سه شنبه, ۲۴ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۳۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ترامپ به نمایندگی از یهودیان تصمیم می‌گیرد که یهودیت ملیت و دین است
بسم الله الرحمن الرحيم

ترامپ به نمایندگی از یهودیان تصمیم می‌گیرد که یهودیت ملیت و دین است

(ترجمه)

خبر:

چهارشنبه ۱۱ دسامبر ۲۰۱۹ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا حكم اجرائی حکومتی را امضا کرد كه در آن یهودیت را ملیت و دین تعریف كرد؛ نه فقط دین. وی طی مراسمی‌كه به مناسبت عید حنوکای یهودی در کاخ سفید برگزار شد گفت: "این پیام ما به دانشگاه‌هاست كه اگر می‌خواهید از مبالغ هنگفتی‌که سالانه از دولت فدرال دریافت می‌کنید، استفاده کنید؛ باید یهودیستیزی را کنار بگذارید." وی توضیح داد: "این حکم در مورد جنبش‌ها وكانون‌های تحقيقاتی و تعليمی با نگرش بدبینانه و دشمن‌گونه، با رژیم اسراییل برخورد می‌کنند؛ قابل تطبيق می‌باشد." وی افزود: "من همیشه در کنار کشور دوست و هم پیمان مان اسرائیل خواهم ایستاد".

این فرمان تأثیر حقوقی محدودِ در رابطه با تهدید نهادهای اکادمیک مخالف رژیم صهیونیستی خواهد داشت؛ زیرا این فرمان به دولت امریکا اجازه خواهد داد که مانع فعاليت‌های "جنبش تحریم و قطع روابط با دولت یهود" گردد، که در برخی از دانشگاهای آمریکایی، بخاطر برخورد نژادپرستانه رژیم اسرائیل با فلسطینیان، علیه دولت یهود فعالیت می‌کنند، كه بدين‌وسيله زمینۀ استفاده‌جویی و وضع تحریم‌ها، علیه این جنبش‌ها، برای دولت امریکا مساعد خواهد شد.

تبصره:

این‌گونه احکام و دساتير از سوی رئیس جمهور آمریكا در درجه اول جهت بدست آوردن آرای یهودیان آمریكایی در انتخابات آمریكا انجام می‌شود و آن‌ها قوانینی نیستند كه توسط كنگره صادر شده باشد، پس جانب قانونی آن محدود بوده و قوه قضائیه نیز مؤظف به رعایت آن‌ها به‌عنوان قوانین رسمی دولت نیست.

با این حال مهم‌ترین بخش آن اینست که رئیس جمهور امریکا به کسی تبدیل شده است که ماهیت روابط بین یهودیان و دین آن‌ها را به نمایندگی از خود یهودیان تصمیم می‌گیرد. او برای دست‌یابی به اهداف انتخاباتی آشکارا با دین یهود تجارت می‌کند و این تجارت با یهودیان و یهودیت چیز جدیدی نیست، این یک میراث قدیمی استعماری‌ست که امریکا از انگلیس در استفاده سياسی از برگۀ یهودیت به ارث برده است و برای دستیابی به اهداف سیاسی طولانی مدت غربی و نبرد مسلمانان علیه یهودیان و نگهداشتن مسلمانان در وضعیت تجزیه و عقب‌نشینی و جلوگیری از ظهور و وحدت آن‌ها و جلوگیری از برپایی خلافت آن‌ها و استمرار جنگ با یهودیان در بدل درگیری با امریکا و دولت‌های بزرگ استعماری که رژیم صهیونیستی را در فلسطین پرورش دادند، استفاده می‌كند.

فرمان جدید ریاست جمهوری امریکا، در اعتبار دادن یهودیت به عنوان یک ملیت؛ امتداد طبیعی اعلامیه بالفور است و نشانۀ سیاسی آشکار از ادامه استفاده از یهودیان و استفاده از آن‌ها در دست‌یابی به منافع امریکایی و غرب و ادامۀ قرار دادن آن‌ها در مبارزات بزرگ با امت اسلامی، بازی با سرنوشت و آیندۀ آن‌ها دارد.

تأسیس دولت اسلامی در آینده نزدیک و بیداری امت اسلامی از انحطاط، موضوعی است که دشمنان اسلام به خوبی درک کرده‌اند و مسلمانان بار دیگر فريب پوشانيدن حقایق و دگرگونی عمدی مفاهیم را نخواهند خورد؛ چون اسلام واقعاً تنها انتخاب مسلمانان است، نه مفكورۀ‌های ملیت‌ و وطن‌پرستي. ایده ملی‌گرایی یهودیت یک ایده استعماری قدیمی است که هدف آن  منحرف ساختن مبارزۀ اسلام با استعمار از مسیر اصلی‌اش و تبدیل آن از جهت مبدأيی و پایین آوردن آن به یک نگرش قومی یا ملی است، به این معنی که هدف واقعی آن دور نگهداشتن اسلام از میدان نبرد، نگهداشتن مسلمانان در وضعیت ضعف و تقويت دشمنان آن‌ها بر آن‌هاست.

بنابراین لازم بود که یهودیان به خوبی آگاه باشند که تبدیل یهودیت به یک ملیت در آینده منجر به از بین رفتن آن‌ها در خدمت غرب استعمارگر خواهد شد و به نفع آن‌ها اینست که به عنوان یک ملیت تعریف نشوند؛ بلکه به عنوان یک دین تعریف شوند، مانند هزاران سال پیش؛ زیرا نگاه کردن به آن‌ها به عنوان یک ملیت دیر یا زود كشتار حتمی برای آن‌هاست و مسلمانان هرگز همگامی و تبانی آن‌ها با استعمارگران استعماری غرب علیه خود را نخواهند بخشید و باید بدانند که غرب آن‌ها را به بدترين وجه استفاده کرده است و هنوز هم از آن‌ها استفاده می‌کند. آینده از آن اسلام خواهد بود و سرمایه‌داری استعماری مسلماً در مقابل مسلمانان شکست خواهد خورد و پشت خواهد گرداند.

و امروز مسلمانان از این واقعیت آگاه هستند که فقط از طریق اسلام می‌توان امت اسلامی را احیا کرد و تنها با اسلام می‌توان هویت، غرور، عزت و پیروزی خود را باز خواهد یافت.

مترجم: احمد صابر خالد

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه