سه شنبه, ۱۷ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۳م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
پیروزی امکان پذیر نیست: یک مقام پاکستانی، امریکا را به پایان جنگ با طالبان افغانستان گوشزد می‌کند
بسم الله الرحمن الرحيم

پیروزی امکان پذیر نیست: یک مقام پاکستانی، امریکا را به پایان جنگ با طالبان افغانستان گوشزد می‌کند

 یک مقام ارشد امنیت ملی پاکستان، در خصوص جنک جاری افغانستان به روز سه شنبه گذشته خطاب به امریکا گفت: «امریکا نباید امید برنده شدن جنگ در افغانستان را داشته باشد و باید به دنبال رسیدن به یک توافق صلح با طالبان به منظور "پایان دادن به رنج مردم افغانستان باشد". "ناصر خان جانجوا" یک‌تن از جنرالان سابق ارتش پاکستان، در مصاحبه‌ای با خبرنگاران پاکستانی چنین گفت: «بگذارید ما به دنبال خاتمه دادن جنگ باشیم، نه به فکر پیروزی آن.»

طرح امریکا و تلاش‌های نظامی و عسکری آن از بهر فشار آوردن بالای حرکت طالبان(افراط‌گرایان) در جنگ افغانستان به هدف کشانیدن آنان به پای میز مذاکره، که در حال حاضر هفده‌سال از این جنگ می‌گذرد، یک‌بار دیگر از سوی ترامپ رئیس جمهوری امریکا در تابستان گذشته تأکید شد، اما پس از سلسله فعالیت‌ها، قتل و کشتار طالبان و ضرباتی‌که داعش در سال جاری به دولت و مردم این کشور وارد کرده است، وی را در خصوص گفت‌وگوها به شک انداخته است. به نقل از وزارت خارجه امریکا، حکومت وی از روند گفت‌وگوهای صلحی‌که توسط اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان به تاریخ 28 فبروری سال جاری به طالبان منحیث حزب سیاسی، در صورتی‌که از تمردشان دست کشیده و به پروسۀ سیاسی بپیوندند، پیشنهاد گردیده است، حمایت می‌کند.

 با این حال، امریکا به طور مداوم درخواست طالبان را مبنی بر مذاکرۀ مستقیم با امریکا و خارج شدن فوری نیروهای امریکا و قوت‌های ناتو از افغانستان را  رد می‌کند. جانجوا هم‌چنان از امریکا خواسته است تا هرگونه امید پیروزی نظامی در افغانستان را از فکر خود دور کند؛ در حالی‌که گزارش‌ها چنین می‌رساند، حکومت تحت حمایت امریکا در کابل، کم‌تر از 60 درصد خاک افغانستان را در نسبت به حرکت طالبان تحت کنترول خود دارد. جانجوا گفت: «ایالات متحده قادر به بازگردانیدن 44 درصد از خاک افغانستان نیست.» او هم‌چنان در مقر امنیت ملی پاکستان گفت: «بیایید جنگ "سیاسی" را حل کنیم؛ بگذارید این‌کار را انجام دهیم، تا چه مدت می‌خواهیم جنگ و خون‌ریزی در افغانستان ادامه داشته باشد؟» (منبع: خبرگزاری واشنگتن تایمز)

یگانه راه برای پاکستان و خروج زودهنگام امریکا از افغانستان تأسیس خلافت راشده برمنهج نبوت می‌باشد، زیرا این یگانه راهی است که مداخله غربی‌ها در امور افغانستان و پاکستان را خاتمه داده و هردو سرزمین را وحدت می‌بخشد.

عثمان طه

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه