دوشنبه, ۱۶ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
حُکام خاین، چگونه افکار عامه را در قبال وحشت اشغال‎گران اغوا می‎کنند؟!
بسم الله الرحمن الرحيم

حُکام خاین، چگونه افکار عامه را در قبال وحشت اشغال‎گران اغوا می‎کنند؟!

خبر:

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان می‎گوید، در چهار سال آینده حدود شش میلیارد دالر بالای نیروهای هوایی افغان، به مصرف خواهد رسید. وی هنگام ارزیابی وضعیت امنیتی و شنیدن مشکلات نظامیان قول اردوی ۲۰۱ سیلاب به شرق افغانستان رفته و در آن‎جا با مسئولان ملکی و نظامی دیدار کرده‎است. غنی هم‎چنان می‎گوید، پس از اعلام استراتژی جدید امریکا، حمایت ماموریت قاطع افزایش یافته‎است و بیشتر از این نیز افزایش می‎یابد. او افزود "در این بخش به شما اطمینان می‌دهم که در سه روز گذشته نیروهای هوایی خارجی دو برابر شده اند؛ از این پس انشاالله و تعالی، نیروهای هوایی، به شکل کامل همکاری خواهد کرد". این درحالیست که روز پنجشنبه جیمز متیس وزیر دفاع امریکا به خبرنگاران گفت؛ که فرمان فرستادن سربازان تازه نفس به افغانستان را امضا کرده‌است. (منبع: رادیو آزادی)

تبصره:

بعد از اعلام استراتژی ترامپ در مورد افغانستان و جنوب آسیا فعالیت‎های نظامی نیروهای امریکایی به شدت افزایش یافته است. طوری‎که، در اثر افزایش چشم‎گیر در حملات هوایی نیروهای امریکایی در افغانستان، اخیراً ده‎ها نفر ملکی که شامل زنان و کودکان هم می‎شود، در ولایت‎های ننگرهار، کندز، هرات و لوگر به شهادت رسیده‎اند. ازدیاد چنین حملات هوایی بر اهداف ملکی، خود به شدت و وحشت جنگ از سوی امریکا دلالت می‎کند، نه صلحی که همواره به گونه عوام فریبانه زمزمه می‎شود. ازین‎رو صلحی که امریکا از جنگجویان می‎خواهد، از طریق جنگ علیه "تروریزم و افراط‎گرایی" صورت می‌گیرد که جنگجویان مکلف اند تا تمام شرایط امریکا برای صلح را بپذیرند. در ضمن، بر اساس گزارش اخیر سازمان ملل متحد تلفات غیرنظامیان در عملیات هوایی در شش ماه اول سال ۲۰۱۷ در مقایسه با شش ماه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی ۴۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در چنین حالت اسفبار که مردم ملکی به خاک و خون کشیده‎اند، حُکام بی غیرت خاموش نشسته و  با زدن مهر سکوت بر لب‎های خویش بیشتر به بقای حاکمیت خود فکر می‎کنند. حالانکه چندی قبل بخاطر کشته شدن تعدادی از نیروهای هندی در کشمیر، حُکام ذلیل افغانستان سِیلی از پیام‎های تسلیت آمیز شان را به خانواده‎های قربانیان هندی فرستادند. در کنار این، سخنگویان و بلندگوهای دولت با چشم سفیدی و کمال بی شرمی کوشش می‎کنند تا جنایات امریکا و ناتو را به انواع مختلف توجیه نمایند که این همه سبب ازدیاد بی سابقۀ نفرت و انزجار در افکار عامه علیه حکومت جان کری گردیده است.

ازینرو حُکام مزدور از طریق چنین اظهارات تلاش می‎کنند، تا به گونه‎ای عوام فریبانه ذهنیت مردم را از تلفات ملکی و ازدیاد نفرت علیه دولت به سرمایه‎گذاری بالای نیروهای نظامی و تخفیف تنفر علیه دولت معطوف دارند. درحالی‎که مردم افغانستان در جریان ۱۶ سال گذشته، شاهد به مصرف رسیدن میلیاردها دالر بیشتر ازین توسط امریکا بوده‎اند که نه تنها در وضعیت زندگی آنها تغییری را به میان نیاورد، بلکه در وضعیت آنعده از نیروهای افغان که به نیابت از امریکا در جبهات مختلف مصروف جنگ امریکا و ناتو می‎باشند، چندان بهبودی به نظر نمی‎رسد و روز به روز تلفات آنان زیاد شده است. حتی بالای ادویه‎ای مجروحین این نیروها در شفاخانه‎ها و اجساد شان در سردخانه‎ها، یک تجارت پر منفعت جریان دارد؛ چنان‎چه ماه‎ها اجساد این نیروها در یخچال‎ها نگهداری شده و بعد از پرداخت رشوه به مسئولین، جسد آنها به فامیل‎های شان تسلیم داده می‎شود.

هم‏‎چنان مجروحین نیروهای نظامی، حق تداوی را بر دولت دارند؛ اما در جریان تداوی، اقارب مجروحین مجبور می‎شوند تا ادویه‎ای مورد نیاز را از بازار خریداری نمایند؛ درحالی‎که ادویه‎ای دولتی که حق مسلم مجروحین این نیروهاست در بازار سیاه به فروش می‎رسد. این حالت ناشی از فساد و بی توجهی دولت است که باعث یأس و ناامیدی خانواده‎های نظامیان شده و از طرفی جلب و جذب نیروهای امنیتی را به شدت کاهش داده و برعکس تعداد فراریان از جبهات جنگ و تسلیم شده‎گان به شورشیان را هم به گونه‎ای بی سابقه افزایش داده است.

از سوی دیگر، اعزام سربازان بیشتر به افغانستان بخشی از استراتژی جدید امریکا برای پیروزی در جنگ ۱۶ ساله در برابر جنگجویان طالب و گروه‌های دیگر در افغانستان است. جمیز ماتیس، وزیر دفاع امریکا گفته است که نیروهای امریکایی علاوه بر آموزش نیروهای امنیتی افغانستان، صلاحیت مبارزه با دشمن را نیز دارند. درحالی‎که این همان موضوعی است که نیروهای امریکا برخلاف شرایط پیمان ننگین امنیتی کابل ـ واشنگتن دوباره در افغانستان به ترور، وحشت و جنایت متوسل می‎شوند و برای هزارمین بار این موضوع را به اثبات می‎رسانند که امریکا به هیچ عهد، قرارداد و پیمانی پای‎بند نیست، و تنها روان مقامات بلند پایه این کشور را؛ نظامی‎گری، وحشت، اشغال و استعمار سرزمین‎های اسلامی تشکیل می‎دهد.

چنان‎چه در این روزها دروغ تازه‎ای امریکا در افغانستان افشا شد، آن‎هم طوری‎که امریکا پیش ازین شمار نیروهای خود را در افغانستان۸۴۰۰ سرباز اعلام می‎کرد، اما به تاریخ ۳۰ اگست وزارت دفاع امریکا گفت که در حال حاضر ۱۱ هزار سرباز امریکایی در افغانستان حضور دارند. در کنار این، ده‎ها هزار عسکر دیگر در قالب کمپنی‎های امنیتی- خصوصی و نهادهای استخباراتی در افغانستان حضور دارند؛ اما باز هم کسی نیست تا از اشغال‎گران در مورد تعداد دروغین سربازان و خونریزی بی مهابای مسلمانان سوالی نماید و یا هم از حُکام مزدور شان در مورد اغواگری‎های ذلیلانه‎ای شان وضاحت بخواهد.

پس در نتیجه؛ تمام موارد فوق رسوایی پس از رسوایی و خیانت بعد از خیانت حُکام غدار است. آنان جز توجیه کننده‌گان جنایات دشمن، تطبیق کننده‌گان برنامه‎های استعماری و مامورین پیشبرد پروژه نظامی امریکا در منطقه چیزی بیش نیستند. هر عمل آنان از سیاست‎های عوام فریبانه سرچشمه گرفته و همواره افکار عامه را به نفع امریکا اغوا می‎کنند و به مردم خود دروغ می‎گویند. ازین‎رو مسلمانان این سرزمین باید خیانت‎های پی‎هم آنان را درک نموده و همواره برای تغییر مبارزه نمایند، تا هر چه زودتر این غداران قرن را خلع قدرت نموده و توسط تاسیس دوباره خلافت بر منهج نبوت آنان را به مجازات اعمال ددمنشانۀ شان رسانده و اشغال‎گران را تا پایتخت‎های سیاسی و مذهبی شان تعقیب نماییم ان‎شاالله.

سیف الله مستنیر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه