سه شنبه, ۱۷ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۳م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ملک سلمان گشایش "شهرک تفریحی" را به تأخیر انداخت
بسم الله الرحمن الرحيم

ملک سلمان گشایش "شهرک تفریحی" را به تأخیر انداخت

دولت سعودی اعلان کرد که بازگشایی "شهرک تفریحی" در نزدیکی ریاض را به مدت سه روز به تأخیر می‌اندازد، و این بخشی از پروژه‌های میلیارد دالری سعودی است که با اتکاء به نفت، می‌خواهد تنوع و پیشرفت را به وجود آورد. قرار بر آن بود که ملک سلمان پروژه‌ای را با مساحت 334 کیلو متر مربع در کدیا-منطقه‌ای واقع در جنوب غرب ریاض- افتتاح نماید. ملک سلمان این پروژه را در مقابل دیزنی لاند-شهری در کالیفورنیای امریکا- توصیف کرد.

خبرگزاری‌های دولت سعودی بدون ارایۀ علت تأخیر آن، چنین بیان داشتند: «قرار است ملک سلمان روز شنبه آینده پروژۀ تفریحی، ورزشی و فرهنگی جدید را در سعودی بازگشایی نماید. توقع می‌رود کار انکشافی مرحلۀ اول، که شامل پارک‌ها و آسایشگاه‌های پیشرفته، تسهیلات ورزشی و سفارت‌خانه‌ها می‌شود، تا سال 2022م پایان یابد.» فهد ابن عبدالله تونسی، مسئول این پروژه، در یک بیان رسمی چنین ابراز داشت: «این پروژه تلاش بی‌وقفه برای توسعۀ پروژه‌های گردشگری را به نمایش می‌گذارد که عوائد مستقیم و غیرمستقیم اقتصادی را به بار می‌آورد.»

مایکل رینینجر مدیر عامل شرک کدیا گفت: «توقع می‌رود که این پروژه سرمایه‌های هنگفت خارجی را به کشور سعودی جذب کند، اما او از ارقام مشخصی یاد نکرد. علاوه بر این، دولت سعودی از طرح‌های پروژۀ "نیوم" پرده برداشت و آن پروژۀ بزرگی است که وادی سیلیکون را در برمی‌گیرد. این پروژه‌ها جدا از پروژه‌ای بحر احمر(دریای سرخ) است که یکی از جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌رود و توسط سنگ‌های مرجانی احاطه شده است. در این پروژه‌ها صدها میلیاد دالر هزینه خواهد شد. این پروژه‌ها از ایده‌های محمد بن سلمان ولیعهد سعودی است، کسی‌که خواهان اصلاحات همه‌جانبه شده و این اصلاحات به "چشم‌انداز 2030" معروف گردیده است. (منبع: عربِیَن بزنس)

در نتیجه، علت تأخیر افتتاح این پروژه هرچی باشد، اهل سرزمین حرمین شریفین برای رهایی یافتن و نجات از وحشی‌گری حکومت سعودی، به سبک غربی نیاز ندارند؛ بلکه به کارها و پروژه‌های نیاز دارند که پیشرفت بنیادی و حقیقی صنعتی را با خود داشته باشد، نه این‌که سبک‌های‌کهنه و استفاده شدۀ غربی را قرض بگیرند. تنها برپایی خلافت راشده برمنهاج نبوت می‌تواند از طریق ایجاد صنایع سنگین و اقتصاد متکی به خود، بدون ارتباط به غرب، مشکلات اهل حرمین شریفین را حل و معالجه نماید.

منیب حمیدی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه