دوشنبه, ۱۶ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
اثبات ادعای امریکا توسط دولت پاکستان
بسم الله الرحمن الرحيم

اثبات ادعای امریکا توسط دولت پاکستان

(ترجمه)

خبر

به تاریخ ۱۳ اکتوبر ۲۰۱۷م فرمانده ارتش پاکستان اعلام نمود که فامیل کانادایی که توسط گروه طالبان ربوده شده بودند، نجات پیدا کردند. فرماندهی این ارتش می گوید که این عملیات بعد از هشدار ریاست امنیت امریکا صورت گرفته است و این در حالی است که این فامیل از مناطق قبایلی مرز افغانستان گذشته بودند. ماج گین آصف غفور رئیس عمومی خدمات روابط عامه  گفت: «امنیت امریکا به پاکستان گفته بود که گروگان ها به ساعت ۴ بعد از ظهر روز چهارشنبه در حال انتقال هستند. ما نیروی خود را اعزام کردیم تا با ردیابی موترها توانستیم گروگان ها را دریافت نماییم.» وی این موضوعات را روز پنج شنبه در مصاحبه تلوزیونی بیان نمود.

تبصره

بعد از سخنرانی ترامپ به تاریخ ۲۱ اگست ۲۰۱۷م، چنین فضایی ایجاد شد، گویا این که فرماندهی سیاسی و نظامی پاکستان در صدد مجزا شدن از امریکا است و کوشش می نماید تا در سیاست خارجی اش تغییرات بیاورد که تا حال برای بدست آوردن منافع امریکا در منطقه فعالیت نموده است. ترامپ بیان نمود که پاکستان باید بیشتر تلاش نماید تا امریکا در جنگ افغانستان کامیاب شود. وی علاوه نمود که: «پاکستان لانه های تروریست هایی است که ما در حال جنگ با آن ها هستیم؛ اما باید آن ها را تغییر داد و به زودی تغییر خواهد نمود.»

در پاسخ به روش خصمانه اداره ترامپ نسبت به پاکستان باید گفت که این رژیم افکار عامه را با به تأخیر انداختن دیدار وزرای خارجه به امریکا آرام ساخته است. در عوض، این وزراء به کشورهای روسیه، چین، ترکیه و ایران خواهند رفت تا حمایت این کشورها را نسبت به پاکستان جلب نماید. گرچه جنرال "قمر باجوا" این را کاملاً واضح ساخت که درین تجارت طبق معمول همدست امریکا خواهد بود. وی هم چنان کوشش نمود تا حمایت نیروهای کدری مخالف امریکا را کسب نماید. هنگامی که آقای باجوا با "دفید هیل" سفیر امریکا دیدار نمود، گفت: «ما از امریکا توقع کمک مالی و مادی را نداریم، به جزء از اعتماد؛ در  ضمن باید کمک های ما را نادیده نگیرند.»

تقریباً بعد از یک ماه فریب، وزیر خارجه این رژیم به امریکا رفت و به تاریخ ۱۰ اکتوبر سال ۲۰۱۷م گفت که اسلام آباد یک جا با واشنگتن عملیات مشترک را علیه شبکه حقانی براه انداخته است. وی هم چنان گفت که جنرال قمر جاوید باجوا رئیس ارتش این پیشنهاد را در جریان دیدارش از کابل ماه قبل با رئیس جمهور اشرف غنی در میان گذاشت.» بناً این جای تعجب نیست که فرماندهی نظامی و سیاسی پاکستان دفعتاً علیه امریکا عمل کرده و شهروندان کانادایی را نجات می دهند. با انجام چنین کار دولت پاکستان ادعاهای ترامپ را که علیه این کشور گفته بود، ثابت ساخت که پاکستان در داخل کشور لانه های ترورستی افغانستان را جا داده است؛ بنابرین پاکستان باید با ما بیشتر کمک کند.

این درامه(نجات گروگانان) در خاک پاکستان در حقیقت تلافی حادثه ابوت آبات در ماه می ۲۰۱۱م است. با این کار یک بار دیگر دولت مردان سیاسی و نظامی پاکستان امریکا را کمک نمود تا ادعاهایش را علیه پاکستان به اثبات برساند، و هنگامی که آن ها به امریکا اجازه حمله به منطقه ابوت آباد را دادند تا اسامه بن لادن را دستگیر کنند. مردم این قدر احمق نیستند تا نفهمند که این سناریوها تصادفی اند. آیا امریکا نمی تواند یک زوجی را که برای مدت ۵ سال در افغانستان اسیر بودند، ردیابی نماید؟ اما زمانی که چند روز قبل امریکا ناگهان به پاکستان خبر می دهد که اسیر کننده ها گروگان ها را انتقال می دهند، به زودی اطلاع حاصل کرده و پیدا می نمایند. امریکا حتی کوشش ننمود تا آن ها را از خاک افغانستان نجات دهد تا این که موضوعات را کاملاً مطابق به میل اش نسازد.

سخنرانی ترامپ در کاخ سفید این را تأیید می کند که همکاری دولت پاکستان نشانه احترام به خواسته های امریکا است تا در منطقه امنیت بیشتر را فراهم سازد. بنابرین، رژیم سیاسی و نظامی پاکستان تنها افرادی را نجات می دهد که مطابق میل امریکا باشد؛ در ضمن بتواند این اقدامات امریکا را در سیاست خارجی اش در منطقه کمک نماید. در حالی که هزاران تن برای اسلام و برپایی دولت خلافت صدا می زنند و حتی زندانی می شوند؛ اما هیچ دولت در فکرشان نیست و تا هنوز فراموش شده باقی مانده اند. فامیل های این مسلمانان همیشه از حاکمان خواسته اند تا آن ها را از اسارت غیرقانونی نجات دهند؛ نمونه آن را نوید بت سخنگوی رسمی حزب التحریر-ولایه پاکستان تشکیل می دهد که در ماه می ۲۰۱۲م توقیف گردیده بود. این واضح است که امریکا بدون کمک دولت پاکستان قادر به تطبیق سیاست خارجی اش نیست. به محض این که خلافت راشده بر منهج پیامبر صلی الله علیه وسلم تأسیس گردد، نیروهای مسلمان و نهادهای امنیتی برای ناکامی فاحش امریکا سوق داده خواهند شد.

﴿قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ ٱللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنْصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِينَ­­

[توبه: ۱۴]

ترجمه: با آن ها پیکار کنید، که الله(سبحانه وتعالی) آنان را به دست شما مجازات می کند و آنان را رسواء می سازد و سینه گروهی از مؤمنان را شفا می بخشد  و بر قلب آن ها مرهم می نهد.

نویسنده: شهزاد شیخ

معاون سخنگوی رسمی حزب التحریر-ولایه پاکستان

Last modified onدوشنبه, 30 اکتبر 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه