چهارشنبه, ۱۸ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
دخول بهشت بشارتی است
بسم الله الرحمن الرحيم

دخول بهشت بشارتی است

از حضرت ابوهریره رضی الله عنه روایت است که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود:

«نَحْنُ الآخِرُونَ السَّابِقُونَ يَوْمَ القِيَامَةِ، بَيْدَ أَنَّهُمْ أُوتُوا الكِتَابَ مِنْ قَبْلِنَا»

(رواه بخاری)

ترجمه: از لحاظ خلقت ما آخرین هستیم، اما در روز قیامت اولین می‌باشیم، با وصف این‌که امتان پیشین، قبل از ما کتاب داده شده بودند.

مفهوم حدیث:

آن‌چه خوش‌بین و امیدوار کننده از لحاظ راحت و آرامش برای انسان دریافت می‌گردد، موجودیت این دین در نفوس مسلمانان می‌باشد و آن چیزی است که زندگی، ثبات و روح را در جسد انسان به‌بار می‌آورد، پس چرا چنین نباشد، در حالی‌که این چنان دینی است که از هیچ جناحش باطل و جود ندارد، و این همان چیزی است که رسول الله صلی الله علیه وسلم به جایگاه‌مان در آخرت خبر داده است و آن جایگاه، بنابر بشارت رسول الله صلی الله علیه وسلم که به ما(امت حضرت محمد صلی الله علیه و سلم) داده است، ما اولین کسانی هستیم که داخل جنت می‌گردیم؛ در حالی‌که وجود ما در روی زمین آخر بوده است.

ای مسلمانان! امروزه ما در فسادی واقع هستیم، زندگی ما را چنان تهدید می‌نماید که ما را از استفاده از برکات این حدیث رسول الله صلی الله علیه وسلم که فرموده است: «نحن الآخرون السابقون يوم القيامة» به دور ساخته است. هم‌چنان این حالت امید وار شدن را پیرامون معانی و الفاظ آن حدیث برای ما دشوار ساخته است و آن بوی‌خوش راحت کننده و آرامشی‌که از جریان وعده‌های این حدیث آشکار می‌شود، آن را ما دور می‌پنداریم. پس ما باید خود را برای آماده‌ساختن جهت عمل و قربانی، زیر سایۀ این حدیث قرار دهیم، که عمل همان تطبیق احکام می‌باشد، آن احکامی‌که الله سبحانه وتعالی برای حل مشکلات انسان‌ها روان کرده؛ اما در نبود دولت خلافت معطل قرار گرفته و از زندگی مسلمین به دور مانده است.

پس ای مسلمانان! شما را به اقامۀ دوبارۀ آن نظام(دولت خلافت) فرامی‌خوانیم، که فرض از جانب پروردگارتان بوده، اعاده کنندۀ عزت‌تان و شکست‌دهندۀ دشمن‌تان است؛ هم‌چنان آزاد کنندۀ سرزمین‌های شما می‌باشد، و آن راه واضح عدل و خیر در اطراف عالَم می‌باشد. یا الله! مارا با آمدن خلافت راشده برمنهاج نبوت، که در آن وحدت مسلمانان نهفته باشد، مستفید بگردان و از ما مصائب و بلاها را دور نما! یا الله! زمین را به نور و جه کریمت منور گردان! اللهم آمین آمین!

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه