سه شنبه, ۲۴ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۳۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
احیای خلافت به کشتار کودکان فلسطینی -توسط دولت یهود- پایان خواهد داد
بسم الله الرحمن الرحيم

احیای خلافت به کشتار کودکان فلسطینی -توسط دولت یهود- پایان خواهد داد

(ترجمه)

خبر:

به روز جمعه پنجم اپریل، که به روز کودکان فلسطینی معروف است، انجمن زندانیان فلسطین(PPA) بیانیه‌ای را نشر کرد که در آن آمده است: «از سال ۲۰۱۵م تاکنون ۶هزار کودک فلسطینی توسط نیروهای اسرائیل زندانی شده‌اند و ۹۸ درصد از کودکانی‌که دستگیر شده بودند، در جریان حبس مورد بدرفتاری روحی و یا جسمی قرار گرفتند. این بدرفتاری و شکنجه، لت‌وکوب، ساعت‌ها محرومیت از غذا و آب، محرومیت از خواب، تحقیر، تهدید به تجاوز جنسی و تهدیدهایی را علیه خانواده‌های این کودکان شامل می‌شوند.»

اغلب کودکان در هنگام بازجویی از داشتن حق والدین یا حضور سرپرست و حتی از داشتن حق ملاقات با خانوادۀ‌شان در هنگام حبس محروم بودند. بسیاری از آن‌ها در جریان حمله‌های شبانه به خانه‌های‌شان به صورت وحشیانه دستگیر شدند. تنها در جنوری ۲۰۱۸م، ادارۀ هماهنگ‌سازی امور انسان‌دوستانۀ سازمان ملل، ۳۳۶ تجاوز شبانۀ نیروهایی یهودی را ثبت کرد. برعلاوه، انجمن زندانیان فلسطین بیان کرد که ده‌ها کودک بعد از آن‌که عمداً به گلوله بسته و زخمی شده بودند، دستگیر شدند؛ حال‌آن‌که ده‌ها تن از آنان یک‌بار دیگر، مخصوصاً در جریان اوج تنش‌ها؛ مانند اعتراض الاقصی، باب الرحمه... در مارچ همین سال، دستگیر شدند.

تبصره:

بر اساس گزارش کمیتۀ دولت فلسطین برای امور زندانیان در رام‌الله، هم‌اکنون به تعداد ۲۵۰ کودک فلسطینی در زندان‌های دولت یهود محبوس‌اند. هم‌چنان‌ مبنی بر گزارش دفاع از کودکان بین‌الملل–فلسطین، همه‌ساله دوسیه‌های ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک فلسطینی در محاکم نظامی دولت یهود مورد پیگرد و بررسی قرار می‌گیرند. دستگیری و زندان اغلباً به دلایل جزئی، مانند پرتاب سنگ به سمت اشغال‌گران و غاصبان سرزمین‌های‌شان صورت می‌گیرد؛ طوری‌که نیروهای بزدل یهودی به آن برچسب "جرم امنیتی" زده‌اند و می‌تواند مجازات ۲۰ سال حبس را درپی داشته باشد. در اوایل همین ماه، ویدیوئی از سربازان یهودی نشر شد که یک پسر نه سالۀ فلسطینی را بنام "زین ادریس" در مکتب‌اش در هبرون تهدید و دستگیر می‌کردند و می‌کوشیدند برادر هفت ساله‌اش را نیز به سبب انداختن سنگ به سمت یکی از این تجاوزگران دستگیر کنند.

سازمان‌های حقوق بشر و داکتران اعلام کرده‌اند که دستگیری، زندان و رفتار بی‌رحمانۀ دولت جنایت‌کار یهود در برابر فلسطینیان در توقیفگاه‌ها سبب شده است که این افراد از مشکلات روانی و رفتاری زیاد، مانند کابوس، بی‌خوابی و کاهش دست‌آوردها در مکاتب، رنج ببرند؛ هم‌چنان، عده‌ای از رفتن به مکتب و بازی با دوستان‌شان می‌ترسند. البته تمام این‌ها برعلاوۀ خشونت و کشتار کودکان فلسطینی به دست اشغال‌گران سرزمین‌های‌شان می‌باشد. براساس گزارش وزارت معلومات فلسطین، از ۲۰۱۷م تاکنون حداقل ۸۳ کودک فلسطین توسط دولت یهود شهید شده‌اند.

نه تنها تمام این اعمال مخالف هریک از اصول، قوانین و پیمان‌های بین‌المللی در مورد حقوق کودکان است؛ بلکه مخالف هرگونه ارزش انسانی و اخلاقی در رفتار با کودکان نیز می‌باشد. واقعاً چه کسی از سازمان ملل و دولت‌های عضو‌ش انتظار دارد که موقف معتبری را به خاطر پایان دادن به تهدید مرگ کودکان علیه دولت جنایت‌کار یهود اتخاذ کند؛ درحالی‌که دستان‌اش را به منظور انجام جنایات و کشتار مسلمانان فلسطین برای دهه‌ها، با عفو کامل، باز گذاشته است؟ آن‌ها کاملاً از چنین نیرنگ‌های وحشی‌گرانه آگاهی دارند که نیروهای یهودی برای هراساندن نسل آیندۀ مسلمانان فلسطین به پیش گرفته‌اند تا آنان را از رویارویی با اشغال‌گران سرزمین‌های‌شان بترسانند. برنامۀ آن‌ها این است که تمام کشورهای جهان همان چیزی را قبول کنند که مطابق منافع آن‌ها در منطقه، یعنی حفظ این اشغال بی‌رحم و حذف مخالفان‌اش می‌باشد.

برعلاوه، رژیم‌های جهان اسلام در ماه‌های اخیر، با اعلام رضایت آشکار به منظور ممانعت از رسیدن آسیب به این دولت و راحت‌تر کردن کارش، خیانت‌شان را در برابر امت مسلمه و دین اسلام افزایش داده‌اند و نقش‌شان را هم‌چون خط مقدم محافظان و نیروهای مدافع این اشغال ایفاء کرده‌اند. در فبروری همین سال، وزیران خارجۀ سعودی، امارات متحدۀ عربی و دیگر کشورهای خلیج به کنفرانسی در "وارسا" فرستاده شدند تا به صورت آشکار آغوش محبت‌آمیز خود را به نتنیاهو تقدیم کنند. هم‌چنان، عمان در اکتوبر گذشته از قاتل مسلمانان در خاک‌اش میزبانی کرد. انور گرگاش وزیر امور خارجۀ امارات متحدۀ عربی، اعلام کرد که کشورهای عرب باید دروازه‌های‌شان را بر روی اسرائیل(دولت یهود) بیش‌تر باز کنند و کشورهای عرب در گذشته "تصمیم بسیار اشتباهی" را گرفتند که با این دولت روابط رسمی نداشتند. هم‌چنان یوسف بن علوی بن عبدالله وزیر امور خارجۀ عمان، در اوایل این ماه اعلام کرد: «به باور من، ما اعراب باید این موضوع را دقیقاً مدنظر بگیریم و برای برداشتن نگرانی‌هایی‌که اسرائیل به عنوان پیش‌شرط برای مذاکرۀ واقعی با ما دارد، اقدام کنیم... ما از آنان می‌خواهیم، با تمام وجود احساس کنند که هیچ تهدیدی برای آیندۀشان وجود ندارد.»

آیا در این‌ شکی است که احیای رهبری حقیقی و مخلص اسلامی، خلافت به طریقۀ رسول الله صلی الله علیه وسلم، که خالصانه بر پایۀ منافع اسلام و مؤمنان بنا شده‌است، می‌تواند به کابوس‌هایی‌که مبنای زنده‌گی روزانۀ کودکان فلسطینی و خانواده‌های‌شان قرار گرفته، نقطۀ پایان بگذارد؟ تنها خلافت است که برای آزادی حتی یک نقطۀ این سرزمین مقدس از چنگال این اشغال‌گران بی‌رحم و بازگرداندن امنیت و عزت به مؤمنان در زیر سایۀ قانون اسلام، ارتش عظیم‌اش را به حرکت می‌اندازد؛ درست همان‌طوری‌که در تاریخ خلافت شاهد آن بودیم. مطمئناً ما به عنوان امت مسلمه نباید تمام راه‌حل‌های غلطی را که برای این مصیبت بر ما تحمیل می‌شوند، بپذیریم؛ راه‌حل‌هایی‌که تنها به رنج برادران و خواهران ما می‌افزاید و در عوض باید تمام توجه و انرژی‌مان را برای برپایی مجدد شکوه و عظمت امت متمرکز کنیم.

﴿وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُم فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَلَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَن كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ﴾
[نور: ۵۵]

ترجمه: الله(سبحانه وتعالی) به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند، وعده می‌دهد که قطعاً آنان را حکمران روی زمین خواهد کرد؛ همان‌گونه‌که به پیشینیان آن‌ها خلافت روی زمین را بخشید و دین و آیینی را که برای آنان پسندیده، پابرجا و ریشه‌دار خواهد ساخت و ترس‌شان را به امنیت و آرامش مبدل می‌کند؛ آن‌چنان‌که تنها مرا می‌پرستند و چیزی را شریک من قرار نخواهند داد و کسانی‌که پس از آن کافر شوند، آن‌ها فاسقان‌اند.

نویسنده: دکتور نسرین نواز

رئیس بخش زنان دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب‌التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه