سه شنبه, ۲۴ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۳۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
زنان مسلمان نیوزیلند مردان دوست‌داشتنی و پشتیبان‌شان را در حادثه‌ای از دست دادند که یادشان برای همیشه باقی خواهد ماند
بسم الله الرحمن الرحيم

زنان مسلمان نیوزیلند مردان دوست‌داشتنی و پشتیبان‌شان را در حادثه‌ای از دست دادند که یادشان برای همیشه باقی خواهد ماند

(ترجمه)

خبر:

به روز جمعه پانزدهم مارچ، رسانه‌های جهان از تیراندازی سنگین و قتل مردان مسلمان نمازگذار در دو مسجد نیوزیلند خبر دادند. ۴۹تن از مسلمانان مخلصی‌که برای ادای نماز فرض جمعه اشتراک کرده‌بودند، هدف گلوله قرار گرفته و به شهادت رسیدند و  عدۀ زیادی هم زخم برداشتند.

یک مهاجر سوری بنام خالد مصطفی نیز در حملۀ روز جمعه کشته شد. شورای همبستگی سوری‌های نیوزیلند در صفحۀ فیسبوک‌اش گفته‌است: «خالد مصطفی یک مهاجر سوری است که در ۲۰۱۸م با فامیل‌اش(یک خانم و سه فرزند) به نیوزیلند، که فکر می‌کرد، بهشت امن است، آمد. این در حالی‌ست که شب گذشته، یکی از دو پسر خالد زیر یک عملیات شش ساعته در شفاخانۀ کرایست‌چرچ قرار گرفته‌بود.»

تبصره:

این حادثه برای شهدای راه الله سبحانه‌وتعالی یک ضایعه نیست؛ چنان‌چه او سبحانه‌وتعالی در سورۀ آل‌عمران خطاب به مؤمنان می‌فرماید:

﴿وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ
[آل‌عمران: ۱۶۹]

ترجمه: (ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی‌که در راه الله(سبحانه‌وتعالی) کشته شدند، مرده‌گان‌اند؛ بلکه آنان زنده ‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

پس، در حقیقت کسانی موفق اند که به ناحق توسط آنانی‌که طرف باطل را گرفته و در ضلالت به سر می‌برند و نسبت به اسلام نفرت دارند، کشته می‌شوند. آن‌هایی‌که کشته شدند، مقصدشان را در زنده‌گی کامل کردند و همان‌طوری‌که الله سبحانه‌وتعالی وعده داده‌است، با خلوص ایمان و عبادت برانگیخته خواهند شد.

مشکلی‌که ذهن را درگیر می‌کند، کسانی‌اند که باز مانده اند. مرگ یک مرد برای تمام زنانی‌که به او ارتباط دارند، یک فاجعه است. مردان نگهبانان زنان اند و بدین لحاظ، بایستی به مادران، خانم‌ها، دختران، مادرکلان‌ها، خواهران، عمه‌ها و خاله‌های آنانی‌که برای الله سبحانه‌وتعالی به سجده افتاده‌اند، دعا کنیم. نظام اجتماعی اسلام، که خلافت آن‌را تنظیم می‌نماید، همیشه تمام تلاش‌اش را برای مراقبت از خانواده‌ای‌که دیگر پشتیبان مردی برایش باقی نمانده‌ بود، انجام می‌داد.

دریغا که در نبود یک حاکم مسلمان مخلص(خلیفه) زنان مسلمان جهان برای دفاع مالی و اجتماعی خود، تنها گذاشته شده‌اند. هیچ‌کدام از حکام فعلی جهان اسلام به زنان بی‌گناه و آسیب‌پذیر امت التفات نمی‌کنند. در واقع، آن‌ها در قتل، خشونت، شکنجه، گرسنگی و بدرفتاری زنان و اطفال مسلمان به‌صورت جهانی کمک و پشتیبانی می‌کنند. آنان به ملت‌های غربی اجازه می‌دهند که از سرزمین‌ها و ثروت‌شان برای ترتیب‌دادن بمباردمان‌ها و تحریم‌ها استفاده کنند و هرگز از ارتش‌های بزرگ‌شان برای آزادی محتاجان استفاده نمی‌کنند. بناءً این نظام‌های مستبد ازبین نخواهند رفت، مگر آن‌که خلافت حاکم شود و این حکام بی‌تفاوت و بی‌پروا و بردۀ قوانین غیراسلامی با حکام حقیقی و مخلص اسلام تعویض شوند. ما زنان مسلمان، نباید امروزه در مقابل این اشتباه سیاسی خاموش باشیم و تنها به‌عنوان پاسداران طریقۀ رسول الله ﷺ قیام کنیم.

نویسنده: عمرانه محمد

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب‌التحریر

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه