سه شنبه, ۲۴ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۳۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
انجمن ملک فهد ترجمۀ عبری قرآن کریم را صادر نموده که مملو از اشتباهات فاحش است
بسم الله الرحمن الرحيم

انجمن ملک فهد ترجمۀ عبری قرآن کریم را صادر نموده که مملو از اشتباهات فاحش است

(ترجمه)

خبر:

کانال عربی 21 تحت عنوان "خشم گستردۀ کاربران شبکه‌های اجتماعی از نسخۀ تحریف شدۀ قرآن عبری" چنین گفته است: صدها اشتباه کشف شده در ترجمۀ قرآن کریم به زبان عبری در انجمن ملک فهد واقع در کشور شاهی سعودی، واکنش‌های گسترده را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.

انجمن ملک فهد یک کانال الکترونیک مورد اعتماد در میان کانال‌های الکترونیک برای چاپ و نشر نسخۀ الکترونیک و ترجمۀ قرآن به زبان عبری بود؛ اما به سبب اشتباهاتی‌که علاء الدین حماد، پژوهش‌گر فلسطینی (در طی 60 سال) آن را ثبت نموده، اعتماد و جایگاه خود را از دست داده است. وی به کانال "عربی 21"  تأکید نموده که اشتباهات ثبت شده از 300 اشتباه بیش‌تر است و آشکارترین آن آوردن اصطلاح "هیکل" به‌جای "مسجد الاقصی" در سورۀ اسراء است.

خبر صدور نسخۀ عبری قرآن کریم با اشتباهاتی‌که در بر دارد، با خشم و اعتراض فراوان کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است و این کاربران تأکید دارند که این اشتباهات "فاحش و عمدی است". هم‌چنان کاربران از یکدیگر می‌پرسند که چی انگیزه‌ای در پشت ترجمۀ تحریف شدۀ نسخة قرآن کریم وجود دارد که روایات اسرائیلی را با خود داشته و اشتباهاتی دارد که با اصل قرآن مخالف است؟

تبصره:

درست است که اشتباهات یافت شده در نسخۀ ترجمه شدۀ قرآن کریم به زبان عبری با تمام معنی اشتباه فاحش و مصیبت بزرگ است؛ اما مصیبت و بلای حقیقی موجودیت حاکمانی مانند حاکمان سعودی در رهبریت است.

موجودیت این حاکمان در رهبریت اساس و سر چشمۀ تمام زشتی‌ها و بدبختی‌هایی‏ست که دامن‌گیر امت مسلمه شده، یا در آینده می‏شود و توسط این‌ها امت به انحطاط، عقب افتادگی و نابودیی‌که اکنون در آن است، رسیده‌اند. حاکمان دیگر مسلمان حال بهتری از این‌ها ندارند، تمام‌شان بدون استثناء دشمنان الله و رسول او صلی الله علیه وسلم و مؤمنان هستند و دور و نزدیک تاریخِ آل سعود را می‌شناسند. آن‌ها از ابتدای به‌وجود آمدن‌شان مزدور و اجیر بریتانیا بوده و در کنارش ایستادند و با خلافت عثمانی جنگیدند تا این‌که سقوطش دادند و همیشه تا امروز بر روش خیانت و مزدوری دیگران بودند؛ اما بالا کردن شعار دولت توحید و ادعای این‌که آن‌ها به شریعت الله متعال حکم می‌کنند و فریب دادن مردم با دین الله از مدت زمان درازی بدین‌سو، چیز جز پوشاندن بدی‌های آشکارشان و زیبا نشان دادن کارهای ناپسندشان نیست تا مردم سطحی‏نگر را فریب دهند. حقیقت‌شان بر اساس آنچه گذشت بر هیچ کس پوشیده نبوده و همه می‌دانندکه آن‌ها دشمنانی دین الله و بندگان اوتعالی و دوستان دشمنان الله هستند.

خواست الله متعال بر این بوده که آن‌ها را در دنیا پیش از آخرت رسوا گرداند و آن عده از علمای درباریی را که با آن‌ها منافقت می‌کنند، رسوا سازد؛ چنان‌چه در روزهای اخیر زشتی نظام سعودی بیش‌تر از پیش، خصوصاً در عرصۀ عادی‌سازی روابط با دولت یهود افشا گردید. در 24/1/2020 کانال 12 رژیم یهود گزارشی را زیر عنوان "اسرائیلی" در سعودی منتشر ساخت. در آن گزارش آمده که یک فیلم‌بردار رژیم یهود در برخی از شهرهای سعودی گردش‌گری می‌کند. در 23/1/2020 محمد عیسی دبیر کل اتحادیۀ علمای جهان اسلام به دیدار پایگاه اوشفیتز نازی در بولندا برای مشارکت در یادبود از 75مین سالروز آزادسازی زندانیان‌اش رفته و او با همراهان‌اش نماز را در پایگاه اداء کردند. در 26/1/2020 وزیر داخلۀ رژیم یهود بیانیه‌ای را صادر نمود که بیانگر تقاضای او برای سفر به سعودی جهت کارهای دینی و تجاری می‌باشد. امروز احمق‌های سعودی اقدام به صادر کردن نسخۀ از قرآن کریم به زبان عبری کردند که در آن واژۀ هیکل را به جای واژۀ مسجدالاقصی به کار گرفتند. این گذشته از اشتباهات بزرگ دیگری‌ست که در این نسخه دیده می‌شود و این بیانگر آنست که آل سعود آمادگی تمام را بر این دارد تا کلام الله متعال را جهت راضی ساختن دولت یهود تحریف کند.

این جدا از آن چیزی است که ابن سلمان جاهل و بی‌خرد از پخش و نشر فسق و فجور در سرزمین حجاز انجام می‌دهد و جنگ‌هایی‌که در یمن آتش آن را روشن کرده است و آن‌چه از نابودی و خون‌ریزی در نتیجۀ آن صورت گرفته است. آن‌چه حاکمان سعود انجام می‌دهند، به صورت واضحی دلالت بر این دارد که فقط جنگ آشکار با الله و رسول اوست.

پس ای مسلمانان! بدانید هرگز برای ما رهبریتی وجود نخواهد داشت تا زمانی‌که این جاهلان بر ما حاکمیت داشته باشند! آن‌ها چشمان غرب‌اند که از لابلای آن می‌بیند، دست او هستند که ما را توسط آن می‌گیرد و پای آن هستند که توسط آن بر جسدهای مان راه می‌رود.

پس با آنانی کار کنید که برای نجات از پلیدی و زشتی این‌ها و جهت نصب خلیفه‌ای که برای ما سپری باشد و بر ما شریعت الله سبحانه وتعالی را حاکم گرداند، فعالیت می‌کنند. آیا شما این ندای مخلصانه را اجابت می‌کنید؟

نویسنده: محمد ابو هشام

مترجم: احمد صادق امین

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه