دوشنبه, ۱۶ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
راه‎حل سیاسی امریکا، نظام مزدور سوریه را تثبیت می‎کند
بسم الله الرحمن الرحيم

راه‎حل سیاسی امریکا، نظام مزدور سوریه را تثبیت می‎کند

(ترجمه)

خبر

سایت خبری "اورینت" به تاریخ ۲۲ صفر ۱۴۳۹هـ.ق مطابق به ۱۱ نومبر ۲۰۱۷م، خبری را به نشر رساند که در آن چنین آمده بود: «خبرگذاری روسیه به نقل از دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین چنین گفت: امروز شنبه رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین و رئیس جمهور امریکا دونالد ترامپ، بعد از گفتگوی مختصری‎که در خلال "اجلاس اوپک" در ویتنام داشتند، به صدور بیانه‎ای مشترک در مورد سوریه پرداختند. درین بیانه آمده است که پوتین و ترامپ برین توافق نظر دارند که هیچ راه‎حل نظامی برای درگیری‎های سوریه وجود ندارد. سیاق بیانه‎ی این دو رئیس جمهور، بر این تأکید داشت که طرف‎های درگیر در سوریه، می‎بایست در روند صلح ژنیف فعالانه مشارکت نمایند، همان‎گونه که موقتاً بر ضرورت منطقه‎ی امن موافقت نمودند.»

تبصره

توافق میان این دو جنایتکار(پوتین و ترامپ)موضوع جدیدی نیست؛ زیرا این دو در اصل در حمایت از نظام سوریه و حفاظت از آن هیچ‎گاه اختلاف نظر نداشتند. در واقع روسیه بدون درخواست امریکا توان مداخله‎ی نظامی در سوریه را نداشت؛ چون خواست امریکا این بود که روسیه به نیابت از وی انقلاب شام را مهار نماید. هم‎چنان گفتگوی این دو رئیس جمهور از عدم امکان راه‎حل نظامی در سوریه، توطئه‎ی بیش نیست و جزء بسترسازی برای راه‎حل سیاسی‎که امریکا به منظور محافظت از نظام سوریه و تأسیسات امنیتی و نظامی آن در نظر دارد، صرف نظر از این‎که بشار اسد بر قدرت باقی بماند یا نماند، خواهد بود.

بنابرین، برای اهل سوریه لازم است که به امریکا، روسیه و مهره‎های مزدور آن‎ها اعتماد نکنند، هم‎چنان تسلیم توطئه‎‎ها و راه‎حل‎های پیشنهادی آن‎ها نشوند؛ چون هدف اصلی آن‎ها برچیدن بستر انقلاب مبارک سوریه می‎باشد و بس. تنها به الله یکتا اعتماد نموده و به او توکل نمایید؛ زیرا او سبحانه وتعالی بهترین دوست و یاور شماست.

نویسنده: محمد عبدالملک

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه