چهارشنبه, ۱۸ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
یک روز زندگی تحت قیادت یک رهبر عادل(خلیفه) افضل‌تر از شصت سال عبادت است!
بسم الله الرحمن الرحيم

یک روز زندگی تحت قیادت یک رهبر عادل(خلیفه) افضل‌تر از شصت سال عبادت است!

(ترجمه)

خبر:

پاکستان که دومین تعداد بزرگ زیارت کننده‌گان حج و عمره را دارد؛ مگر جای بسا نگرانی‌ است که بخاطر صداقت و شفافیت امور در جایگاه ۱۲۶ام قرار دارد. دفتر پاسخگویی ملی(NAB) و مؤسسات ضد فساد اداری برای محو فساد در کشور ناکام مانده اند. ‏لازم است که محاکم ویژه دایر گردد تا به کوتاه‌ترین مدت زمان عناصر فاسد را تحت قوانین کشور محکمه کنند. (منبع: nation)

تبصره:

وجود نظم داخلی پاکستان یک دلیل قوی به اینست که اگر مردم و رهبران‌شان در یک سطح قرار گیرند، آن‌ها به چی چیز نایل خواهند شد؟ وضعیت کنونی یک مثال خوبی به حرف فوق است که عدم صداقت و نبودن آجندای واضح و قوی برای امور آینده کشور، می‌تواند تمام تلاش‌های گذشته و فعلی را به تباهی بکشاند. مسلمانانی‌که فرائض مذهبی خود را اداء و سمبول‌های مذهبی مانند ریش و حجاب را مراعت می‌کنند، اغلباً به عنوان ریاکار قضاوت می‌شوند؛ حال آن‌که جرم شایع‌تر می‌شود و عدالت تامین نمی‌شود. آنچه تجلیل‌گران باید ببیند اینست که مناسک عبادی به راحتی توسط مردم اداء می‌شود و نشان‌دهندۀ محبت آن‌ها به دین‌شان است. اگر مردم علاقمند به مصرف پول و انرژی‌‌شان برای کسب رضایت الله سبحانه‌و‌تعالی هستند، پس چرا آن‌ها زندگی تحت حاکمیتی را که از جانب ذات پاک امر شده، رد می‌کنند؟

مجازات ثابت اعدام در بعضی کشور‌ها در حال اجراء است و فکر می‌شود که برای کنترول میزان جرایم مؤثر تمام خواهد شد. همانطوری‌که این مجازات توسط دولت‌ها نه برای خدمت به مردم و نه بخاطر رضایت خالق، بلکه برای اجرای قوانین و اهداف خودشان تطبیق می‌شوند. بنابر این، از دیدگاه فکر سطحی، مجازات خشن طوری معلوم می‌شود که جرایم را خاتمه می‌دهد، در حالی‌که این سیاست دولت‌ها برای ایجاد ترس و هیبت در میان مردم است. ‏محاکم و قضات حیثیت یک پیاده‌رو را برای دولت گرفته اند تا تمام موانع سد راه حکومت‌شان را بردارند. ما مثال جدید از عربستان سعودی را داریم؛ جایی‌که علمای دین برای بلند کردن صدای حق بازداشت شده‌اند. ‏علمای هم‌چو سلمان العوده بخاطر رد سخنگویی دولت به مجازات مرگ محکوم شد. ‏ما همه شاهد ظلم و جنایاتی هستیم که از سوی عربستان سعودی در یمن صورت می‌گیرد و هم‌چنان شاهد خاموشی قضات در این امر هستیم.

از سوی دیگر، در پاکستان در طول تاریخ تا اکنون، محاکم و قضات بخاطر بازی‌های بزرگ سیاسی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. نمونۀ مثال، از حلق‌آویز کردن ذوالفقار علی بوتو تا به دستگیری و دوباره رهایی نواز شریف وغیره. این قوۀ قضائیه توسط فساد تغذیه می‌شود، زیرا بنیاد‌ش توسط فساد پایه‌گذاری شده است. این ‏اعتقادی‌که اجرای چند مجازات اعدام می‌تواند به حل و فصل موضوع رشوه‌خوری نظام کمک کند-که دوسیه‌‌‌های آن به دست قضات تحت پرونده‌‌های پول رشوه قرار دارد- کاملاً اشتباه است. این نظام همراه با مدافعین و حامیانش فاسد شده است و یگانه راه‌حل برای آن دور انداختن این نظام است. هر وعده برای اصلاح این نظام فاسد در واقع روند تغییر سیاسی را به تأخیر می‌اندازد.

به اساس اسلام مجازات اعدام راه‌حل برای کیفر رساندن فاسدان نیست. ‏چنین قضایا توسط قاضی مظالم حل خواهد شد؛ اما هرگاه ما خلافت را منحیث حکومت داشته باشیم، چنین امر امکان پذیر است. اسلام به ما نظام جامع قوانین مجازات را تأمین می‌کند و تنها اسلام و قواعد تحت حاکمیت واحد اسلامی می‌تواند به مردم این امت رفا را به ارمغان بیاورد. سلطان(خلیفه) این دولت مخلصانه از سنت رسول الله صلی الله علیه وسلم و اصحابش رضی الله تعالی عنهم پیروی خواهد کرد و او قوانین الله سبحانه‌و‌تعالی را منصفانه بر جامعه اجراء خواهد کرد و نیز امور را بر اساس قانون خالق حل خواهد کرد.

«يَوْمٌ مِنْ إِمَامٍ عَدْلٍ أَفْضَلُ مِنْ عِبَادَةِ سِتِّينَ سَنَةٍ وَحَدٌّ يُقَامُ فِى الأَرْضِ بِحَقِّهِ أَزْكَى فِيهَا مِنْ مَطَرِ أَرْبَعِينَ يَوْمًا»

(رواه بيهقی و طبرانی)

ترجمه: یک روز زندگی تحت یک رهبر عادل(خلیفه) افضل‌تر از شصت سال عبادت است، در حالی‌که اجرای یک حد در زمین به اساس حق، نافع‌تر از چهل روز بارندگی  است.

نویسنده: اخلاق جِهان

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه