سه شنبه, ۲۴ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۳۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
تبدیل شدن ارتشِ ترک از فاتحین به قاتلین کرایی!
بسم الله الرحمن الرحيم

تبدیل شدن ارتشِ ترک از فاتحین به قاتلین کرایی!

(ترجمه)

خبر:

نظر به گزارش روزنامۀ "احوال ترکیه" در جریان درگیری‌های لیبی 3 سرباز ترک کشته شده و 6 تن دیگر زخم برداشته اند. روزنامه افزوده است که اجساد سربازان ترکی به فرودگاه "مصراته" مواصلت ورزیده و بزودی توسط هواپیمای ویژۀ ترکی به ترکیه انتقال داده خواهند شد.

روز چهارشنبه روزنامۀ "حرییت" ترکی بیانات رئیس جهمور ترکیه را نقل نموده که گفته است: «ترکیه جهت حمایت از حکومت وفاق ملی لیبی 35 سرباز به آن‌جا فرستاده است؛ اما آن‌ها در درگیرها دخیل نخواهند شد.»

نظر به گفته‌های اردوغان که روزنامۀ مذکور به روز چهارشنبه نقل نموده، تا آن روز فرستادن 35 سرباز به لیبی انجام شده است. اردوغان تأکید نموده است که «سربازان که بزودی عازم لیبی می‌شوند هرگز در درگیرهای لیبی شریک نخواهند شد.» این درحالی‌ست که مقامات ترکی بارها از آموزش و مشوره‌دهی نیروهای حکومت وفاق ملی سخن گفته اند. (منبع: العربیه نت)

تبصره:

رحمت الله شامل حال سده‌های باد که سپاه اسلام بطور عام و سپاه عثمانی بطور خاص از زمان که محمد فاتح قسطنطنیه را در سال 857 هجری فتح نمود، پیام‌آور عدل و مهربانی بود، پیام ویژه‌ای که بشر را از عبادت انسان می‌رهانید و به عبادت پروردگار انسان سوق می‌داد، پیامی‌که انسان را از ظلم سایر ادیان به عدل اسلام جهت می‌داد و در نهایت پیامی‌که انسان را از تنگی دنیا به فراخنای آخرت می‌کشاند؛ اما امروز ارتش مسلمان ترکیه ارتش مزد بِگِیر و کرایی شده که در راه حفاظت چوکی‌های کج شده‌ای رهبرانِ خائنِ که قبل از منافع آن‌ها به منافع دشمنان‌شان می‌اندیشند، می‌جنگد؛ رهبرانی‌که منافع مردم خود را نادیده گرفته و در فکر منافع و مصالح غرب جنایت‌کار و قاتل کودکان، زنان، کهن‌سالان و جوانان استند. سربازان ترک جهاد برای دفاع از مسلمانان سوریه و عراق را ترک نموده و هم‌پیمان جنایت‌پیشه‌گان صلیبی امریکایی- روسی و اجیران‌شان شده اند. هنوز خون مظلومین سوریه از دست آن‌ها پاک نشده بود که اردوغان برای خوش‌خدمتی به امریکا و تسلط آن بر لیبی و دارایی‌های آن، آن‌ها را به لیبی فرستاد، این همان سیاست خبیثانۀ دولت ترکیه است که در سوریه عملی نموده بود و اکنون می‌خواهد که در لیبی نیز تطبیق‌اش نماید.

ای سرباز مسلمان ترک! آیا وظیفه و مسؤولیتت همین است؟ این‌که بجای جنگیدن با دشمنان مسلمان‌ها با خود آن‌ها بجنگی؟ این‌که برای حقوق و امتیازاتی بجنگی که شاید بدست‌اش بیاوری و یا نه و مرگی را در پیش روی داری که هرلحظه همراهیت می‌کند؟ آیا از خود نپرسیده‌ای که پس از مرگ چی خواهد بود؟ با پروردگارت چگونه روبرو خواهی شد در حالی‌که خون مسلمانان را ریخته‌ای؟ به پروردگارت چی پاسخی خواهی داد زمانی‌که از تو بپرسد چرا فلان و فلان را کشتی؟ آیا فکر کرده‌ای که چند دالری که بدست می‌آوری تو را از عذاب دردناک الله بی‌نیاز نمی‌سازد؟ این چی تجارت زیان‌باریست که با رهبران جنایت‌کار خود بسته‌ای؟ کمترین میزان که یک انسان در آخرت پاداش می‌برد، ده برابر دنیا است، آیا این پاداش بزرگ را قربانی هزران دالر و یا برخی امتیازات دنیا می‌سازی؟ خردهای‌تان کجاست ای سربازان و ای فرماندهان ارتش؟

تفاوت میان تو و قاتل کرایی که در شرکت بلک واتر امریکایی و فاغذر روسی به کرایه گرفته شده اند در چیست؟ بلی! اردوغان و امثال‌اش از سربازان‌شان قاتلین کرایی ساخته اند که از قاتلین کرایی شرکت‌های خاص تفاوتی ندارند. دولت‌های موجود در سرزمین‌های اسلامی شرکت‌های شده اند که حکام جنایت‌پیشه آن‌ها را به نفع شرکت‌های بزرگ‌تر که مالکان آن‌ها در قصر سفید، کرملین و قصرهای ریاست جمهوری و شاهی زندگی می‌کنند، رهبری می‌نمایند.

آیا ارتش ترکیه اشتیاق این را ندارد که همانند محمد فاتح به دنبال فتح سرزمین‌های کفری، گسترش اسلام و تحقق بشارت‌های پیامبر صلی الله باشد؟ بشارت‌های که پیرامون جنگ با یهود و شکست آن‌ها و فتح روم داده بود. آیا در این واقعیت تاریک و فاسد کسی وجود ندارد که از زیر آوار سرِ خود را بلند نماید و همانند انصار ایستاد شود و با خلیفۀ راشد بر منهج نبوت بیعت نماید و پاداش دنیا و اجر آخرت را بدست آورد و جهان را از حالت ویرانِ تباه کننده نجات دهد؟

به یقین در پی تحقیق بشارت پیامبر صلی الله علیه پیرامون فتح قسطنطنیه، بشارت‌های دیگری نیز وجود دارد، مانند بازگشت خلافت راشدۀ دوم بر منهج نبوت که برای امت عزت‌اش باز می‌گرداند و ظلم را از آنان دور ساخته و آن‌ها را بهترین امت روی زمین می‌سازد و دولت خلافت دولت اول جهان خواهد بود. دیدن فردا نزدیک و نصرت الله آمدنیست.

نویسنده: نجاح السباتین- ولایه اردن

مترجم: منیب حمیدی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه