دوشنبه, ۱۶ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
زندگی اسلامی مسلمانان در خطر است، نه اسلام!
بسم الله الرحمن الرحيم

زندگی اسلامی مسلمانان در خطر است، نه اسلام!

خبر:

اشرف‌غنی رئیس‏‌جمهوری افغانستان حین سخنرانی در مراسم تجلیل از میلاد حضرت محمد صلی الله علیه وسلم گفت: «ما به افتخار می‎گویم که قانون اساسی افغانستان از نظر ارزش‌‎های اسلامی، از بهترین قوانین جهان اسلام است. علمای جید در افغانستان، حرمین الشریفین، مصر، مالیزیا، اندونیزیا و سایر کشورهای اسلامی در این خصوص اجماع دارند که دارالکفر خواندن، بغاوت نمودن و ایجاد هرج و مرج در کشورهای اسلامی فتنۀ بزرگ است. خونخوارانی که می‎گویند اسلام در خطر است، برای شان می‎گوییم که اسلام در خطر نیست، بلکه قتل‎ها، جنایات و بغاوت‎های شما بوده که روزگار مسلمانان را بدتر ساخته است.»

(منبع: https://president.gov.af/fa/news/24912)

تبصره:

اگر فرض کنیم به شمول قانون اساسی افغانستان، تمام قوانین اساسی دولت‎های جبریه، اسلامی باشد. پس تبعیض و بهتری میان قوانین اسلام چرا!؟ همین قسمت از سخنرانی اشرف‌غنی برای اثبات نادانی وی در دین و فرورفتنش در پستی‎های انحطاط کفایت می‎کند. قانون اساسی که مادر تمام قوانین یک دولت می‎باشد، وقتی اسلامی شده می‎تواند که توسط علمای مجتهد از قرآن، سنت، اجماع اصحاب و قیاس به طریقه شرعی (اجتهاد) استنباط و خلیفه آن را تبنی (برای تطبيق تایید) نموده باشد. درحالی‎که قانون اساسی افغانستان با در نظرداشت احساسات مردم مسلمان افغانستان، از قانون فرانسه کاپی و توسط نهاد عنعنوی افغان‎ها (لویه جرگه) تصویب گردیده است. پس هر قانونی که در نتیجه اراده مردم تهیه و تصویب گردد، از دیدگاه اسلام قانون وضعی-بشری شمرده می‎شود، ولو تحت آن قانون حدود الله سبحانه وتعالی هم تطبیق شود.

ایجاد هرج و مرج، قتل، جنایت و بغاوت در تمام سرزمین‎های اسلامی ناشی از تطبیق و تحمیل نظام‎های غیر اسلامی بر مسلمانان این سرزمین‎هاست. زیرا وقتی بالای مردم نظام و قانونی تطبیق گردد که خلاف عقیده شان باشد، خود بخود سبب فاصله میان مردم و دولت‎ می‎گردد. برعکس، وقتی نظام سیاسی و قوانین آن از عقیده‎ی مردم نشأت کند، مردم خودشان نظام سیاسی و قوانین آن را حمایت خواهند کرد و نزد مردم از مشروعیت عام و تام برخوردار می‌باشد؛ اما وقتی قوانین ما از قوانین غرب کاپی و توسط اراده نام نهاد مردم با تمویل و راهنمایی کفار تدوین شده باشد، هرگز مسلمانان از آن حمایت نخواهند کرد. پس در این صورت هرج و مرج، قتل، فتنه و بغاوت ادامه می‎یابد و تنها علمای درباری‎ای که توسط همین نظام‎های کفری در پستی‎های انحطاط تربیه شده‎اند، سرزمین‎های اسلامی را در چنین وضعیتی دارالکفر نمی‎خوانند و مبارزه علیه این نظام‎های کفری را بغاوت می‎نامند.

احد من الناس تا روز قیامت نمی‎تواند اسلام را با خطر مواجه سازد، این زندگی اسلامی مسلمانان است که توسط غفلت آنان در تمام عرصه‎ها اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، تعلیمی و فرهنگی از دیدگاه اسلام و تطبیق شریعت اسلامی مورد تهدید واقع گردیده است. و این خطر از زمانی آغاز شده که امت مسلمه دولت اسلامی (خلافت) را در اثر فتنه‎ی قومیت عربی، نشنلیزم ترکی و فرورفتن در انحطاط فکری از دست داد و تا وقتی که مسلمانان نظام‎های جبریه شما را یکی پی دیگری سرنگون و دوباره دولت اسلامی (خلافت بر منهج نبوت) را تاسیس ننماید، هرگز ازین خطر و تهدید مصوون نخواهند ماند.

ما به تمام حُکام امت مسلمه به شمول اشرف‌غنی هُشدار می‎دهیم که اسلام توسط پسوند و پیشوند "اسلامی" در تسمیه دولت جمهوری، قانون اساسی-وضعی- و ساختن مدارس و مساجد حاکمیت نمی‎یابد، بلکه اسلام توسط نظام سیاسی اسلامی (دولت خلافت) حاکم می‎گردد که در تمام عرصه‎های زندگی تنها اسلام را تطبیق و با تمام ملت‎های دیگر بر اساس دعوت و جهاد، سیاست خارجی خود را استوار می‎سازد.

اشرف‌غنی باید پاسخ بگوید که؛ دوستی و عقد پیمان‎های استراتیژیک و امنیتی با کفار محارب بالفعل چه حکم دارد!؟ حکم شرعی سود و احتکار در نظام اقتصادی اسلام چیست!؟ اختلاط زن و مرد در تمام عرصه‎های زندگی چگونه از دیدگاه اسلام تنظیم می‎گردد!؟ کشتار مسلمانان، تبعیض جنسی، قومی، زبانی، نژادی، مذهبی، ترویج فحشا، تعمیم فقر برای سرباز گیری از مردم مجبور و بی‎بضاعت برای جنگ امریکا و ناتو چگونه با اسلام سازگاری دارد!؟

این شمه‎ی از همان جنایاتی‎ست که توسط شما و نظام تحت نام "جمهوری اسلامی" تان با پشتوانه غرب اعمال می‎گردد. پس بدان که مردم می‎داند که اسلام در خطر نیست، بلکه زندگی اسلامی مسلمانان در خطر است. ازین‎رو مردم علیه شما، امثال شما و نظام‎های شما مبارزه می‎کنند.

سیف الله مستنیر

رئیس دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریرـ ولایه افغانستان

Last modified onچهارشنبه, 06 دسامبر 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه