دوشنبه, ۱۶ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
اجلاس آستانه 7 میخ جدیدی است که بر پیکر انقلاب کوبیده می شود
بسم الله الرحمن الرحيم

اجلاس آستانه 7 میخ جدیدی است که بر پیکر انقلاب کوبیده می شود

(ترجمه)

خبر:

به نقل از شبکه انترنتی الدرر الشامیة: نماینده امریکا در گفتگوهای "آستانه 7" سه شنبه مورخ 31 اکتوبر 2017م گفت: «کشورش تلاش می کند، با در نظر داشت تمامیت ارضی سوریه، سیستم نظامی آن کشور را، تبدیل کند.»

طبق اظهارات مطبوعاتی که نماینده های مخالف دولت سوریه در شبکه های اجتماعی رسمی خویش به نشر رساندند، این اظهار نظرها در خلال اجلاسی بود که بین نماینده امریکا همراه یک تعداد از نماینده گان گروه های نظامی سوریه منعقد شده بود. نماینده امریکا هم چنان گفت: «کشورش برکناری رئیس نظام، بشار اسد را روزنه ای برای راه حل سیاسی می داند؛ مگر آن را برای شروع شرط نمی داند.» این نماینده اشاره نموده افزود: «ایالات متحده راه حل سیاسی و تمامیت ارضی در سوریه را حمایت کرده و در مرزهای بین سوریه و ترکیه، تشکیل "دولتی کُرد" را نخواهد پذیرفت.»

تبصره :

پس از آن که حضور امریکا در اجلاس های گذشته آستانه تا حدی ضعیف بود که حتی بعضی فکر می کردند، اجلاس های فوق به حمایت روسیه، به منظور رقابت کردن با امریکا بر سر تقسیم نفوذ بر سوریه، برگذار می گردد؛ ولی ما همواره تأکید می نمودیم که این اجلاس ها چه آستانه، چه ژنیو و چه ویانا باشد، هدف تمام شان، تطبیق راه حل امریکایی است که در اجلاس ژنیو 1 به تصویب رسیده است. موضوع فوق در آستانه 7 نیز واضح گردید؛ چون در آن امریکا بارزتر به چشم می خورد و در آن هیأتی دارد تا از آن کشور نماینده گی نموده، بر تمام کسانی که آن جا جمع شده اند، تقسیم وظایف نموده و مطابق راه حل سیاسی که در نظر دارد، برای هرکدام فرمان های اجرایی صادر می کند.

آن چه را که امریکا از آغاز تعامل اش با انقلاب سوریه انجام می دهد، واضح است و آن تثبیت پایه ها و نظام است تا شاید بعدها برکناری بشار اسد که آن هم به اشاره امریکا صورت می گیرد، به آن هایی که نفس، نفس زنان، از امریکا تبعیت می کنند، بزرگ ترین دست آورد تلقی گردد. همین هدف در پُشت مداخله نظامی روسیه و بعد از آن تُرک ها در سوریه نهفته بود، صرف نظر از مصالح مخصوص این کشورها در سوریه، مداخله شان برای به اجراء گذاشتن راه حل سیاسی بود که امریکا پیشکش کند. هم چنین اجلاس هایی که در آستانه و ژنیو برگذار می گردد، نیز همین هدف را تعقیب می کند.

مانع اصلی در مقابل این راه حل اهل شام اند؛ کسانی که راه حل امریکا را نمی پذیرند. امریکا می خواهد، با این اجلاس ها-پس از آن که نماینده گان اهل شام کشور و مردم را به بهای اندک به فروش رساندند- اهل شام را دَور زده و بفریبد. پس از آن که کارهای زیادی را انجام داد تا بذر یأس را در قلب ها بیفشاند، راه حل زهرآگین خویش را که هدف از آن نابودی اهداف والای انقلاب و تثبیت پایه های نظام مجرم است، پیشکش خواهد کرد.

رویکردی که اهل شام باید در پیش گیرند، این است: بر حقی که پیامبر صلی الله علیه وسلم آورده ثابت قدم مانده و رهبران مزدور را طرد نمایند. هم چنان به محور شریعت اسلام بزرگ دور زده و راه حل های امریکا را رد نمایند، به پروردگار خویش که مؤمنین را وعده یاری داده و به این وعده خویش نیز توانا است، اعتماد کنند؛ زیرا، مکر امریکا در مقابل قدرت، عظمت و جبروت الله سبحانه وتعالی سرابی بیش نیست. الله سبحانه وتعالی می فرماید:

﴿وَيَمْكُرُونَ وَيَمْكُرُ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ

[آل عمران: 54]

ترجمه: آنان چاره می انديشيدند و نقشه می كشيدند(كه چگونه به تو شر و بلا برسانند) والله(سبحانه وتعالی هم برای نجات تو از شر و بلای ايشان ) تدبير و چاره‌سازی می كرد و لله(سبحانه وتعالی) بهترين چاره ساز است.‏

نويسنده: منیر ناصر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه