سه شنبه, ۱۷ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۳م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
شهر غوطه در حال نابود شدن است و حتی زنان در جهاد سهم می‌گیرند؛ پس کجا است اردوی مسلمانان؟!
بسم الله الرحمن الرحيم

شهر غوطه در حال نابود شدن است و حتی زنان در جهاد سهم می‌گیرند؛ پس کجا است اردوی مسلمانان؟!

(ترجمه)

خبر:

صفحات رسانه‌های رسمی و اجتماعی تصاویر مهیب و وحشت‌ناکی را از غوطۀ شرقی منتشر نمودند که نشان می‌دهد بیش از "۴صدهزار" مسلمان در حملات موشکی می‌سوزند، گلوله باران و به قتل می‌رسند. هادی عبدالله، فعال سیاسی در فیسبوک خود نوشت: «در دو روز گذشته ما بیش از ۲۰۰ شهید دادیم، و تا بحال ادامه دارد که حتی قابل شمارش نیستند.»

تبصره:

شهر غوطۀ شرقی، این همان شهری‌ است که پیامبر بزرگوار اسلام صلی الله علیه وسلم آن را لقب شهر "جهاد و مقاوت" داده و این شهر موقعیت استراتیژیک و نقطۀ قوت رژیم بشار محسوب می‌شود که در طول این سال‌ها بخاطر تأمین امنیت و "منابع و خط سیر اکمالات" نقش مهمی را داشته است، از سوی دیگر، رژیم مستبد بشار تلاش دارد تا میدان هوایی دمشق را از گزند بمباردمان انقلابیون سوری در امان نگه بدارد. ‏شهر "جهاد و مقاوت"، که مردمش به طور فجیح به قتل می‌رسند، نداء بلند نموده و می‌گویند: «فاجعه‌ای که چند سال قبل بر شهر گرووزنی جمهوری چچینستان آمد، شبیه آن، بالای ما نازل شده است.»

آیا سناریوی حلب در حال حاضر در این شهر تکرار خواهد شد؟ آیا این یک توطئه است که می‌خواهند فاجعۀ گرووزنی را دوباره تکرار کنند؟ آیا سرخط اخبار را می‌بینید؟ چنان‌چه شبکۀ الجزیره به تعجب می‌گوید: «این‌جا چی جریان دارد!» ‏به عنوان مثال: اگر این وحشت به بقیه اعضای امت برسد، آیا صرف همین(حالت) کافی نیست که روحیۀ جنگجویانۀ آنان را تضعیف بدارد و با همچو سرخط اخبار که حتی غیرمستقیم اشاره می‌کند که نتیجۀ این خاموشی، شکست سنگینی است که قبلاً مردم سوریه تجربه کرده‌اند.

تصاویر اسفناکی از غوطه منتشر می‌شود همانگونه‌ای که از حلب و حمص انتشار می‌یافت. ‏طوری‌‌که فعالان سیاسی می‌گویند: فعلاً حملات وحشیانۀ رژیم اسد و رقبای سیاسی‌اش سنگین‌تر از قبل است. مثلاً: مادری که در حالت سوختن بود، طفلی را به دنیا آورد که در رحم‌اش از اثر سوختگی مرده بود. چره‌های بمب بشکه‌ای در "صدر" طفل معصومی که بیش از ده سال عمر نداشت، یافت شد. تنها گناه آنان مسلمان بودن‌شان بود که این صلیبیان، مجوسیان و یهودیان از کینه‌توزی شدید خون این انسان‌های بی‌گناه را جاری می‌سازند.

وعدۀ پیامبر صلی الله علیه وسلم در حق مردم شام به حقیقت می‌پیوندد و به اذن الله سبحانه وتعالی چون این‌ها مردم الرباط اند و از جمله بهترین انسان‌های روی زمین اند که الله سبحانه وتعالی این‌ها را بی‌حد دوست دارد. زیرا در واقع، این‌ها مردمان سرزمین جهاد و مقاوت هستند.

هیچ جای نومیدی، شکست و ضعیفی وجود ندارد. بنابرین، ما این قاتلان را به الله سبحانه وتعالی واگذار می‌نماییم که او سبحانه وتعالی حشر کنندۀ آنان است. ‏ویدیوهایی به ما رسیده که نشان می‌دهند زنان دوشادوش مردان مجاهد در جنگ سلاح برداشته اند و مادری که جگر گوشه‌اش را از دست داده حال برای انتقام به جهاد برخواسته است.

این عزم راسخ مردمان مجاهد، حقیقت اوضاع جاری را در سوریه بیان می‌دارد، و هیچ دروغی در آن نهفته نیست و مردم شام بیشتر از این بار سنگین را تحمل کرده نمی‌توانند. بلی؛ آنان ثابت قدم و مصمم هستند تا به جهاد خود ادامه دهند. اما این‌ها بخشی از بهترین امت هستند و شرمساری باد به ارتش و مردمان اهل قدرت این‌ها که اجازه می‌دهند بدون هیچ سرپناهی رنج بکشند، به عوض حفاظت؛ آنان را به دست قاتلینی که ناموس آنان را بی‌حرمت می‌سازد، می‌سپارند.

زنان قهرمانی که سلاح برداشته‌اند، آنان به فریاد بیرون بر آمده و صدا بلند‌ نمودند: «ما دختران امت محمد صلی الله علیه وسلم هستیم، ما زنان مسلمان هستیم، بنابر این ما که یک امت هستیم پس کجا شد اردوی مسلمانان تا از ما دفاع کند؟!»

از چشم و قلب انسان خون جاری می‌شود که این وضعیت اسفناک مسلمانان را می‌بیند که از خود هیچ مدافع ندارند و صرف فریاد می‌کشند. ما این‌جا هستیم و می‌بینیم؛ کسانی‌ را که برای درد و رنج مردم غوطه ایستاده‌اند. ما همرای زنان غوطه که‌ در ارتش مسلمانان پیوسته‌اند گریه می‌کنیم، که فرمان الله سبحانه وتعالی را به بجا آورده و خادمان الله سبحانه وتعالی را یاری می‌دهند؟ ‏برای الله سبحانه وتعالی است که اراده کند، به منزلت مؤمنان افتخار بخشد و خوانخواران و سفاکان را خوار و حقیر در این جهان و عذاب دردناکی در آخرت نصیب بگرداند.

﴿إِلا تَنْفِرُوا يُعَذِّبْكُمْ عَذَابًا أَلِيمًا وَيَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ وَلا تَضُرُّوهُ شَيْئًا وَاللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ﴾

[توبه: ۳۹]

ترجمه: ‏‏اگر برای جهاد بیرون نروید، الله سبحانه وتعالی شما را(در دنيا با استیلاء دشمنان و در آخرت با آتش سوزان) عذاب دردناكی می‌دهد و(شما را نابود می‌كند و) قومی را جایگزین تان می‌سازد كه جدا از شما اند(و پاسخگوی فرمان الله سبحانه وتعالی اند و در اسرع وقت دستور او را اجراء می‌نمایند. شما بدانید كه با نافرمانی خود تنها به خویشتن زیان می‌رسانید) و هیچ زیانی به الله سبحانه وتعالی نمی‌رسانید(چرا كه الله سبحانه وتعالی بی‌نیاز از همگان و دارای قدرت فراوان است) و الله سبحانه وتعالی بر هر چیزی توانا است(و از جمله بدون شما هم می‌تواند اسلام را پیروز گرداند، و همچنین شما را از بین ببرد و دستۀ فرمانبرداری را جانشین شما كند).‏

نویسنده: بیان جمال

نوشته شده برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه