سه شنبه, ۲۴ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۳۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
بحران کشمیر قضیه اسلام است، باید همه سرزمین‌های اسلامی در برابر آن بایستند!
بسم الله الرحمن الرحيم

بحران کشمیر قضیه اسلام است، باید همه سرزمین‌های اسلامی در برابر آن بایستند!

خبر:

دولت پاکستان پس از ترغیب اندونیزی برای کمک به فشار هند در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای ابطال وضعیت حق ویژه‌ی کشمیر، تصمیم به خنثی ماندن در برابر بحران کشمیر گرفت. سخن‌گوی وزارت امور خارجه از طریق (whatsApp) پیام را به ((CNNIndonesia.com نوشت و برای حل بحران کشمیر، اندونیزی هر دو هند و پاکستان را به گفت‌وگوی دوجانبه تشویش کرد. این نگرش اندونیزی چیز جدیدی نیست؛ زیرا سال گذشته سفیر پاکستان در اندونیزی روزگاری انتقاد خود را نسبت به سکوت اندونیزی در مورد بحران کشمیر ابراز کرد که در آوریل 2018 توسط آنادولو گزارش شده است.

تبصره:

کشمیر یک مسأله‌ی ملی‌گرایانه برای پاکستان یا کشمیر نبوده و صرفاً تسلط اقتصادی یا ژیوپلیتیکی توسط رژیم هندو نیست؛ بلکه یک قضیه و مسأله‌ی اسلامی است. این تکلیف اسلامی هرگز نباید به هر بهانه‌ای کنار گذاشته شود؛ زیرا اسلام دکترین جامع و اعم از معنوی و سیاسی است. اسلام امور اقتصادی، ژیوپلیتیکی یا دولتی را از عقاید اسلامی و توحید جدا نمی‌کند. امور ثروت، زمین، خون و عزت مسلمانان کشمیر یک امر اسلامی است!

بسیاری از کشورهای اسلامی، از جمله اندونیزی؛ علی‌رغم جایگاه آن به عنوان بزرگ‌ترین کشور اسلامی و عضو غیر دایمی شورای امنیت سازمان ملل، در مورد قضیه کشمیر بی‌طرفی را برگزید. این دوچیز را ثابت کرده است؛ اولا، نظم جهانی لیبرال سیکولار امروز اجازه نمی‌دهد یک کشور اسلامی همبسته‌گی و اتحاد خود را برای برادران واقعی خود نشان دهد. آن‌ها توسط سیکولاریزم که پوشیده با شعار صلح جهانی است مسموم می‌شوند که دین منشأ درگیری است. ثانیاً، این اثبات وجود بیست‌ویک‌مین بار شکست سازمان ملل در حل مشکلات جهان اسلام؛ مانند: روهینگیا، سوریه، فلسطین یا اویغور است. حاکمان مسلمان باید بدانند که امروز عصر اتحاد و همبسته‌گی است؛ مانند: مورچه‌های حضرت سلیمان علیه‌السلام. اگرچه بدن آن‌ها كوچك است؛ ولی نیروی آن‌ها بزرگ است؛ زیرا اتحاد و همبسته‌گی آن‌ها مبتنی بر حقیقت واضح و محکم بود.

موضوع مهم دیگر، تاریخ کشمیر است. کشمیر یک سرزمین اسلامی است که در اواخر قرن اول هجری توسط مسلمانان فتح شد. این سرزمین در فتوحات سند و هند به دست ژنرال مسلمان، محمد القاسم صورت گرفت كه در سال 94 هجری (712 م) آغاز شد. سپس حاکمیت اسلام در شبه قاره‌ی آسیا در زمان خلیفه‌ی عباسی، المعتصم، در سال 218-225 هجری برابر با (833-839 م) گسترش یافت. حاکمیت اسلام در بیش‌تر شبه قاره‌ی آسیا که امروز به عنوان هند، پاکستان، کشمیر و بنگلادیش شناخته می‌شود به مدت ده قرن متوالی تحت اقتدار خلفاء ادامه یافت. سپس کشمیر در اوایل قرن 19 زیر دست استعمار انگلیس افتاد. حاکمیت انگلیس در شبه قاره‌ی آسیا بیش از ٪55 از شبه قاره‌ی آسیا را با اکثریت مسلمان شامل می‌شود؛ درحالی‌که کشمیر به مدت 100 سال به یک پادشاه هندو اجاره داده شده است. این آغاز استبداد در کشمیر است که بیش از 15 دهه با جنایات فجیع مرتکب شده علیه مسلمانان برای تحکیم قدرت در کشمیر زنده مانده است. کشمیر و فلسطین الگوهای تاریخی مشابهی دارند. هردو پروژه‌ی بریتانیا هستند که در آن اجازه می‌دهد قدرت را از مسلمانان در هنگام تسلیم فلسطین به یهودیان و کشمیر به هند، تصاحب کنند.

امروزه امور جامعه بین‌المللی تحت سلطه‌ی نیروهای جدید استعمارگر؛ یعنی کشورهای سرمایه‌داری از غرب و شرق است که به طور مداوم دست و پنجه خود را تقویت می‌کنند و در نقاط مختلف جهان به ویژه جهان اسلام درگیری و هرج‌ومرج را ایجاد می‌کنند. این فرزندان نجیب امت است که قربانیان درمانده‌ی شکارچیان کافری هستند که به وسیله‌ی نظم جهانی اجازه داده شده‌اند که علیه مسلمانان چنین جنایات را مرتکب شود.

مسلمانان کشمیری به طور واضح مورد چشم‌پوشی حاکمان مسلمان – عبادت کننده سکولاریسم و سرمایه‌داری قرار گرفته‌اند که بیش‌تر به منافع اقتصادی ملی خود وفادار هستند؛ نه دفاع از خون و عزت برادران ایمانی خود. آن‌ها نسبت به تعالیم اسلام به ملل متحد شکست‌خورده وفادارتر اند. تازمانی‌که سیستم جهانی مانند امروز باقی بماند؛ بدون شک هرگز گرفتاری زنان مسلمان در سراسر جهان اسلام پایان نمی‌یابد؛ زیرا اساس این همه رنج، چیزی نیست جز عدم حضور خلافت به عنوان سپر برای امت – یک دولتی‌که هژمونی کفر را از بالای مسلمانان از بین برده و از عزت مسلمانان در سراسر جهان اسلام محافظت می‌کند. سخنان پیامبر را به‌خاطر بسپارید:

«إِنَّمَا الإِمَامُ جُنَّةٌ يُقَاتَلُ مِنْ وَرَائِهِ وَيُتَّقَى بِهِ»

ترجمه: به تحقیق امام (خلیفه) سپری است که شما از عقب آن می‌جنگید و به عقب آن پناه می‌برید.

[صحیح مسلم]

علاوه‌براین، برای مسلمانان جایز نیست که تطبیق اسلام را در سرزمینی‌که تحت حاکمیت اسلام بوده است، کنار بگذارند. این از منظر افتخار مسلمانان نیست؛ بلکه مسلمانان به لزوم تطبیق سایه الله سبحانه و تعالی؛ یعنی اجرای شریعت، نیاز دارند. از این‌رو مجاز نیست مسلمانان از این مبارزه دست بکشند.

الله سبحانه و تعالی می‌فرماید:

﴿أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللّهِ حُكْمًا لِّقَوْمٍ يُوقِنُونَ

ترجمه: آيا آن‌ها حكم جاهليت را (از تو) مي‏خواهند و چه كسي براي افراد با ايمان، بهتر از خدا حكم مي‏كند؟

نویسنده: فیکا کومارا

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب‌التحریر

مترجم: کریم احمدی

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه