یکشنبه, ۱۵ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ورود به بهشت بشارتی است که نیاز به عمل صالح دارد
بسم الله الرحمن الرحيم

ورود به بهشت بشارتی است که نیاز به عمل صالح دارد

(ترجمه)

در "فتح الباری شرح صحیح البخاری" با اندکی تصرف در باب "فرض الجمعه" آمده است. ابوهريره رضی‌الله عنه از رسول الله صلی‌الله علیه وسلم روایت می‌کند که فرمودند:

«نحن الآخرون السابقون يوم القيامة، بيد أنهم أوتوا الكتاب من قبلنا»

ترجمه: «ما در دنيا، آخرين اُمت هستيم؛ ولی در قيامت، پيشاپيش ساير امت‌ها خواهيم بود. اگرچه كه آن‌ها قبل از ما  صاحب كتاب آسمانی شده اند.

از جمله اموری که امید، اعتماد به نفس، آرامش و اطمینان را در نفوس مسلمانان افزایش می‌دهد، وجود افکار و مفاهیم اسلام در آنان است. این دین زندگی، اراده و معنویت را در وجود مسلمانان نهادینه می‌سازد. چرا این‌طور نباشد؛ در حالی‌که باطل هیچ‌گاه و از هیچ جهتی نمی‌تواند در اسلام راه پیدا کند. دین اسلام  به ما مژده می‌دهد که پیش از دیگر امت‌ها به جایگاه خود در بهشت خواهیم رسید؛ اگر چه در این دنیا آخرین امت هستیم.

وضعیت ناخوشایند و بدبختی‌هایی‌که امروزه در زندگی خود تجربه می‌کنیم، ما را به اندیشیدن دربارۀ حدیث رسول الله صلی‌الله علیه وسلم سوق می‌دهد که می‌فرماید: «ما در دنيا، آخرين اُمت هستيم ولی در قيامت، پيشاپيش ساير امت‌ها خواهيم بود.»

ما امید به زندگی را از خلال الفاظ و معانی سخنان رسول الله صلی‌الله علیه وسلم استشمام می‌کنیم و عطر و بوی خوش اطمینان و آرامش را از خلال وعده‌هایش که منتشر و پخش می‌شود، حس می‌کنیم و زیر سایه تعالیم و ارشادات وی روحیۀ فداکاری و انگیزۀ اجرای احکام الله را در زندگی خود دریافت می‌کنیم؛ آن احکامی‌که با از بین رفتن دولت خلافت که مسئولیت رسیدگی به امور مسلمانان را برعهده داشت، از زندگی ما دور شده و ناپدید گردیده‌اند.

ای مسلمانان! ما شما را به تلاش و فعالیت در راه برپایی دوباره خلافت فرا می‌خوانیم؛ زیرا اقامهٔ خلافت امری فرض از جانب پروردگارتان است که عزت و شوکت‌تان را باز گردانده، شما را بر دشمنان‌تان غالب می‌کند، سرزمین‌های‌تان را آزاد می‌سازد و چراغ روشنی است که خیر و عدالت را در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد.

پروردگارا! خلافت راشده بر منهج نبوت را بر ما عنایت فرما تا به وسیلهٔ آن مشکلات و دشواری‌های مسلمانان بهبود یافته و حل شود و بلاها و مصیبت‌ها از آنان برطرف شود! پروردگارا! زمین را با نور وجه کریمت منور گردان! اللهم آمین آمین!

مترجم: عبدالرحمن مستنصر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه