سه شنبه, ۲۴ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۳۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
مسلمانان در نبود خلافت راشده چون کف روی آب بوده و بدون نظام و دولت اسلامی برای‌شان عزتی نیست
بسم الله الرحمن الرحيم

مسلمانان در نبود خلافت راشده چون کف روی آب بوده و بدون نظام و دولت اسلامی برای‌شان عزتی نیست

(ترجمه)

خبر:

آمارهای رسمی بیان داشته که اسلام از لحاظ پخش و نشر در انگلستان بیشترین سرعت را در میان ادیان داشته است و این از جریان ازدیاد تعداد مسلمانها در مقابل برگشت تعداد مسیحیان بررسی شده است. روز جمعه روزنامه دیلی میل بریتانیایی به نقل از مرکز آمارهای دولتی بیان داشت که تعداد مسلمانها برای اولین بار بیش از سه ملیون تن میباشد. (منبع: الجزیره)

تبصره:

الله سبحانه وتعالی رسالت اسلام را با جهانی نمودن‌اش خاص گردانیده و امت اسلامی را به عنوان بهترین امتی‌که برای هدایت مردم بیرون گردانیده تا بر اساس عقیدۀ واحد، پرچم واحد، حاکمیت واحد و حمل رسالت اسلام برای ملت‌های دیگر تا در کورۀ عقیدۀ اسلامی ذوب شوند. صحابۀ کرام و مسلمانان بعد از ایشان بر همین روشی‌که پیامبر بزرگوار آنان را آموزش داده بود، به پیش رفتند و پیام اسلام را از طریق دعوت و جهاد به تمام دنیا حمل کردند تا اینکه الله متعال آن‌ها را در زمین قدرت بخشید و سرداران دنیا شدند و گواهان بر مردم و سرپرست و نگهبانشان گردیدند. امت اسلامی مدت سیزده قرن در عزت و قدرت باقی ماند و در سایۀ دولت خلافت مقام صدرنشینی را در میان امتها از آن خود کرده اسلام را پخش و نشر مینمود و آن را به عنوان عقیده و نظام تطبیق میکرد تا اینکه اسلام به ارمنیا و مرزهای چین، هند، سند و سمرقند رسید و #قسطنطنیه، استانبول" فتح شد و با فتح آن بشارت پیامبر صلی الله علیه وسلم متحقق گردید. پایتخت امپراتوری نمسا و مجار به تصرف ما در آمد و مردم گروه گروه به دین الله متعال وارد شدند و به راستی که اسلام نور و رحمتی برای جهانیان بود. 

مطمئناً ازدیاد تعداد مسلمانها امروزه در جهان و خصوصاً در اروپا دقیقاً زمانی اتفاق میافتد که غرب کافر به صورت پیوسته از هر سو بدون نرمش بر ضد اسلام و مسلمین هجوم آورده است و بسیاری از دولت‌های اروپایی حرکت‌های اسلام‌ستیزانه را آغاز کردند و عملکردهای اسلامی خصوصاً پوشیدن حجاب، آذان، ختنۀ پسران و دادن وعده‌های غذائی حلال برای شاگردان مكاتب/مدارس را منع میکنند. آنچه لازم به ذکر است، اینست که عقیدۀ اسلامی با عقل و فطرت انسان در هر زمان و مکان موافقت دارد. عقیدۀ اسلامی عقیدۀ زندهای‌ست که نظام سرمایهداری شرور كه با عقیدۀ منفعت و سکولاریستی و ارزشهای فاسدِ حیوانیاش جهان را به سوی هلاکت رهبریت میکند، هرگز نمیتواند آن را شکست دهد.

باید دانست که کثرت تعداد بدون نظام و دولت به حال مسلمان‌ها نفعی رسانده نمیتواند و امت را از وضعیت پراکندگی و ضعف که پس از سقوط خلافت و نبود خلیفه یا همان سپرِ که توسط آن خود را حفاظت میکرد، بیرون کرده نمیتواند. به طور مثال هند با وجودی‌که اولین دولت جهان از دید است، بیشترین تعداد مسلمان است و آمارهای غیر رسمی تعداد مسلمانان آن را 400 تا 500 ملیون نفر نشان می‌دهد، مسلمانها در آنجا به ظلم و ستمهای ناگواری روبرو میشوند و حالا قانون جدید تابعیت که با تبعیض علیه مسلمانان وضع شده و چند ملیون از آن‌ها را از داشتن تابعیت باز میدارد که این امر باعث مهاجرت و آورگی‌شان شده است، چنان‌که عین سناریو برای مسلمانان روهنگیا در میانمار نیز رخ می‌دهد.

به همین ترتیب حالت امروزی مسلمانان در دیگر گوشههای جهان بر هیچ کس پوشیده نیست، کشتار، ویرانی، جنگ‌های بی پایان، به غارت بردن داشته‌های امت، زیر پا کردن حریم، بی‌حرمتی به مقدسات و حرمت‌های‌شان، ذلت، غلامی و فروتنی در مقابل نفوذ کفر؛ نمونه‌ای از وضعیت كنونی مسلمان‌هاست.

اما با وجود حالات ناگواری‌که امت در آن به سر می‌برد؛ ما به این باور هستیم که امت در حال بازگشت به وضعیت طبیعی و شایستۀ حالش و تحقق مژده‌های رسول گرامی با برپا شدن دولت خلافت راشده بر منهج نبوت که افکار اسلام را جاری ساخته و نظام‌اش را در واقعیت زندگی او تطبیق کند تا مسلمانان زندگی اسلامی داشته و ظلم و ستم که در نتیجة نبود دولت به آنان رسیده از آنان دفع شود، است.

به زودی امت به اذن پروردگارش غالب و قوی خواهد گردید که دیگر مورد توهین قرار نگیرد. مژدههای پیامبر صلی الله علیه وسلم به آزادسازی قدس از نجاست یهود و شکست حصارهای غرب کافر و فتح روم بر اساس بشارت رسول الله صلی الله علیه وسلم، چنانچه قبل بر این قسطنطنیه فتح شد و در آن روز ملتها به دین الله متعال گروه گروه داخل خواهند شد؛ نه فردی و تمام بشریت به صورت دسته‌جمعی از حالت بدبختی و تاریکیهای سکولاریستی به سوی نور اسلام و سعادت هردو دنیا انتقال یابد.

﴿هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِینِ الْحَقِّ لِیظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ﴾

[صف: 9]

ترجمه: الله است كه پیامبر خود را همراه با هدایت و رهنمود (آسمانی) و آئین راستین (اسلام) فرستاده است تا این آئین را بر همه آئینهای دیگر چیره گرداند؛ هرچند مشركان دوست نداشته باشند.‏

نویسنده: فاطمه بنت محمد

مترجم: احمد صادق امین

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه