چهارشنبه, ۱۸ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
لازمی بودن شکنجه و اذیت مسلمانان به عقیدۀ حکومت مشرک و سیکولر چین
بسم الله الرحمن الرحيم

لازمی بودن شکنجه و اذیت مسلمانان به عقیدۀ حکومت مشرک و سیکولر چین

بنابر گفتۀ روزنامۀ گاردین: «مسئولین چینی انتقادات بی‌شماری را مبنی بر دستگیری مسلمانان و حبس آن‌ها در بازداشتگاه ها رد کرده و ادعاء نموده‌اند که حکومت، حتی زمینۀ هرنوع آموزش و تمرینات ویژه را برای آن‌ها فراهم ساخته است، این در حالی‌ست که ادعاهای بی‌شماری بالای پیکینگ مبنی بر بازداشت و آزار و اذیت گروهی مسلمانان اویغور، قزاق و سایر گروه‌های نژادی در سینکیانگ واقع در شمال غرب چین وارد گردیده‌است. تخمین زده می‌شود که حدود ۱.۱ میلیون تن در بازداشتگاه‌ها حبس گردیده‌اند. به گفتۀ بازداشت شده‌گان قبلی و شاهدان عینی، بازداشت شده‌گان به فراگیری برنامه‌های سیاسی مجبور گردیده و مورد بد رفتاری قرار می‌گیرند.»

بر اساس گزارش رویترز، لی شیوجان مسئول ادارۀ معلومات مجلس حکومت در مورد حقوق بشر، روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: «این کار بد رفتاری نیست؛ بلکه آنچه را که چین انجام می‌دهد، عبارت از ایجاد مراکز حرفوی-آموزشی می‌باشد.» لی اضافه کرد: «شاید گفته شود که این روش درستی نیست؛ ولی یگانه روش لازم برای مقابله با اسلام‌گرایان می‌باشد؛ زیرا غرب در مبارزه با اسلام‌گرایان ناکام مانده‌است. شما به طرف بلژیک، پاریس و برخی دیگر از کشورهای اروپایی بنگرید؛ یقیناً که در این امر ناکام گردیده‌اند.»

بدون شک سیاست‌های سخت‌گیرانه در سینگیانگ، که بخشی از عملیات "محکم بزن" جهت مبارزه با تروریزم است که بعد از راه‌اندازی تظاهراتی توسط اقلیت‌های نژادی در سال ۲۰۰۹م به راه انداخته شده است. این عملیات شک‌های زیادی را به سبب آنچه خبرنگاران و شاهدان عینی از بازداشتگاه‌ها جمع آوری کرده‌اند، بر انگیخته است؛ ولی حکومت چین از این واقعیتی‌که در بازداشتگاه‌ها جهت تطبیق برنامه‌های سیاسی استفاده می‌شوند، انکار می‌کند.

روی این ملحوظ، دو تن از بازداشت‌شده‌گان قبلی به روزنامۀ گاردین خبر دادند که آن‌ها وادار به یادگیری رسوم چینی، سرودن سرودهای وطنی و سیاست حزب کمونیستی چین می‌شدند. آن‌ها می‌گویند که هیچ نوع مهارت کاری برای‌شان آموزانده نشده‌است. پس بدون شک اوضاع در مراکز آموزشی و بازداشتگاه‌ها کاملاً غیر انسانی می‌باشد، یکی از بازداشت‌شده‌گان قبلی گفته است که به اتهام نافرمانی یکی از محافظین مجبور به پوشیدن لباس آهنی، که از نقرۀ گداخته شده و آهن ساخته شده‌بود، گردیده که تا مدت ۱۲ ساعت او را از حرکت باز داشته بود و هم‌چنان یکی از بازداشت شده‌گان زن در بازداشتگاه زنانه به روزنامۀ گاردین گفته که او شاهد بستن دست و پای یکی از زنان توسط زنجیر به مدت چهار روز بوده است.

هم‌چنان طبق گزارش سازمان جهانی حقوق بشر به روز دوشنبه: «بازداشت‌شده‌گان قبلی محرومیت‌شان را از غذا، مجبور شدن به ایستادن به مدت  ۲۴ساعت، حبس انفرادی و محرومیت از خواب را در این بازداشتگاه‌ها توصیف کرده‌اند.»

از این‌رو، بدون شک تمام کافران یکسان اند، ولو که در چین باشند یا در غرب و یا هم در هرجای دیگری، این در حالی‌ست که کافران از راضی ساختن مسلمانان به ترک دین‌شان ناکام گردیده‌اند و بدین اساس فعلاً بخاطر غالب شدن بر اسلام هیچ راهی به جز از متوسل شدن به زور و تعذیب برای شان باقی نمانده‌است. به خواست الله سبحانه وتعالی، مسلمانان دولت خلافت راشده را برمنهج نبوت برپا خواهند کرد؛ دولتی‌که وظیفه‌اش آزادسازی تمام سرزمین‌های اسلامی و حمایت و پاسداری از زندگی، اندیشه، کرامت، دارایی، دین، امنیت و حکومت مسلمانان از هرنوع تعرض، آزار و اذیت خواهد بود.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه