جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :7 رجب 1444
تاریخ میلادی : یکشنبه، 29 ژانویه 2023م

شماره صدور: 9/1444

دفتر مطبوعاتی
ولايه مصر

اعلامیه مطبوعاتی

قهرمانی مردم سرزمین مبارک فلسطین را نمی‌توان محکوم کرد!

روز شنبه تاریخ 28 ژانویه 2023، فرانس 24 در ویب‌سایت خود گزارش داد که برخی از کشورهای عربی از جمله؛ مصر، اردن و امارات متحده عربی حملۀ تیراندازیی را که به یک کنیسه یهودیان در قسمت شرقی اشغال‌شده بیت‌المقدس صورت گرفت و  منجر به کشته شدن دست‌کم هفت اسرائیلی گردید، محکوم نمودند. وزارت خارجۀ مصر ضمن محکوم نمودن کامل حمله در بیت‌المقدس شرقی، بر محکومیت تمامی عملیات‌هایی‌که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند، نیز تأکید نمود. مصر در بیانیه‌ای نسبت به "خطرات جدی تشدید تنش‌ها بین دو طرف؛ فلسطینی و اسرائیلی هشدار داده" و خواستار "حد اکثر خویشتن‌داری و توقف تهاجم و اقدامات تحریک‌آمیز جهت جلوگیری از چرخیدن در محور باطل خشونت گردید که اوضاع سیاسی و انسانی را بدتر ساخته و تلاش‌های آرام و فرصت‌های احیای روند صلح را تضعیف می‌کند.

این عملیات قهرمانانه و عامل آن (قهرمانی‌که) دل امت را گرم نموده و اندوهی از آتش غم علیه یهودیان جنایت‌کار و غاصب را کاست و مردم مصر همان طوری‌که از هر مصیبتی‌که بالای کیان یهود می‌آید، خوشحال می‌گردند، به طور کلی از این عملیات نیز خرسند هستند. تنها عادی‌سازان، اجیران استعمارگران آماده هستند که این عمل را سریعاً محکوم نمایند. وزارت خارجۀ مصر و کسانی‌که کشتار آن‌ها را محکوم می‌نمایند، آن‌ها غاصب سرزمین مبارک اسلامی هستند، آن‌ها نه اهل ذمه هستند و نه هم غیرنظامیانِ در امن؛ پس جنگیدن با آن‌ها و اخراج آن‌ها از این سرزمین وجیبۀ تمام امت و مسئولیت مصر و اردو/ارتش آن می‌باشد.

ای مخلصین اردو/ارتش کنانه! شما را به یاد پروردگاری می‌اندازیم که او را می‌پرستید و در برابر اوتعالی زانو می‌زنید! شمارا تذکر می‌دهیم بر این‌که الله سبحانه و تعالی حمایت از دین و امت تان را واجب ساخته و این‌که سرزمین آن را آزاد نموده و از مردم و مقدسات خویش حمایت نمایید؛ مقدساتی‌که یهودیان زیر چشم و گوش رژیم‌هایی‌که شما را برای محافظت آن استخدام و بی‌احترامی و خشونت می‌نمایند. این حکام همان "گنبد" واقعی هستند که از کیان یهود حمایت می‌نمایند؛ اگر حضور این‌ها نمی‌بود، آنان در سرزمین اسلامی مستقر نمی‌گردیدند و آن‌ها از این امر و شکنندگی موجودیت خویش آگاه اند.

شما از نسل فاتح عمرو بن العاص، صلاح الدین، پیروز و فاتح صلیبیون و آزاد کننده اقصی و مظفر قطُز، فاتح مغول‌ها و سپر این امت هستید! پس خاطره تاریخ را دوبار بیدار نمایید، خود را از سلطۀ غرب و غلامانش آزاد نمایید و ریسمان اسارت به حکام را از گردن‌های تان رها نمایید؛ حکامی‌که خود را به غرب فروخته و سرزمین، منابع و ارتش آن را وقف منافع غرب و حفظ  امنیت آن قرا داده اند! خودرا آزاد نموده و در کنار امت خود باشید! امت با شما آزاد خواهد گردید و اقتدار خود را باز خواهد یافت؛ پس امت را به تأسیس دولت خلافت راشده بر منهج نبوت یاری نمایید؛ دولتی‌که اسلام را کامل و همه جانبه تطبیق نموده تا جان‌ها را حیات بخشیده و عزت و شوکت را به امت باز گرداند.

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ﴾ [انفال: 24]

ای مؤمنان! الله و رسولش را استجابت نمایید، زمانی‌که شمارا فرا می‌خواند به چیزی که به شما حیات می‌بخشد.

دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر-ولایه مصر

 مترجم عبدالرحمن قاطع

 

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه