبرابر آن را زخمی کرد. بدون تردید این تعداد شامل جوانان و کهن‌سالان بود. مقامات رسمیِ کشورهای ذیل بیانیه‌های زیادی قبل و بعد از حملات صادر کردند: در ۲۹ اگست سرگی لاوروف وزیر خارجه‌ی روسیه برچسپ تروریست را به گروه‌هایی‌که در ادلب اند، زده و در خطاب به کشورهای غربی از آن‌ها خواست که مانع عملیات‌های ضدتروریستی نشوند. ولیدالمعلم وزیر خارجه‌ی رژیم قصاب سوریه، در دوم سپتمبر گفت: «عملیات‌هایی‌که برای ادلب پلان شده‌، برای پاک کردن منطقه از گروه‌های جهادی جهت‌یافته‌اند.» در سوم سپتمبر، جواد ظریف وزیر خارجه‌ی ایران گفت: «واجب است که شمار باقی‌مانده‌ی تروریست‌ها در ادلب پاک شده و منطقه باید تحت کنترول مردم سوریه آورده شود.» در ۳۱ اگست، مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه‌ی ترکیه گفت: «ما باید به منظور ریشه‌کن کردن گروه‌های افراطی در ادلب باهم کار کنیم.»

در ۲۹ اگست، هیئت تحریر شام، توسط رئیس جمهوری ترکیه در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفت. سرانجام، ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا اعلام کرد: «روس‌ها و ایرانی‌ها با اشتراک در این بحران بالقوه‌ی انسانی، اشتباه بزرگ انسانی را مرتکب می‌شوند.» گویا امریکا در پشت اتحاد استوار بین روسیه، ایران و رژیم سوریه ایستاده نباشد. با این وجود، امریکا بیشتر از این‌که روسیه را هشدار دهد، برایش چراغ سبز نشان داد، طوری‌که روسیه نمی‌توانست حملات‌اش را بدون این چراغ سبز انجام دهد.

دولت ترکیه که ادعای ایستاده‌گی همرای اپوزیسیون و مظلومین را دارد، متأسفانه در برخورد بین حق و باطل جایش را توسط غیرمسلمانان(کفار) تثبیت کرد. جدالی‌که در تلاش برای حفظ رژیم سوریه توسط روسیه و ایران رهبری می‌شد؛ این را توسط چیزی‌که امریکا در توطئه‌هایش دارد(شرکت در عملیات‌های تحلیلی و گرفتن نقش‌های مهم میدانی توسط سازمان اطلاعاتی‌اش) پر می‌کند. هردو وزیر امور خارجه و دفاع و مقامات بلندرتبه‌ی سازمان‌های اطلاعاتی در یک تقلای سخت و کوشش زیاد از یک کشور به کشور دیگر در ماه‌های گذشته قرار دارند؛ جایی‌که آن‌ها اتحاد خود را بین روسیه، ایران و امریکا تحکیم می‌کنند. در کنار این، همتایان‌شان از امریکا، روسیه و ایران و مقامات‌شان در حال انجام دیدارهای بزرگ با ترکیه هستند. هدفی که پشت این دیدارهای وسیع وجود دارد، بدون شک، در خصوص ادلب و نقشه‌ی راه در ادلب است. ترکیه که به همسایه‌گی سوریه قرار دارد؛ مردم آن مسلمان هستند؛ منحیث رهبری منطقه در حال مقاومت است؛ متأسفانه هیچ پلان و هدفی در سوریه ندارد. بدترین چیز نسبت به این، اینست که از غیرمسلمانان در این جنگ طرفداری می‌کند که منحیث یک نشانه‌ی از شرم و خفت وارد کتاب‌های تاریخ خواهد شد.

ای مسلمانان! جنگی‌که در ادلب جریان دارد، جنگ اتحاد بین روسیه، ایران و استبداد علیه امریکا و غرب نیست؛ این یک جنگ وحشیانه به رهبری امریکا و متحدانش برای حمله بر اسلام و مسلمانان مخلصی‌که در ادلب زمین‌گیر شده‌اند، می‌باشد. این یک جنگ نامتوازن بین اسلام و غیرمسلمانان و بین حق و باطل است. ترکیه در این جنگ باز، که هیچ رحمی بر کسی ندارد، محض دستور امریکایی‌ها را می‌دهد، برای کمک به روسیه‌ی سفاک و متحدش ایران حرکت می‌کند و در واقع با طرفداری از رژیم سوریه علیه مخالفین حرکت می‌کند که مواقع زیادی فریب خورده است.

این جنایات خیانت‌آمیز حلب در حال تکرار است؛ ادلب را به رژیم واگذار می‌کنند و در حال تسلیم‌دهی میلیون‌ها انسان بی‌گناه به رژیم سوریه است. چی‌وقت رئیس‌جمهور اردوغان درباره‌ی خودش، زمانی‌که در برابر الله سبحانه‌و‌تعالی محاسبه می‌گردد، فکر کرده و از این اشتباهش توبه خواهد کرد؟ چی وقت او حتی توطئه‌ی غیرمسلمانان(کفار) را نخواهد پذیرفت؟

                                                              دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه ترکیه                                                        

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه