چهارشنبه, ۰۲ صَفر ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۸/۰۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
اگر در جستجوی ملاقات با الله سبحانه وتعالی هستید!
بسم الله الرحمن الرحيم

اگر در جستجوی ملاقات با الله سبحانه وتعالی هستید!

(ترجمه)

از حضرت ابوهریره رضی الله عنه روایت است که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود:

«قَالَ اللَّهُ إِذَا أَحَبَّ عَبْدِي لِقَائِي أَحْبَبْتُ لِقَاءَهُ، وَإِذَا كَرِهَ لِقَائِي كَرِهْتُ لِقَاءَهُ» (رواه بخاری)

ترجمه: الله [سبحانه وتعالی] می‏فرماید: هرگاه بنده‏ام ديدار با من را دوست داشته باشد، من هم ملاقات با او را دوست دارم و هرگاه بنده‌ام ديدار با من را دوست نداشته باشد، من هم دیدار او را دوست ندارم.

شرح حدیث

وقتی مرگ نزدیک می‏شود انسان جایگاهش را در جنت می‌بیند و این را درک می‌کند که وقت مرگش فرا رسیده و زمان توبه قطع گردیده است. در این حالت انسان یا ملاقات با الله متعال را دوست می‏دارد و یا نا پسند، این حالت چنان سخت و دشوار می‏باشد که اصلاً فکر و خیال ما نمی‌تواند حقیقت آن را توصیف نماید؛ زیرا آن لحظات آخری عمر است. در این لحظات حساس تنها کسانی ملاقات با الله متعال را دوست می‏دارند که زندگی شان را مطابق قانون الله سبحانه وتعالی سپری کرده باشند و الله سبحانه وتعالی نیز ملاقات با همین بندگانش را دوست دارد.

برادران مسلمان! اسلام تنها به تلاوت قرآن و نماز خواندن خلاصه نمی‏شود، بلکه اسلام نظام زندگی و مجموعه‌ی کاملی از احکام است که تطبیق همه‌ی آن بالای همه مسلمانان فرض بوده و تطبیق احکام آن بدون دولت یا خلافت اسلامی ممکن نیست، از همین جهت کارکردن برای اقامه‌ی خلافت اسلامی که توسط آن حکم بماانزل الله صورت می‏گیرد، بالای همه مسلمانان فرض است و تعیین خلیفه را در فقه اسلامی از مهمترین فرایض (اهم الواجبات) شمرده شده است. پس کسانی‌که از عدم تطبیق اسلام احساس مسئولیت نمی‏کنند و یا تطبیق اسلام را بدون حکومت اسلامی تصور می‏کنند، این‌ها حقیقت اسلام را درک نکرده اند و هنگام ملاقات با الله سبحانه وتعالی چه جوابی خواهند داشت؟

خلاصه حدیث

اگر در جستجوی دیدار و ملاقات با الله سبحانه وتعالی هستید و آاوتعالی را دوست دارید، نخست به قوانین وضعی بشری نه بگویید، سپس برای تطبیق قانون الله سبحانه وتعالی در روی زمین سعی وتلاش نمائید.

Last modified onدوشنبه, 26 آگوست 2019

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه