سه شنبه, ۱۷ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۳م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
چین در صدد ایجاد پایگاه نظامی در پاکستان است
بسم الله الرحمن الرحيم

چین در صدد ایجاد پایگاه نظامی در پاکستان است

رسانه‌ها از تصمیم چین برای ساختن پایگاه نظامی در جنوب غرب پاکستان خبر داده‌اند که این نشان دهندۀ گسترش پکن در این منطقۀ استراتیژیک مورد نظر امریکا است، پایگاه نظامی چینی در نزدیکی بندر"گوادر" در اقلیم بلوچستان پاکستان در امتداد مرز ایران در خلیج عمان ساخته خواهد شد. به نقل از خبرگزاری " South China Morning Post"، مقامات نظامی چینی گفته‌اند که ساخت پایگاه جدید لازم است، زیرا بندر فعلی که عمدتاً در کشتی‌های تجاری کار می‌کند، قادر به ارائه خدمات و پشتیبانی لوجستیک مورد نیاز کشتی‌های جنگی چین نیست.

حاکمان پاکستان، پاکستان را غرق در ایتلاف‌های جدید با دولت‌های استعماری نظیر چین و روسیه، که در برابر اسلام و مسلمانان در جنگ اند، کرده‌اند، تاجایی‌که دروازه‌های تحقیر را بروی خود باز نموده‌اند.

رفتار چین در برابر پاکستان به طور جدی روزهای اولیۀ کمپنی هند شرقی را به ما یادآوری می‌کند که بعدها به یک استثمارگر و استعمار غربی مبدل گردید. چین بجای نظام اقتصادی غربی، از سیاست‌های جدید لیبرال برای ترویج تجارت و سرمایه‌داری استفاده می‌کند.

حاکمان پاکستان، عزت، مردانگی، مجد و عظمت را نزد کفار همپیمان با دشمنان اسلام و مسلمانان می‌جویند با آن‌که می‌دانند چنین کاری شرعاً حرام است، آن‌جا که الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ أَيَبْتَغُونَ عِندَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا

[نساء: ۱۳۹]

ترجمه: اين منافقان كسانی هستند كه كافران را به جای مؤمنان به سرپرستی و دوستی می‌گيرند. آيا عزّت را در پيش كافران ميجويند؟ چرا كه عزّت و شوكت جملگی از آن الله است و هر كه از الله عزّت جويد عزيز شود، و هر كه از غير او عزّت طلبد ذليل گردد.‏

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه