یکشنبه, ۱۵ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
صدای شکایت اردوغان از آلمان به آسمان رسید
بسم الله الرحمن الرحيم

صدای شکایت اردوغان از آلمان به آسمان رسید

شبکه تلویزیونی قدس عربی بتاریخ 5 مارچ 2017م گفت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه لغو گردهمایی های طرفدارانش در آلمان را تنش جدیدی بر روابط بین دو کشور دانست و این عمل کرد را شبیه عملکردهای نازی های آلمان خواند.

اردوغان دریک گردهمایی طرفدارانش که از سوی زنان در شهر استانبول جهت افزایش صلاحیت های اش منحیث رئیس جمهور راه اندازی گردیده بود، آلمان را مخاطب قرار داده گفت: «این عملکرد شما از عملکردهای سختگیرانه نازی تفاوتی ندارد. وی افزود: من گمان می کردم که آلمان از این عملکردهای سختگیرانه اش دست کشیده، اما حالا دانستم که در خطا بودم. وی آلمان را مورد خطاب قرار داده افزود: شما، ما را درس دموکراسی می دهید در حالی که مانع سخنرانی وزرای ما در کشور خود می شوید.»  

روابط بین انقره و برلین در حالی به گونه چشم گیر به تیره گی گراییده که آلمان گردهمایی های طرفدران تصویب توسعه صلاحیت های اردوغان را که روز پنج شنبه و جمعه در آن کشور دایر گردیده بود لغو کرد. تصویب توسعه صلاحیت های رئیس جمهور ترکیه قرار است بتاریخ 16 اپریل سال جاری از طریق یک همه پرسی برای تغییر قانون اساسی این کشور صورت گیرد.

جای تعجب است که اردوغان آلمان را بخاطر جلوگیری از این گردهمایی ها، متهم به عملکردهای سختگیرانه نازی کرده و خودش کنفرانسی را که قرار بود بتاریخ 5 مارچ 2017م از طرف حزب التحریر در شهر استانبول ترکیه دایر گردد مانع شده و اعضای آن را بازداشت نمود. سوال اصلی این جاست که آیا این عملکرد اردوغان مانند عمل کردهای نازی نیست؟!

شکی وجود ندارد که جلوگیری از دایر نمودن کنفرانس اسلامی به منظور احیای مجدد خلافت اسلامی در سرزمین اسلامی ترکیه از عملکردهای سختگیرانه نازی ها بدتر و به مراتب شرم آورتراست.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه