چهارشنبه, ۱۸ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
تأکید مجدد چین بر موضع خصمانه‌اش علیه اسلام در قضیه روهینگیا
بسم الله الرحمن الرحيم

تأکید مجدد چین بر موضع خصمانه‌اش علیه اسلام در قضیه روهینگیا

(ترجمه)

چین علاوه بر بازداشت نمودن یک میلیون مسلمان در ولایت سینگیانگ، هم‌چنان در پی خاموش‌سازی و پنهان نمودن فاجعۀ مسلمانان روهینگیایی است. طبق گزارش رویترز: «دیپلومات ارشد چین گفته است: قضیۀ روهینگیا نباید پیچیده، گسترده و جهانی شود.» این در حالی‌ست که سازمان ملل در حال آماده شدن برای تشکیل هیئتی به منظور فراهم کردن دلائل برای اثبات نقض حقوق بشر در میانمار است . شورای حقوق بشر سازمان ملل به روز پنج شنبه طرح تشکیل هیئتی را تصویب نمود که قتل عام احتمالی در ولایت راخین-واقع در غرب میانمار- را نظارت و بررسی نماید؛ اما چین، فلیپین و پولند مخالف طرحی‌که به ادعای حمایت‌گران اش از سوی بیش از 100 کشور حمایت می‌گردد،  رأی دادند.

در جریان سال گذشته بیش از 700 هزار مسلمان روهینگیایی در پی واکنش نظامی به حملات شورشیان روهینگیایی بر پایگاه‌های امنیتی، از کشوری‌که اکثریت آن را بودایی‌ها تشکیل می‌دهند، به بنگله‌دیش، کشور همسایه‌اش فرار نمودند. سازمان ملل این اعمال میانمار را "پاکسازی نژادی" نامیده است؛ اما میانمار این اتهام را رد نمود. هم‌چنان سازمان ملل بر اساس اکثریت روایات مبنی بر اعمال شنیع و نفرت‌انگیز ملامتی را بر دوش "تروریستان" روهینگیایی می‌اندازد.

چین با روهینگیا روابط مستحکم دارد و از آن‌چه که رهبران میانمار عملیات مجاز برای مبارزه با شورشیان در راخین می‌نامند، حمایت و پشتیبانی می‌نماید.

در میان بعضی مسلمانان شایع گردیده است که به سوی چین به عنوان بهترین بدیل برای امپریالیزم امریکائی بنگرند؛ کاملاً مانند نسل پیشین، که به اتحاد جماهیر شوروی به عنوان بدیل می نگرند؛ اما الله سبحانه وتعالی در مورد کفار فرموده است:

﴿واَلَّذِينَ كَفَرُوا بَعْضهمْ أَوْلِيَاء بَعْض﴾

[انفال: 73]

ترجمه: و کسانی‌که کافر شدند، دوستدار(ویاور) یکدیگر اند.

امت اسلامی هرگز از این مصیبت‌ها رهایی نمی‌یابد تا آن‌که بر الله سبحانه وتعالی توکل نمایند، از وی اطاعت نموده و شریعت‌اش را به طور کامل تطبیق نمایند. امت نیازمند توانائی، اراضی، منابع و در آمد نیست؛ بلکه یگانه نیازمندی امت اسلامی  وحدت و یکپارچگی است. دست یافتن به وحدت ممکن نیست؛ مگر بر اساس عقیدۀ اسلامی، و این کار با رد نمودن عقائد، افکار و نظام‌های غربیی صورت می‌گیرد که باعث تیت و پارچه شدن ما مسلمانان گردیده است و ما مسلمانان تا پایان رسمی استعمار،  فرمانبردار غرب باقی خواهیم ماند.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه