سه شنبه, ۲۴ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۳۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
حزب التحریر؛ یگانه پاس‌دار یکپارچگی امت اسلامی و شعائر آن
بسم الله الرحمن الرحيم

حزب التحریر؛ یگانه پاس‌دار یکپارچگی امت اسلامی و شعائر آن

(ترجمه)

خبر:

نیروهای امنیتی فلسطین روز سه‌‌شنبه، حزب التحریر را از از برپایی نماز عید در برخی مساجد جلوگیری نمودند. (منبع: روسیه الیوم، آناضول، الرأی میدیا...)

تبصره:

پس از اعلان برخی کمیته‌های رؤیت هلال، مبنی بر ثبوت هلال ماه شعبان در پاکستان، یمن و تمیر، در کشور شاهی سعودی، عراق، تونس و تعداد از کشورهای دیگر؛ برخی از دولت‌های حاکم در سرزمین‌های اسلامی، روز سه‌شنبه 4 جنور ی 2019م برابر با اول ماه شعبان 1440هـ.ق را روز اول عید فطر اعلان نمودند. حالآن‌که عدۀ دیگری از دولت‌های موجود در سرزمین‌های اسلامی، با حجت گرفتن این‌که مهتاب در کشورهای‌شان دیده نشده؛ روز چهارشنبه را روز اول عید اعلان نمودند، که از آن جمله می‌توان به فلسطین، اردن و مصر اشاره نمود. این در حالی بود که کشورهای همسایۀ آن‌ها رؤیت هلال نزدشان تثبیت شده و روز سه‌شنبه را عید اعلان نمودند.

تلخ‌تر و دردآورتر این‌که برخی از سرزمین‌های اسلامی؛ مانند یمن، سوریه و عراق به دو بخش تقسیم شدند، که تعداد سه‌شنبه و تعداد هم چهارشنبه را عید اعلان نمودند. این بیانگر دست کم گرفتن حکم شرعی پیرامون روزه است و آن این‌که مسلمان‌ها باید در گرفتن و افطار روزه وحدت داشته باشند؛ چون رسول الله صلی الله علیه وسلم فرموده‌اند: «صُومُوا لِرُویَتِهِ وَأفطِرُوا لِرُویَتِهِ»، یعنی با دیدن ماه روزه بگیرید و با دیدن آن افطار کنید. البته این امر در پی تلاش‌های نظام‌های حاکم در سرزمین‌هایی صورت می‌گیرد که می‌خواهند امت اسلامی را هرچه بیشتر پارچه و پراکنده نمایند؛ حتی در خاص‌ترین عبادات آن‌ها تا این‌که دسائس دشمنان اسلام و مسلمان‌ها را در حق امت عملی نموده و سرزمین‌های اسلامی را به بخش‌های پارچه شده تبدیل نمایند که در این حالت اشغال و استعمار این سرزمین‌ها به دشمنان آن‌ها ساده و آسان می‌گردد.

اما امت اسلامی به رهبری حزب التحریر در گذشته و حال علیه این دسائس ایستادگی نموده و در آینده هم در مقابل آن خواهند ایستاد. جوانان حزب التحریر بر ادای نماز عید در برخی از شهرهای فلسطین، در مقابل سلطۀ فلسطینی که تلاش نمود تا از اقامۀ نماز جلوگیری شود، اصرار نمودند. البته در برخی مناطق دیگر مانند مناطق زیر ادارۀ حوثی‌ها در یمن، که چهارشنبه را عید اعلان نموده بودند، شبیه این کار صورت گرفت.

الله سبحانه وتعالی خواسته است تا این امت، امت واحد و متمایز از دیگر امت‌ها باشند و یکپارچگی خود را در شعائر دینی خود مانند: حج، روزه، جهاد، عیدها و سایر احکام شرعی حفظ نمایند. احکامی‌که الله سبحانه وتعالی همۀ اهل ایمان را مخاطب قرار داده است، نه یک ملت خاص و نه هم ساحه و سرزمین خاص را؛ اما آن‌چه از تطبیق احکام شرعی جلوگیری نموده، آن‌ها را معطل قرار داده و عامل بازدارندۀ وحدت امت گردیده است؛ حکام سرزمین‌های اسلامی اند، آن‌ها می‌بایست امت را به سوی یکپارچگی و رهایی از قیود استعمار کافر رهبری می‌نمودند و پروژه‌ی امت را که به اذن الله سبحانه وتعالی، بنا بر مژدۀ رسول الله صلی الله علیه وسلم «...ثُمَّ تَکُونُ خِلافَةٌ عَلَی مَنهَاجِ النُّبُوَّةِ» تحقق آن نزدیک است، تبنی و یاری نمایند. به یقین دیدن فردا نزدیک است.

دکتور عبد الله باذیب–ولایه یمن

برای رادیوی دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه